Gå til innhold

Kommentartråd: Bennythen00b sin PC.

Anbefalte innlegg

Kommer en 3.5" SATA disk til å passe inni her? Og hvordan er det med HK? Hvordan er det med størrelser og slikt der? Og følger det med ledninger når jeg kjøper fra Komplett? Burde jeg kjøpe fra Komplett, eller er det noen bedre?

Det er bare å kommentere altså, jeg gidder ikke å lege kommentartåd.

Ja, 3.5" SATA disk vil passe.

Hovedkortbrettet er full-ATX (sånn som eg ser det), så dei fleste HK vil passe.

Ledninger vil mest sansynleg følge med om du kjøper nytt HK, PSU osv.

Kjøp der det er billigast, etter mi meining. Kan vere lurt å sjekke www.priguide.no.

Kor mykje cash skal du bruke på nye delar?

Endret av Cillin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe bestemt budsjett, men den skal ikke ha ny CD/DVD-rom, lydkort eller andre "ekstra" deler. Trenger ikke så stor Harddisk heller, da jeg foretrekker eksterne.

PCen skal ikke brukes til mye mer en CS 1.6, OpenTTD og internettsurfing. Kunne noen ha kommet med forslag til deler? (Tenker på alt en PCten trenger for å kjøre og å vise bilde på en skjerm.) Skal kjøre Ubuntu.

Lenke til kommentar
Har ikke noe bestemt budsjett, men den skal ikke ha ny CD/DVD-rom, lydkort eller andre "ekstra" deler. Trenger ikke så stor Harddisk heller, da jeg foretrekker eksterne.

PCen skal ikke brukes til mye mer en CS 1.6, OpenTTD og internettsurfing. Kunne noen ha kommet med forslag til deler? (Tenker på alt en PCten trenger for å kjøre og å vise bilde på en skjerm.) Skal kjøre Ubuntu.

Når det gjeld å kjøre CS 1.6 i Ubuntu, så må dette bli gjort via t.d Wine. Skal ein del til for at dette skal gå knirkefritt. Kanskje heller kjøre demoversjon av Windows 7 elns?

Se på denne listen som jeg hadde liggende.. Komponentene er ikke av de nyeste, men vil lett kjøre CS 1.6 og OpenTTD.

Edit leif :D

Endret av Cillin
Lenke til kommentar

Har en aktivert version av Windows 7 liggende, så jeg kan vel installere det senere. Men Ubuntu bruker mye mindre minne, så jeg vil kjøre det nå. (Før jeg får meg nytt HK og prosessor)

Burde jeg kjøpe delene i denne rekkefølgen?

1. Strømforsyning.

2. HK.

3. Skjermkort.

4. Prosessor.

5. Harddisk.

Som sagt har jeg nok plass (Eksterne disker), så Harddisk tar jeg til slutt uansett.

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
Har en aktivert version av Windows 7 liggende, så jeg kan vel installere det senere. Men Ubuntu bruker mye mindre minne, så jeg vil kjøre det nå. (Før jeg får meg nytt HK og prosessor)

Burde jeg kjøpe delene i denne rekkefølgen?

1. Strømforsyning.

2. HK.

3. Skjermkort.

4. Harddisk.

Som sagt har jeg nok plass (Eksterne disker), så Harddisk tar jeg til slutt uansett.

Kan en moderator flytte disse 4 postene over til kommentartråden?

Det eg ville gjort var å kjøpe PSU, HK, CPU og GPU i samme ordre. Kommer bare på ca 3450 inkl frakt :]

Lenke til kommentar

250W blir for lite. Har samme HKet sjølv, og prøvde å starte det med 300W psu, og då låg 12V linja på 8V xD

Dette var med AMD Athlon 4600+, Nvidia 8600 GTS og 200Gb ATA disk

Endret av Cillin
Lenke til kommentar

Nytt problem.. PCen finner ikke harddisken, som er en Western Digital WD400 40gb. Jeg vet at både kabel og harddisk virker, da jeg nettop testet begge i en annen pc. Men det kan godt være at jeg har koblet feil en plass..

Edit: Hah.. Planen car å installere Ubuntu på harddisken via en annen PC, noe jeg fant ut at ikke var bra.. Så jeg formaterte disken til NTFS i samme slengen (var FAT32), og nå vil ikke PCen boote Windows siden GRUB klager på at den ikke finner Ubuntu lengre.. Jeg driver og uinstallerer GRUB nå.

Endret av Bennythen00b
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...