H09I6AN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Tok nylig to hull i venstre øre, og fikk en advarsel av frisøren om at jeg ikke kan skifte før om ca. 4 uker. Men jeg er litt utålmodig, og lurer på hva som vil skje hvis jeg skifter dem ut etter noen dager? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ikke. Du kan få infeksjon. Og det vil du IKKE ha Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Også har de vel lettere for å gro igjen også, har de ikke? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Ok, skjønner Får bare være tålmodig Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Men hva om jeg steriliserer øredobbel? Er veldig flink på å holde hullet stort Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Putt en trestokk i hullet så gror det nok ikke igjen. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Putt en trestokk i hullet så gror det nok ikke igjen. Hm..deilig.. Endret 18. april 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Tålmodighet er en dyd. Lenke til kommentar
jlek Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er ikke noe problem å ta den ut. At det er fare for å få infeksjon forstår jeg ikke. Så lenge det du setter inn igjen er sterilisert er det ingen økt fare for infeksjon. Noe du derimot må passe på er at pinnen på dobben du erstatter frisørdobben med er like tykk hvis ikke tykkere. Dersom du tar den ut, ikke la den være ute lenge. Hull som dette gror utrolig raskt. Da jeg tok hull i ørene første gang tok jeg dem ut etter fem uker. Jeg satt dem ikke i igjen når jeg gikk og la meg den kvelden, ettersom som det ikke skulle være nødvendig.. Da jeg våknet neste morgen måtte jeg ta i bruk stoppenåla.. Det var ikke godt. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Du burde nok ha brukt en trestokk så hadde du sluppet unna stoppenålen. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Da jeg tok hull i ørene første gang tok jeg dem ut etter fem uker. Jeg satt dem ikke i igjen når jeg gikk og la meg den kvelden, ettersom som det ikke skulle være nødvendig.. Da jeg våknet neste morgen måtte jeg ta i bruk stoppenåla.. Det var ikke godt. Ouch.. Takker for bra svar Lenke til kommentar
trinity89 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvorfor ta sjansen på å få betennelse og et stygt grodd hull? Hvis du lar dobben/ringen sitte i ca.6 uker, skylle jevnlig med piercingskyllemiddel/klorhexidin/pyrisept og IKKE pelle unødvendig på ringen, så gror'n den jo i de fleste tilfeller fint og du kan skifte øredobber/ringer uten problemer etterpå... Jeg har tilsammen 7 hull i ørene og da jeg tok to av dem ble de betente begge to, og tro meg, det vil du ikke oppleve. Det gjør vondt når du sover(du kan ikke ligge ordentlig på noen side), vondt når du ligger, når du tar av genseren, osv. Her er jeg enig med Raspeball, tålmodighet er en dyd! Og det virker kanskje ikke sånn, men 6 uker går fort. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Skjønner.. Skal holde fingrene fra fatet Eller ørene i alle fall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå