Blib Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har PCen min borte hos en kamerat for tiden, vi har begge WinXP. Jeg får internett via hans PC, og det fungerer nesten helt fint. Men mange internettsider FUNKER ikke! Det virker ikke som om det er tilfeldig, for da en annen kamerat hadde PCen der borte for en ukes tid siden hadde han samme problemene. Sidene dette gjelder for er blant annet www.dagbladet.no, www.kingsofchaos.com, http://my.opera.com. Jeg får heller ikke hostet games i WarCraft III, over nettet, heller kan jeg invite han til spilling. Han må create, han må invite. Ingen av oss har Firewalls kjørende, ikke WinXP sin heller nei, og det er ingenting i veien for at det ikke skulle fungere, såvidt jeg er klar over dette. La min PC share internett er heller kke aktuelt (Har ikke testet det enda da), siden hans står mest på osv da jeg ikke overnatter der... Noen som har opplevd lignende...? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har PCen min borte hos en kamerat for tiden, vi har begge WinXP. Jeg får internett via hans PC, og det fungerer nesten helt fint. Noen som har opplevd lignende...? Nei, men jeg vet at endel Online ADSL-kunder har opplevd noe slik. Da hjelper det ofte og sette opp proxyen til Online i Ie. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Nei, men jeg vet at endel Online ADSL-kunder har opplevd noe slik. Da hjelper det ofte og sette opp proxyen til Online i Ie. Eller man kan bruke RASPPPOE til å dele internett-tilkoblingen istedet for XP's innebygde pppoe protokoll. Tviler på at det vil løse problemen angående spilling da. RASPPPOE finner du her Lenke til kommentar
Speedy^ Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 For å kunne hoste games i Warcraft 3 og andre games online må du opne portene som spillet krever, dette kan du gjøre der du deler Internett oppkoblingen din Lenke til kommentar
consilium Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Du har tydeligvis et problem med MTU (husker ikke hva det står for), som oppstår svære ofte når man deler internett. Legg inn RASPPPOE, så går du inn på innstillingene for den nye protokollen som dukker opp, og endrer verdien til 1492. Det var en stund sia jeg gjorde dette selv, så jeg husker ikke helt nøyaktig hvordan man går frem. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå