Gå til innhold

Uendelig lang reparasjonstid

hv87

Anbefalte innlegg

Okei, nå har jeg venta så lenge at jeg orker snart ikke mer.

I januar mista jeg mobilen min i bakken slik at skjermen slutta å virke. Fullstendig klar over at det var selvpåført, gadd jeg ikke å styre med reklamasjon osv, og tenkte jeg skulle levere den til en lokal reparatør i stedet, hvis prisen ikke var helt urimelig. Som sagt, så gjort. Fikk beskjed om at de måtte bestille skjermen, så det kom til å ta ca en uke. To uker senere fikk jeg beskjed om at de ikke hadde mottatt skjermen enda. Dette fortsatte de å si ganske lenge. Men så, plutselig, fikk jeg beskjed om at de hadde fått skjermen, bytta den, men så funka det ikke, og derfor hadde de sendt den til et SE-verksted for det var noe mer som måtte fikses. Dette gjorde de uten at jeg godkjente det, men de sa nå at jeg ikke skulle betale ekstra for det, så jeg tenkte, jaja.. Forrige gang jeg snakket med dem, for 3-4 uker siden, fikk jeg beskjed om at mobilen min visstnok var sendt fra det verkstedet de hadde sendt den til, i utlandet ett eller annet sted, og at den nok snart kom. Har ikke tatt kontakt med dem siden, men tenker å gjøre det i neste uke..

Jeg holder på å bli gal av å få sånne uklare beskjeder, og jeg er ærlig talt veldig mistenksom til om de i det hele tatt har gjort noe av det de påstår, eller om de lever av å irritere andre mennesker. Har aldri vært borte i så useriøse mennesker, men problemet mitt er at jeg er alt for veik og godtroende, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Og hvilke rettigheter har jeg? Jeg har ikke betalt en eneste krone, hva kan jeg da gjøre? De har jo mobilen min, den er jo ødelagt, men likevel. Begynner å lure på om de har mista den eller noe. Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eftersom du har mista telefonen i backen så är tlf utsatt för en yttre påverkning och då frånfaller dina rättigheter i Forbrukerkjøpsloven.

Det är helt riktigt som nomore säger att du kan benytta dig av Håndtverkertjenesteloven. Nu vet jag inte om du har ett fast datum på när den skulle vara färdig men som det ser ut så gör verkstaden det som ska till för att få den reparerad eftersom dom väljer att anlita en extern verkstad.

Noname: Ser ut som att verkstaden kan benytta sig av §5-1 samt §5-3 om det skulle bli så.

Det bästa är nog att diskuttera ev. avslag på prisen för reparationen. Det menar jag hade varit rimligt och något som dom borde gå med på. Hoppas du har dokumenation på all kommunicering mellan dig och verkstad? Det kan alltid vara bra att ha. Du står starkare med loggade dagar och klockslag än att säga 3-4 veckor sen. Ta gärna namnet på den du pratade med också.

Ett tips: Även om det inte rör sig om en reklamation- eller garantisak, lämna in tlf hos den butik där du köpte den. Jag vet att t.ex Expert och Elkjøp har fastprisavtal med sina verkstader om byte av skärm.

Lenke til kommentar

Takk for behjelpelige svar!

Jeg er klar over at garanti osv er helt uaktuelt, og det er jo ikke det dette handler om. All kommunikasjon har gått via telefon og personlig oppmøte, men jeg vet i hvert fall noen av datoene jeg har snakket med dem. Sist gang var 18. mars.

...Nå ringte jeg dem for å sjekke, og den hadde visst kommet i går. Nå er jeg bare spent på hvor mye jeg faktisk må betale for dette...

Lenke til kommentar

Da funker faktisk mobilen min, og jeg har fått den igjen. Prisen jeg fikk oppgitt på forhånd var 698, jeg endte opp med å betale 600.

Det største problemet i denne saken har vært elendig kommunikasjon fra reparatørens side, Mobilsenteret i Oslo. Hele tiden har han kommet med en tidsestimering på ca to uker. Frakt fra utlandet tar lang tid, jeg er klar over det. Men en måned virker litt i drøyeste laget for min del.

Uansett, er veldig glad for at alt endelig er løst, men jeg hadde aldri levert den inn til reparasjon der hvis jeg visste hvor lang tid det kom til å ta. Jeg var ærlig talt bekymra for at de hadde mista mobilen min på en eller annen måte, og satset på at jeg kom til å glemme den etter hvert eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...