Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter som vanlig, men null skjermsignal

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en stasjonær pc (Hp s3140) koblet til min LG LCD-tv (DVI ut, HDMI på tven) i godt over to år, og det har aldri vært noe problem før i dag. Har ikke behøvd å justere noe som helst innstillinger og alt har gått automatisk. Nå får jeg plutselig "intet signal" under hele oppstartsprosessen til pcen. Jeg vet at den starter siden jeg får beskjed på min laptop at jeg er logget på msn på en annen pc, og den reagerer på ventemodusknappen på tastaturet (antar at den har startet ordentlig opp grunnet dette, i hvert fall). Får mao ikke opp noe som helst bilde (Windows-bildet osv). Har prøvd å skru den av og på flere ganger med powerknappen på selve pcen, men uten hell :hrm:

Skjermkortet det gjelder er NVIDIA GeForce 7500 LE - 256 MB og OS er Vista. Eneste endringen jeg har gjort på pcen i det siste er å bruke Windows installer cleanup grunnet en msn som til stadighet frøs, men kan ikke helt se at dette kan ha hatt noen betydning?

Har dessverre ingen annen pcskjerm jeg kan koble til for å sjekke, men har prøvd VGA og DVI-input også, uten hell. Det er for øvrig en endring når jeg kobler til DVI til DVI, da står det "power saving mode" i stedet for "intet signal" på tven.

Håper noen kan gi noe input, jeg har gått gjennom en del forum nå, men ser ingen som har akkurat det samme problemet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke får noe bilde helt fra starten av så kan det tyde på skjermkortet rett og slett har fått trøbbel med signalet.

Men, siden du kobler den rett til tven, så kan det være at noe tull har skjedd med skjermkortdriveren i windows, og at skjermkortet nå sender ut en oppløsning eller frekvens tven ikke forstår.

Så, test med en annen skjerm, vanlig PC-skjerm helst. S-serien er jo relativt transportabel, så du får nok testa den et sted ;). Om den ikke gir bilde på vanlig skjerm, bytt skjermkort. Low-profilekort får du til en billig penge på nett.

Ellers, får du bilde, endre oppløsning ut til det rette, og forsøk å lagre denne innstillingen.

Lenke til kommentar
Om du ikke får noe bilde helt fra starten av så kan det tyde på skjermkortet rett og slett har fått trøbbel med signalet.

Men, siden du kobler den rett til tven, så kan det være at noe tull har skjedd med skjermkortdriveren i windows, og at skjermkortet nå sender ut en oppløsning eller frekvens tven ikke forstår.

Så, test med en annen skjerm, vanlig PC-skjerm helst. S-serien er jo relativt transportabel, så du får nok testa den et sted ;). Om den ikke gir bilde på vanlig skjerm, bytt skjermkort. Low-profilekort får du til en billig penge på nett.

Ellers, får du bilde, endre oppløsning ut til det rette, og forsøk å lagre denne innstillingen.

Thx, J, du har nok rett :) Prøvde pcen på pc-skjerm nå, null reaksjon. Reklamasjon, here we go!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...