HP-260 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hei....Ny her på forumet! Har nå montert skikkelig jallaannlegg i bilen og det fungerer ikke helt optimalt. Har montert etpar stereoannlegg til båter som har fungert bra, men hadde tydeligvis ikke helt peiling på bilstereo!!! Nå motoren er slått av så spiller det helt fint, men når jeg skrur på motoren så kommer det svake dunke og suselyder. Når jeg gir mer gass så øker dunkelydene i frekvens! Jeg lurer på om noen her inne vet hva det kommer av. Litt om monteringen: Har koblet forsterkerne rett på batteriet uten noe form for filter eller sikring. Det er to tolv-volts batterier som er parallellkoblet og lades av dynamo på dieselbil. Er det jeg tror er problemet!!! Hvis denne forklaringen er for mangelfull så skrik ut så kommer fullversjonen...!!!! På forhånd takk for svar.... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvor har du lagt signalkabelene? Signalkablene skal ligge så langt unna strømledninger som mulig. Sjekke også alt av jording, pass på at det er GOD kontakt. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det du har, er såkalla dynamostøy! Har det i bilen min og, fordi alt ligger å krysser hverandre bak i bagasjerommet, men skal fiksast og leggast fint snart. Men gjør det som han over sier, strøm på eine sida, og signalkabel på andre siden. Ellers må du passe på GOD jord til forsterkaren. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Og for all del, skaff deg sikringer! Du vil ikke at bilen skal brenne opp på grunn av at du sparte en hundrelapp ved å kutte ut sikringer. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har sett resultatet av usikra strømkabler i motorrommet. Det var ikke mye brennbart igjen der, for å si det sånn. Lenke til kommentar
HP-260 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Hei igjen .....Takk for svarene Leste gjennom svarene som var kommet idag tidlig og satte igang med å montere sikringer fra batteri til forsterker. Angående problemene mine så er jeg ikke helt sikker på hva som var skjedd, men da jeg prøvde idag tidlig så begynte det med samme suselyden. Ryddet skikkelig opp i kabelrotet og førte strømledingene til høyre, høytalerkabler en meter mot venstre og signalkablene helt mot venstre. Jeg hadde også koblet minus-ledningen på batteriet, men koblet de helt fast til jernet i karosesriet og da fungerte annlegget som bare juling. Kan ligge ut bilder imorgen av monteringen for de som vil se!! Btw....Har nå 30 amp sikring på både pluss og minus ledningen fra batteri til forsterker, er det nødvendig?? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Trenger bare ha på plusskabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå