Gjest Bekjymret jente 17 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hei! Jeg under veldig på om jeg kan være gravid? Men jeg vet ikke selv, er seksuelt aktiv, og var uheldig med å tro at jeg kunne ha sex uten kondom ca 2 dager etter mens. Nå er det gådd ca 10 dager siden, og for ca 5 dager siden ble jeg kvalm, fikk vondt i magen og det banket rett og slett veldig mye! Pulsen var hard og jeg fikk sove lite. når jeg dro på skolen så var jeg kvalm da jeg like før jeg gikk på bussen, men etter det var jeg helt ok. Så plutselig fikk jeg en stikkende følelse i hele kroppen og jeg ble kjempe svimmel, og veldig kvalm. Jeg måtte dra hjem å prøve å hvile, men det var vanskelig å sove. Nå er det enda ikke over, har vondt og jeg er nå slapp og har mye rennende snørr. (er syk) Jeg har også hatt mye smerter der jeg burker å ha mensen smerter, og i venstre side der eggstokkene ligger.. Hva kan det være ? :/ vær så snill å svar meg, det koster penger å spørre legene :s å håper dere vet noe ? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det koster ikke så alt for mye for en graviditets test på apoteket. Vi her på forumet kan ikke svare for den, men ja, det er en mulighet. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Med samleie ca. 2 dager etter mens, så er sjansen veldig veldig liten. Endret 17. april 2009 av Mirann Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kvalme ved graviditet opptrer vanligvis først etter to måneder. Det er derfor urealistisk at din kvalme har noe som helst med graviditet å gjøre. Dersom du lurer på noe mer bør du ringe SUSS-telefonen, som er en opplysningstjeneste for ungdom med seksual-og-helse-relaterte spørsmål. Lenke til kommentar
LucidDreaming Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Kvalmen skyldes nok ikke en eventuell graviditet, men det er fortsatt en sjanse for at du er gravid, og i motsetning til hva noen tror så er det ingen ''trygg'' periode. Det sikreste du kan gjøre er å ta en graviditetstest. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Å bli gravid kan skje hele tiden når en ikke bruker prevansjon, men sannsynligheten er størst 2 uker etter mens da eggeløsningen vanligvis er. Eggeløsningen kan komme tidligere eller senere i noen situasjoner og da kan man bli gravid. Hvis man er blitt gravid merker man ikke noen tegn til graviditeten før to uker etter uteblitt mens. Det er også da det er mest sikkert og ta en gravidhetstest! Det vil si; det er større sannsynlighet for at du har noen andre helseplager enn graviditet, men hvis du ikke får mensen til rett tid kan det være en sannsynlighet for at du er det. Da venter du to uker og løper ned på apoteket å får kjøpt deg en test. Hvis den er positiv kan den lyve, men den kan også være rett. Da burde du dra til legen, men du burde også dra til legen hvis den er negativ og smertene fortsatt oppstår. Lenke til kommentar
millibelli Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 hei ja det er en mulighet for at du er det men sansynligheten for det er ganske liten det at du er kvalm og har vondt i magen kan være at du er redd for ¨å være gravid at du er engstelig for dette da kan du få en slik reaksjon men vil nok anbefalde deg å ta en test, for å sjekke dette ut lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå