Danielbn Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hei. Jeg har jobbet med å lage en Web side til et band som heter "The Zoo", og vil gjerne ha litt kritikk på designe på siden. Har ikke begynnt å fylle ut sidene enda, og er nok bare "Nyheter" siden som er sånn ca ferdig. The Zoo Vil bli kjøpt et domene også, men nå ligger den bare ute som en prøve side. Lenke til kommentar
HaLV Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 jeg har ikke peiling på webdesigning så dette blir ikke noen ekspert tips. bare en amatørs opplevelse av siden Ja jeg likte siden, den var pen. Likte spesielt førstesida, og den gode kombinasjonen av rødt og hvitt, de passet bra sammen må jeg si. På hovedsida var det et veldig godt utgangspunkt, du kunne vurdert å gjøre den ballen med en "Z" i midt på sida litt mindre. Dette gjelder også den linja med valg (filmer, galleri osv), den og skriften på den kunne vært litt mindre. men jeg er bare en amatør som ikke har peiling uansett så var det en bra side! veldig bra utgangspunkt:D Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Fin side... Liste med tips.. - Dropp intro. - Behold løvehodene på siden, men dropp "mankene" - Gjør bedre bruk av plassen. Nettsiden blir veldig liten i for meg med 1680x1050 skjerm. - Endre på bildevisningen. Nå blir bildene veldig små. Legg til en funksjon hvor bakgrunnen blir tonet vekk når man trykker på et bilde og bildet blir automatisk forstørret og fokusert på. Man burde også kunne bla mens denne funksjonen er aktiv. - Endre "gigs" til spillejobber eller liknende. -"z" knappen gjør ingenting enda. - Endre navnet på siden fra Z for Zoo til The Zoo. -Legg inn en side for kommentarer. - Legg inn side med kontaktinfo. Dette er bare forslag, og jeg innser at noen av dem kanskje kan bli vanskelig å implementere, men lykke til. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 - For all del dropp introside. Den har ingen positiv hensikt og gjør bare brukeren irritert før man i det hele tatt har sett hovedsiden. - Du har ett stort bakgrunnsbilde for hver lenke/underside. Dette er ekstremt ineffektivt både innlastnings- og båndbreddemessig. Jeg vil samtidig fraråde deg å bruke map til å konstruere lenkene med mindre det er svært krøkkete å få til uten, eksempelvis klikkbare kart. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg tror jeg har vokst fra meg det med overdreven effektsbruk på nettsider. Noe jeg synes siden din har nok av. Siden virker veldig 80-talls og man får også en følelse av at siden er laget nede i kjelleren på ett gutterom, med piratkopiert Photoshop. Sorry... men siden fenget ikke meg i det hele tatt. Det med den førstesiden hvor man får beskjed om å klikke "enter" er også en helt unødvendig ting. Lenke til kommentar
Jonta Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) - Dropp intro. - For all del dropp introsideHva er det med deg og introsider egentlig? Vis meg én god sammenlignbar side med introside.- Gjør bedre bruk av plassen. Nettsiden blir veldig liten i for meg med 1680x1050 skjerm. Eh, hvilken plass sa du?- Endre på bildevisningen. Nå blir bildene veldig små. Legg til en funksjon hvor bakgrunnen blir tonet vekk når man trykker på et bilde og bildet blir automatisk forstørret og fokusert på. Man burde også kunne bla mens denne funksjonen er aktiv.Nei, slikt er generelt irriterende, og ikke nødvendig med så få bilder. Bildene kunne eventuelt vært større, men denn måten å gjøre det på funker OK.- Endre "gigs" til spillejobber eller liknende.Antar de fleste skjønner hva "gigs" er, han brukte nok dette ordet i stedet for "spillejobber" på grunn av.... jeh; designet- Legg inn side med kontaktinfo.Hvorfor gjøre noe som er helt unødvendig? Det er godt mulig at du, ja du ja trådstarter, har fått masse sære vaner ved å gå MK, men for all del; kast dem fra deg, for de er ikke verdt å samle på. Siste ting: Skrivefeil på websiden. Edit: Det frister veldig å kommer med en kommentar om hvordan -Zeitgeist- gjør akkurat det h*n ber meg om å frastå fra å gjøre, men det dropper jeg. Endret 19. april 2009 av Jonta Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hvis du åpner øynene ser du at trådstarter etterspurte kritikk på designet på nettsiden. Du vil også muligens oppfatte at jeg avsluttet innlegget mitt med: "Dette er bare forslag, og jeg innser at noen av dem kanskje kan bli vanskelig å implementere, men lykke til. " Angående skjermoppløsning så er det et faktum at en stor prosentandel av pc brukere har store skjermer med høy oppløsning. Det hadde vært en klar fordel hvis siden skalerte i forhold til oppløsning slik som mange andre sider gjør. F.eks wikipedia som du selv linket til. Det blir så vanvittig tåpelig å komme inn i en tråd. Bastant ignorere trådstarters oppfordring og isteden kritisere en annens forespurte kritikk. Alt det jeg forsøkte å tilføre tråden var forespurt kritikk formet som forslag til sideendringer. edit: Mod attention... I has it. Endret 18. april 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Personkarakteristikker gavner ingen, så det ser jeg helst at du holder opp med. Jonta har bare drøftet noen av forslagene dine, og det kan jeg overhode ikke se noe galt med. Det er alltid bra med flere vurderinger av samme sak. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Tre mods/admins på en gang gjorde susen ja. Tenk så mye greiere det var om dere lot personangrepene være i utgangspunktet... Kommentarer tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Sorry, men dette falt ikke i smak hos meg. Syns alt ble ALT for stort og flashy. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Slutter meg til mye av den andre kritikken som har blitt nevnt. - Dropp introside. (Brukte i tillegg lang tid å laste) - Forandre bakgrunn slik at den laster fortere. (den laster treegt!) - Endre fargen på linken til siden du er på så den synes bedre, nå som den er svart er det vanskelig for meg å se faktisk hva som står der. Ellers syns jeg siden ser grei ut. Ikke noe spesielt å si på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå