Basusjernet Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hei. Jeg beklager den dårlige tittelen, men jeg kom ikke på noe bedre. Det er ikke noe alvorlig jeg lurer på, men bare et lite fenomen jeg har lagt merke til endel ganger. Når jeg legger meg til å sove om kveldene så ligger jeg alltid å tenker veldig mye en god stund før jeg sovner. Da hender det at plutselig alt inne i hodet mitt forsvinner. Det er som om noen suger alt av lyder og tanker ut av hodet mitt. Det rare er at jeg merker ikke at alt dette kaoset er i hodet mitt før etter det blir borte, plutselig så merker jeg at det ikke er der, akkurat i det øyeblikket hodet "tømmes." Etter dette så er alt veldig stille rundt meg i rommet og jeg føler en ekstremt behagelig og rolig følelse bre seg over meg. Føles vell mest som det er et gigantisk "sus" som nettopp har sluknet/forsvunnet fra rommet. Og det er måten det forsvinner på som forbauser meg mest, det føles som om lydene blir bokstavelig talt sugd ut av hodet mitt. Vanskelig å beskrive men det er et stort VOOOSJ også er alt stille. Jeg synes ikke det er noe negativt med dette, tvert imot. Utrolig digg følelse! Men jeg lurte på om noen andre opplever dette også? Endret 17. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (...)Men jeg lurte på om noen andre opplever dette også? Det du beskriver er et av en rekke mulige hypnagoge fenomener. Google ordet hvis videre interesse. Jeg har sett tall på at 60% av befolkningen opplever slike ting ved innsovning. Min variant er at jeg "skvetter" like før jeg sovner. Høres ut som ditt "fenomen" er fredeligere! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Det hender jeg skvetter litt jeg også, hender også at det smeller noe jævlig i hodet mitt, eller at jeg føler at noen slår meg i trynnet/brystet. Men merk deg at dette er ting som skjer når jeg er på vei til å sovne inn. Dette suget forekommer når jeg er som aller mest våken. Det fører ikke til at jeg sovner inn, bare en fredelig stillhet. Takk for tipset, skal lese opp om det. Takker virkelig for tipset, leste noe om søvnparalyse og at det ofte forekom hos mennesker med narkolepsi. Hadde mye problemer med dette for ca et år siden, men har hittil ikke vist hva det kom av. Endret 17. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Vel, jeg har jo da migrene som jeg har fått fra min mor, og det skjer noenlunde på samme måten når det kommer til "hoderensking" eller hva enn vi skal kalle det. Det kan variere om det er en digg følelse, men jeg føler at jeg svever mellom to verdener. Den ene halvdelen av hjernen er stabil, mens den andre er dopa (der ligger hukommelse og konsentrasjon). Bare at det skjer ikke ALLTID før jeg sovner, skal legge meg etc. Om det er migrene du har vet jeg ikke, men jeg vil tro det er en mulighet. Endret 17. april 2009 av FredrikH Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Skal ikke se bort ifra det heller, min mor lider også av kraftig migrene. Dette er vell arvelig? Har også veldig mye vondt i hodet, men vil ikke si min opplevelse ligner så altfor mye på din med tanke på at du "svever". For meg er det som sagt et raskt SVOOSJ mellom to bevissthetstilstander. Den ene er speeda og den andre er høy på ecstasy. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Skal ikke se bort ifra det heller, min mor lider også av kraftig migrene. Dette er vell arvelig? Har også veldig mye vondt i hodet, men vil ikke si min opplevelse ligner så altfor mye på din med tanke på at du "svever". For meg er det som sagt et raskt SVOOSJ mellom to bevissthetstilstander. Den ene er speeda og den andre er høy på ecstasy. Hehe! Og ja, migrene er arvelig og man pleier som oftest å få det i puberteten når det først kommer! Om jeg var deg, ville jeg googlet migrene med en gang. Ettersom jeg selv husker ifra å ha lest om det sist, så er det mange typer migrene. HUSK: Migrene pleier å ha en måneds mellomrom før det kommer igjen neste gang. To ganger etter hverandre er normalt, to-tre ukers pauser også, men annenhver dag eller hver uke kan være noe langt mer alvorlig... Endret 17. april 2009 av FredrikH Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Takker for tipsene, skal lese mer opp om det! Jeg har vondt i hodet oftere enn annenhver måned, men jeg mistenker at det er pga utslitelse og mangel på søvn fremfor migrene. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Takker for tipsene, skal lese mer opp om det! Jeg har vondt i hodet oftere enn annenhver måned, men jeg mistenker at det er pga utslitelse og mangel på søvn fremfor migrene. Det er en god sjanse for det også! Men ved for lite søvn er det stor sjanse for migreneutfall! xD Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hørte morsekode eller hva nå som prøvde å få kontakt i det jeg kobla av, nesten som å høre mobilen slå inn på høytaleren. Hva om trådstarter prøver hvalsang, avspenning, meditasjon eller hva faen? Enkelt å si, kjenner meg selv igjen, men et balansert kosthold hjelper stort. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Jeg driver allerede med meditasjon, dog har jeg vært sløv på det den siste tiden. Men skal meditasjon hjelpe mot migrene/hodepine? Hvalsang? Hva er dette for noe? Det låter ihvertfall veldig beroligende av en eller annen mystisk grunn. @FredrikH Aha, må bare lese mer om migrene forstår jeg, kan jo ikke utelukke muligheten. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 En tape med hvalsang kan virke beroligende så lenge man da ikke blir irritert over new age konseptet, ellers så kan dønninger av bølger fungere. Helst da noe som ikke looper ved for korte intervaller, noe statisk i bakgrunnen slik at oppkommet av alskens tanker blir dempet og man enklere finner roen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå