ebzter Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Jeg har 2 pc'er i huset med ADSL. Deler internett. På den andre pc'en (ikke den som har ADSL, men den som får det gjennom delinga) går det ikke ann å hoste internett-gamer. Ip'en som man bruker på den andre pc'en fungerer ikke her. LAN-gamer funker fint derimot (men da bruker man jo en lokal ip-adresse). Noen som vet hvordan løse dette? Er veldig irriterende! Har prøvd å lage gamer både på cm4 og cs. Benytter switch og raspoppoe eller hva det nå heter. Internett fra Telenor. Lenke til kommentar
enl Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har du ICF(Internet Connection Firewall) aktivert på nettverkskortet du deler internettforbindelsen med? Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 kan vel kanskje ha noe med port forwarding å gjøre ? Det er vel det eneste som popper opp i hodet mitt akkurat nå. Lenke til kommentar
GamestorE Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Du må nok NAT´e fra rutern om du har noen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Han har en PC som ruter trafikken. Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Jeg ble ikke veldig mye klokere av dette. Noen som kan forklare mer i detail hva jeg skal/kan gjøre? Jeg vet ikke om jeg har ICF, hvordan finner jeg det ut? Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 For å finne ut om du har ICF aktivert, høyreklikker du på nettverkstilkoplingen din og velger egenskaper. Velg fanen "Avansert", og se om brannmur for internett-tilkopling er aktivert. Lenke til kommentar
ebzter Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Ok da er det ikke aktivert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå