Pandreas Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjøpte ny data rundt hausten 2005, denne veka blei straumforsyninga øydelagd så eg må no erstatte den. Problemet er at eg ikkje finn den same modellen, og er usikker på kva for ein eg må kjøpe. Den øydelagte som må skiftast er ei Hiper Type-R Series 580w frå 2005. Spør gjerne om dykk treng fleire opplysningar. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning. Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Seasonic og Corsair er trygge valg ut fra min erfaring. Ser Komplett har Superweekend tilbud bl.a på Seasonics, som nevnt 500W i posten over, og en 650W til 695,- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337163 Edit: Er det noen som vet reklamasjonstid på PSU, er det bare 2 år? Endret 17. april 2009 av FBEN Lenke til kommentar
Pandreas Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning. Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen. Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning. Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen. Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før? Det er fint om du lister opp alt du har av hardware i riggen din. HK, CPU, RAM (typ), Disker, drev.. etc..... En gode 500w er ofte bedre enn en dårlig 600w. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før? Relativt sett er Seasonicen kraftigere enn Hiperen, siden sistnevnte bare har 360W på 12V-railen (som er den viktigste og mest belastede railen i nyere systemer), mot 420W på Seasonicen. Endret 17. april 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Pandreas Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Du må ikke nødvendigvis ha en lik, du kan nok sikkert bruke en hvilken som helst annen strømforsyning. Anbefaler f.eks denne 500 watteren fra Seasonic, den er modulær som Hiperen, og av bedre kvalitet. Den er også på knalltilbud denne helgen. Har det noko å sei at den berre har 500w, mot dei 580w eg hadde før? Det er fint om du lister opp alt du har av hardware i riggen din. HK, CPU, RAM (typ), Disker, drev.. etc..... En gode 500w er ofte bedre enn en dårlig 600w. Skal vi sjå. Er litt usikker her, har ikkje noko detaljert oversikt over kva dataen min består av, men i grove trekk: Inter Core 2 Duo prosessor (2,4ghz?). Nvidia Geforce 7 series 512mb. 2 gb ram. En harddisk på 7200rpm og 250gb. Gigabyte S-series hovudkort. Veit ikkje om det hjalp noko men... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Om en hiper 580W drev systemet ditt så gjør garantert også en Seasonic 500W det. Dette er ikke noe å tenke på. Trykk bestill på strømforsyningen Smirnoff lenker til. Du gjør ikke et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761176 Hadde jeg vært deg hadde jeg forlangt reklamasjon på Hiperen. Mange av de ble produsert med dårlige kondensatorer på den tiden. Dette gjelder forøvrig også Mist av samme tidsrom. Jeg fikk forøvrig erstattet både en 500 w mist og en 480w Hiper i fjor. Lenke til kommentar
Pandreas Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Sånn! No har eg bestilt ny straumforsyning. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå