Gå til innhold

Her er min gravitasjonsteori, kanskje Newton tok feil?

Anbefalte innlegg

Utrolig bra at noen faktisk tør å stille spørsmål til noe vi allerede oppfatter som en sannhet. Det er faktisk slik at vi i dag har mange feil oppfatninger av ting og teorier (som vi enda ikke vet) som senere vil vise seg å være feil.

MEN tiltrekningskraft mellom masse er vel egentlig det eneste logiske forklaringen vi finner på at vi holder oss på jorden. Av flere grunner kan desverre ikke teorien din om stråling i universet være riktig.

Kraft = Motkraft. Hvis vi skulle presses mot jorden av stråler måtte vi føle ett tilsvarene stort press på den overfleten av kroppen som peker oppover som den kraften vi kaller tyndgekraften.

Hvis stråleteorien din hadde vært riktig hadde ikke strålene tatt hensyn til massen men KUN overflaten til personen som vender oppover mot universet. Det vil si at vi ville veid omtrent 10 ganger så mye hvis vi la oss ned siden vi da ville ha mange flere stråler som presset.

Hadde det vært stråler hadde de heller ikke kunnet presset alle på jorden med like stor kraft uansett hvor vi befant oss på jordens overflate fordi strålene hadde vært retningsbestemt.

Hvis det hadde vært stråler hadde vi også vært lettere når månen passerte forbi fordi den ville skapt en slags stråleskygge og da hadde vi i perioder vært vektløs. Hadde ikke planeter eller måner som månen vår skygget for strålene hadde jo strålene på andre siden av jorden presset oss like mye oppover.

Så desverre tror jeg nok ikke at teorien din er riktig....

Takk for den første der :D

det føles jo mye tyngre å løfte seg opp når man ligger på magen enn når man står på huk, og når man ligger på magen har jo strålene åvenfra mindre masse å gå gjennom slik at det jevnes ut?!

hvis påstanden min er sann vil jo også håret vårt gi mer mening, for de skarpe hårnålene slår tilside strålene ovenfra så mennesket blir storvokst og strekker seg mot himmelen som en høy skapning, ergo har vi hår, her er beviset ;)

strålene er kanskje ikke retningsbestemt men nesten som en flytende masse eller en dominoeffekt gjennom stoffer hvis vi går ut fra at det i vakuum og i tomrom i universet også er partikler.

når det gjelder den siste:

For det første så er jo månen mindre massiv enn jorda så enkelte stråler går igjennom, og dessuten vil vel mange stråler bue rundt ved hjelp av gravitasjonskraften til månen slik at det jevnes ut?!

konklusjon: min påstand er riktig! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dette var jo et salig sammensurium av løse infall, drømmer om romskip o.l. og ungdomsfantasier :D

Newtons teorier har allerede vist seg å være utilstrekkelige, og ble oppdatert av Einstein. Hans formler har vist seg å stemme overens med det vi observerer og kan forutse planeters baner nøyaktig, osv. Men hvis du mener du har funnet en bedre metode, så blir du historisk!

Hvis teorien din skal godtas, må den også kunne forklare og forutse alle slags situasjoner, så der venter jeg i spenning.

Lenke til kommentar
Nå må du gi deg :p

Legg deg på en badevekt og se om du veier mer av den grunn.

Forøvrig tror jeg du troller nå ettersom du trekker inn månens gravitasjonskraft? Har vi begge deler nå?

jeg mener jo "min" type gravitasjonskraft da, at strålene kanskje kolliderer med hverandre og lager en bue rundt månen. Strålene som går mot jorden kolliderer med strålene som går mot månen, og alt går sin vante gang i dronjomsystemet :p

Lenke til kommentar

Vi legge til at du burde bruke ordet hypotese, er en hypotese ettersom du ikke har testet eller fått bekreftet hypotesen ^^

Da blir det: min nye gravitasjonhypotese :)

det føles jo mye tyngre å løfte seg opp når man ligger på magen enn når man står på huk, og når man ligger på magen har jo strålene åvenfra mindre masse å gå gjennom slik at det jevnes ut?!

: Det er mer masse som må løftes og mindre egnete muskelgrupper som brukes

Etter den tankegangen burde det jo være like tungt å løfte en 1m^2 stor papirplate, som en 1m^2 tung stålplate

Og newtons lover er allerede bevist "feil" men bare ut til en nanodesimal, spørs hvordan hastigheter man snakker om før man regner relatevistsk ettersom newtons lover blir for unøyaktige på hastigheter over 1/10 av lysets hastighet

Lenke til kommentar
konklusjon: min påstand er riktig! :D

Hehe, jeg har ihvertfall sagt det jeg mener og kunne sikkert kommentert dine svar men målet mitt er å si hva jeg mener, ikke å overbevise deg om noe annet.

Stå på videre, oppretter du en Facebookgruppe blir jeg gjerne med :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan kan du si at partiklene buer rundt månen pga dens tiltrekningskraft når det du prøver å bevise er at den ikke finnes og at vi holdes på plass av partikler? :p

jeg sa ikke tiltrekningskraft, gjorde jeg vel?

dere må innrømme jeg får dere til å tenke litt da :D er ikke sikkert jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Ah. Ikke svar på kun det ene argumentet mitt da. Legg deg på den badevekta en tur du;)

Aaaah, det med badevekta kan jo være ett bra argument, bare fra en annen vinkling.

Hvis det er stråler som du snakker om, hvorfor viser badevekta 0 Kg når ingen står på den hvis den likevel blir truffet av stråler? :cool:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Er det den kosmiske bakgrunnsstrålingen du snakker om når du sier "all strålingen i universet"? Altså elektromagnetisk stråling?

si det, det er opp til hjernen som tenker :p kan godt være elektromagnetisk, men jeg tror den er nøytral

Lenke til kommentar
Ah. Ikke svar på kun det ene argumentet mitt da. Legg deg på den badevekta en tur du;)

Aaaah, det med badevekta kan jo være ett bra argument, bare fra en annen vinkling.

Hvis det er stråler som du snakker om, hvorfor viser badevekta 0 Kg når ingen står på den hvis den likevel blir truffet av stråler? :cool:

da svarer jeg på samme måte; hvis det er er tiltrekningskraft du snakker om, hvorfor viser badevekta 0 kg når ingen står på den hvis den likevel blir "truffet" av tiltrekningskraft? ;)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar
da svarer jeg på samme måte; hvis det er er tiltrekningskraft du snakker om, hvorfor viser badevekta 0 kg når ingen står på den hvis den likevel blir "truffet" av tiltrekningskraft? ;)

Grunnen er enkel, den er beregnet til å stå på 0 når den ble produsert medregnet egenvekten.

En stor badevekt har jo like stor overflate mot verdensrommet som en person på flere 100 kilo, har du sett den store vekten på "The biggest looser" :)

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er jo at du tar i bruk andre muskler, ergo føles det tyngre ut for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har laga en gruppe på facebook nå for de som er interessert! Den heter "Vi som er usikre på gravitasjonsloven", så kom igjen, meld dere på, så kanskje diskusjonen går like flittig der :)

Endret av dronjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...