Carpe Dam Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Sa han som ikke gjennomførte førstegangstjenesten. Jeg har bedre ting å ta meg til enn å sitte å stirre i veggen uten noen reelle arbeidsoppgaver. Katten min kunne gjort den jobben like godt som meg. Jeg hadde heller tatt ett år på skjold og lært litt om hvordan jeg reagerer under press og utmattelse, enn å lære akkurat hvordan kroppen og hjernen blir nedbrutt av å sitte og gjøre ingenting i et helt føkkings år. Si til Restad at han har en nydelig tjeneste som han virkelig kan se tilbake på, og at han burde være takknemlig, og han klinker deg nesten garantert ned på flekken. Jeg hadde det ikke slik, men nesten. At du ikke klarer 2bn sier mer om deg enn det gjør om jentene, for det norske forsvaret er på ingen måte umennesklig. Enkelt og greit fordi det ikke er et stridende militærvesen slik som enkelte andre. "Klarte det ikke engang på materiellavdelingen". Hadde jeg hatt deg her hadde jeg klinket til deg. Du liker det kanskje langt inne i et fjell med masse fine blingblinger du kan se på, og ikke så veldig mye å gjøre, men enkelte av oss er glade i å få litt utfordringer for kropp og sjel av og til. Se på prestasjoner Nettopp, på det jevne er menn i stand til å presse seg hardere fysisk, og tåler i tillegg mer belastning før de blir skadet. Jeg har til gode å høre om kvinnelige Marines. Sånn, da var det unnagjort: Begge har rett, men begge er litt for sort/hvite Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 "Klarte det ikke engang på materiellavdelingen". Hadde jeg hatt deg her hadde jeg klinket til deg. Shit, du er tøff! Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 poenget er... VAR HU FIN? Nei, det er det verste! Utrolig hva folk hopper på med NATO-briller skjønner du. Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hva skjer med at folk mener det ikke er noe "hekking" på Huseby.. Jeg dimmiterte i April og de siste 3mnd hadde tre forskjellige menige sex på "kuben" Og dette var kun i min tropp! Det er folk som har sex i forsvaret, enkelt og greit! Endret 20. april 2009 av jur_gus Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Fin avsporing fra emne! Jeg syns at det skal fra starten av være felles, men at jentene kan velge å bo for seg selv hvis de har en god nok grunn, ikke bare for at de "ikke har lyst" til å bo med gutter, som sikkert de fleste hadde sagt hvis de hadde valget Endret 20. april 2009 av chairgame Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva skal en slik grunn være? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vetta faen hvordan det er inne i leir, men ute på grensen i grensekompaniet, på grensestasjonene sover jenter og gutter på samme rom. I alle fall på Skogfoss, Svanvik og Korpfjell. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Tipper det blir sett på som "ute i felt", for å slippe å bygge om alle grensestasjonene. Lenke til kommentar
Hauken1612 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Forsvaret generellt, har MYE gutter inne til tjeneste som de / vi må gjøre når vi først har blitt kalt inn og funnet vernepliktig på session / legevisiten ved innrykk. det er derimot et veldig stor glipp ned til prosenten av jenter som er inne til tjeneste, dette fordi 1. de trenger absolutt ikke avtjene verneplikt ( i et land som de og bor i ). 2. jentene kan slutte opp til 3 uker etter innrykk ( kan være at det er mer eller mindre men et par uker til 1 måned er det normale etter hva jeg husker). 3. Pga at det er en begrenset andel jenter som avtjener verneplikten, så blir det slik som tidligere sagt at "gutta" får De omdiskuterte Nato-brillene etter en stund. nei, gutter og jenter sover ikke på samme rom, mest pga at en eller annen fjott nisse ( se major eller høyere ) har funnet ut at dette ikke er en god ide. men det skal sies at militæret er en super plass å "jobbe" det er noe av det beste jeg har gjort i et år, du får venner som varer livet ut, du skaffer deg også et masse relasjoner som kan være nyttig i flere år fram over etter at du er ferdig. ps. kp 3 tr 1 madla innrykk er det beste, min mening så klart. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er mye mer enn 3 uker i alle fall. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Mulig jeg roter, men kan det være så mye som 3 mnd? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det kan tenkes. Tror de blir spurt to ganger, siste gang etter 3 mnd. Godtar de fortsatt tjeneste da har de samtidig påtatt seg de samme forpliktelser som gutter frem til året de fyller 44, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jepp. Du vil også i mange tjenestestillinger måtte skrive under på denne kontrakten når du får stillingen. Spesielt stillinger som krever mye kursing. De av jentene som skulle på CV90-kurs etter rekrutten hos oss måtte i alle fall det. Hvis ikke fikk de rett og slett ikke den stillingen. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 At du ikke klarer 2bn sier mer om deg enn det gjør om jentene, for det norske forsvaret er på ingen måte umennesklig. Enkelt og greit fordi det ikke er et stridende militærvesen slik som enkelte andre. Hva vet du om hva som kreves i 2bn? All den tid du ikke har prøvd aktiv militærtjeneste har du heller ikke grunnlag for å bedømme andres innsats. Hadde jeg hatt deg her hadde jeg klinket til deg. Uuuuu så tøff du er, skal vedde på at du er enda tøffere i virkeligheten. Nettopp, på det jevne er menn i stand til å presse seg hardere fysisk, og tåler i tillegg mer belastning før de blir skadet. På det jevne ja, likevel har jeg tjenestegjort både med noen helt utrolige kjerringer med kuk(dvs "menn"), og damer som har imponert stort. Vet ikke hvordan det er nå, men svært mange av de få jentene som var på grensa i Finnmark i min kontigent og før/etter ble patruljeførere for tre gutter. Den eneste jenta som fullførte utdanningen i min kontigent var riktignok ikke PF, men fikk kreft(!) i begge beina og kom tilbake! Så ja, det finnes mange tøffe jenter som er i stand til å gjøre en bedre jobb i fysisk/psykisk krevende stillinger enn mange gutter. Lenke til kommentar
Hauken1612 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Mulig jeg roter, men kan det være så mye som 3 mnd? Det ser slik ut etter at man Googler litt #innhenter kilde# Norges forsvar og likestilling Det er full yrkesmessig likestilling mellom menn og kvinner i Forsvaret. Norge er ett av få land i den vestlige verden som tillater kvinner i alle former for stridende tjeneste. Jenter i Forsvaret har samme tjeneste- og avansementsvilkår som menn. Det innebærer at de kan gjennomføre førstegangstjeneste, befalsskole samt krigsskole på lik linje med guttene. Ingen kvinner har per 31. juli 2008 greid opptakskriteriene til spesialstyrkene. Jenter er ikke pålagt allmenn verneplikt. Av den grunn må jenter som ønsker å gjennomføre førstegangstjeneste eller befalsskole underskrive på en villighetserklæring. Etter at villighetserklæringen er underskrevet er jentene pålagt de samme rettighetene og plikter som mannlige vernepliktige. Det betyr dessuten at de må møte til eventuell repetisjonsøvelse samt mobilisering i krig. Villighetserklæringen skal ikke bli underskrevet før innrykk finner sted. Den blir underskrevet senest tre måneder etter innrykk. Slik ser det altså ut, Siste gang de kan underskrive "villighetserklæring" er 3 måneder, i forsvaret er det tildels veldig mye rot i "adm systemet" så det kan være at forskjellige avdelinger / Forskjellige opptak får andre frister en det som er vist over. Kilde : "http://no.wikipedia.org/wiki/Forsvaret" Mvh Hauken. Endret 24. april 2009 av Hauken1612 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hva vet du om hva som kreves i 2bn? All den tid du ikke har prøvd aktiv militærtjeneste har du heller ikke grunnlag for å bedømme andres innsats. Siden opptil flere hundre av gjennomsnittlig norsk ungdom klarer seg gjennom der hvert år så tolker jeg det dithen at det ikke akkurat er Speznaz vi snakker om. Det er sikkert hardt nok til tider, for all del, men folk overlever som regel. Uuuuu så tøff du er, skal vedde på at du er enda tøffere i virkeligheten. Cirka 3,14 ganger tøffere, for å være nøyaktig. På det jevne ja, likevel har jeg tjenestegjort både med noen helt utrolige kjerringer med kuk(dvs "menn"), og damer som har imponert stort. Vet ikke hvordan det er nå, men svært mange av de få jentene som var på grensa i Finnmark i min kontigent og før/etter ble patruljeførere for tre gutter. Den eneste jenta som fullførte utdanningen i min kontigent var riktignok ikke PF, men fikk kreft(!) i begge beina og kom tilbake! Så ja, det finnes mange tøffe jenter som er i stand til å gjøre en bedre jobb i fysisk/psykisk krevende stillinger enn mange gutter. Greit nok det, helt til man får skader. Og kvinner blir lettere skadet enn menn, fordi de ikke er like solid bygd. Joda, det finnes materiale på dette, men jeg har ikke tid til å grave etter det nå. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 "På landsstyremøtet i desember ble det vedtatt at Landsstyret for Tillitsmannsordningen stiller seg bak at kvinner og menn kan bo på samme rom. Dette skal avgjøres lokalt og skal være frivillig for den enkelte." Kan jeg velge å ikke bo på rom med gutter, og bare komme på rom med jenter? Hadde vært awesome... Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kan jeg velge å ikke bo på rom med gutter, og bare komme på rom med jenter? Hadde vært awesome... Du sier ikke det når hormonene herjer som verst og du står til knes i mensblod Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg tipper du hadde hatt det vel så bra, om ikke bedre, på et blandet rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå