Gå til innhold

Deler jenter og gutter samme rom?

Crystina

Anbefalte innlegg

Man blir så sammensveiset i forsvaret att ei kvinnelig soldat er bare det, en soldat. Alle er grønne i forsvaret :).

FEIL! På kaserna vår har folk hatt sex i samtlige fellesrom. Badstu, vaskerom, pusserom, you name it, i tillegg til noen av forlegningsromma. Utenfor kaserna har en jente hatt gangbang med 5 andre gutter inne på en låve midt i artillerileiren, og av det jeg vet om i felt så har noen hatt sex i gapahauk på mestringsøvelse, og en jente i troppen min ga en fyr blowjob i lagsteltet samtidig som sjanten lå og sov ved siden av, og resten var på post.

Bortsett fra det så var det fint mulig å sjekke damer hvis man besøkte sanitetsbataljonen, men du får en fin konkurranse om oppmerksomheten av hele Setermoen leir.

De fine damene i forsvaret blir behandlet som om de var glamourmodeller fordi gutta ser så få damer at de får NATO-briller. De har samme effekt som øl-briller. Det kan hende det er annerledes i din avdeling, men dette er sanne erfaringer som mange fra Setermoen leir kan skrive under på.

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett har jenter/kvinner lite å gjøre i militæret utenfor administrasjon og innenfor medisin, men hvis de først av en rar grunn skal være "vanlige" så får de ha samme krav og samme bofasiliteter som menn.

Er ikke det godt nok, får de finne seg noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar
Generelt sett har jenter/kvinner lite å gjøre i militæret utenfor administrasjon og innenfor medisin

Ehh, hva er det du har røyka?

Man blir så sammensveiset i forsvaret att ei kvinnelig soldat er bare det, en soldat. Alle er grønne i forsvaret :).

Har du vært inne? :)

Lenke til kommentar

Blir det ikke dirksriminering hvis jentene skal kunne låse sitt rom innenfra fordi de er redd for voldtekt, hvis ikke guttene kan det? Det finnes faktisk jenter som voldtar også, selvom det noen ganger kan være litt flaut for mannen.

Jeg synes i allefall at de skal ligge på samme rom, skal vi ikke ha likestilling i samfunnet? Det er alt eller ingenting, ikke litt.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Nuvel. Hvis vi først skal begynne å snakke om likestilling og forsvaret, kan vi vel heller innføre kjønnsnøytral verneplikt, enn å sørge for at folk bor på samme rom.

enig, jeg bare sier at jeg synes likstillingen her i landet er tull, fordi manskalfå fordeler, ikke likestilling. Hvis det er kjønnsnøytral verneplikt er det likestilling. Hvis det er frivilig verneplikt for jenter er det jo ikke likestilling, da er det faktisk en fordel for jentene, altså er det ikke likt.

Det blir:

_Jenter

gutter_/

Istede for gutter__Jenter.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Nei, så det ble litt tull på tegninga, spacen fulgte ikke med :p, 2 sec. Så skal jeg redigere den og legge opp et paint bilde.

Det øverste er ved frivilig verneplikt for kvinner.

Mens den nederste er for verneplikt for alle.

Jeg prøvde å gjøre det med tegn, men det gikk ikke, så da måtte jeg til med Adobe.

post-144971-1240156751_thumb.jpg

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Jeg er enig med allfather.

Men så må man regne med at det Norske forsvar, med unntak av et par avdelinger som uansett er profesjonelle, ikke er annet enn en barnehage. I en hær som faktisk har noe å gjøre i den skarpe enden så har ikke kvinner noe å gjøre i frontlinjene, iallefall ikke om man skal se på at de mest stridsvante arméene i verden ikke har det. Jeg har til gode å høre om kvinnelige Marines.

Så godt som hele det førstegangstjenende forsvaret kunne blitt erstattet av innrøkte bingokjerringer med rullator, og man ville knapt merket forskjell. Mulig at Hæren er et unntak.

Jo, Herrbrun, Petrine fra inste Heggmodalslipynten kunne gjort akkurat samme jobben som du gjør.

Lenke til kommentar

FEIL! På kaserna vår har folk hatt sex i samtlige fellesrom. Badstu, vaskerom, pusserom, you name it, i tillegg til noen av forlegningsromma. Utenfor kaserna har en jente hatt gangbang med 5 andre gutter inne på en låve midt i artillerileiren, og av det jeg vet om i felt så har noen hatt sex i gapahauk på mestringsøvelse, og en jente i troppen min ga en fyr blowjob i lagsteltet samtidig som sjanten lå og sov ved siden av, og resten var på post.

Bortsett fra det så var det fint mulig å sjekke damer hvis man besøkte sanitetsbataljonen, men du får en fin konkurranse om oppmerksomheten av hele Setermoen leir.

De fine damene i forsvaret blir behandlet som om de var glamourmodeller fordi gutta ser så få damer at de får NATO-briller. De har samme effekt som øl-briller. Det kan hende det er annerledes i din avdeling, men dette er sanne erfaringer som mange fra Setermoen leir kan skrive under på.

Bra at jeg mest sannsynlig skal til Setermoen og artilleriet da :D

Lenke til kommentar
Generelt sett har jenter/kvinner lite å gjøre i militæret utenfor administrasjon og innenfor medisin

Ehh, hva er det du har røyka?

hva er det DU har røyka, tror du seriøst på at jenter gennerelt greier samme jobb som gutter? da er du latterlig blind ivertfall, jeg VET de ikke greier det, hvordan? jo det skal jeg fortelle deg:

jeg brukte store deler av rekrutten og førstegangs tjenesten min på og bære to ryggsekker og to våpen, hvorfor? fordi frøken pernille ikke greide det. ikke nok med det men jenter er SYKT overrepresenter mtp. skader og delevis meldinger, dvs de er med på øvelser men de blir kjørt til leirsted og bærer eller setter ikke opp en DRITT av leiren... har ikke tall på hvor mange ganger jeg har traska lagt faanivoll for og gjøre ett eller annet for og så komme frem for og finne en handfull befal og vist faan to jenter som sitter og drikker kaffe og venter på oss.

helt greit med jenter i forsvaret men da får de faan tutemeg være fysisk sterke nok til og gjennomføre det, ellers synes jeg de kan hives på hue og ræva ut!

on topic ser jeg potensielle sexuelle problemer med og ha jenter og gutter på samme rom, jeg vet med meg selv ivertfall at jeg hadde glodd meg i stykker av og ha en jente traskende rundt i undertøyet når jeg ikke har banka laksen på noen uker... :p

voldtektsproblematikk derimot synes jeg høres tullete ut, er du så syk at du driver og voldtar folk hører du ikke hjemme uttafor et fengsel uansett...

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Jeg er enig med allfather.

Men så må man regne med at det Norske forsvar, med unntak av et par avdelinger som uansett er profesjonelle, ikke er annet enn en barnehage. I en hær som faktisk har noe å gjøre i den skarpe enden så har ikke kvinner noe å gjøre i frontlinjene, iallefall ikke om man skal se på at de mest stridsvante arméene i verden ikke har det. Jeg har til gode å høre om kvinnelige Marines.

Så godt som hele det førstegangstjenende forsvaret kunne blitt erstattet av innrøkte bingokjerringer med rullator, og man ville knapt merket forskjell. Mulig at Hæren er et unntak.

Jo, Herrbrun, Petrine fra inste Heggmodalslipynten kunne gjort akkurat samme jobben som du gjør.

Sa han som ikke gjennomførte førstegangstjenesten.

Jeg blir oppgitt av å høre hvordan dere holder på. Det er helt latterlig. Drit i kjønnet på den som gjennomfører ting, så lenge han eller hun faktisk klarer å dra sin del av lasset, så er de med. Jeg klarte ikke det i 2.BN, en del jenter gjorde det. SiegHallo klarte det ikke engang på materiellavdelingen på flystasjonen, så at han skal sitte her og rakke ned på jenter er i hvert fall teit. At digitalglenn måtte bære to pakninger og to våpen er trist, men feil. Folk har bært pakning og våpen for mannlig makker også før. Send både menn og kvinner som ikke kan bære egen pakning på hue og ræv ut, og ikke driv forskjellsbehandling, men ikke gjør det på bakgrunn av kjønn, men på bakgrunn av prestasjoner.

Lenke til kommentar

Hva er det for bakover vendt skit avdeling du har vært i hvis det har vært på den måten da. I HMKG holdt vi ikke på med sånn skit ihvertfall. :thumbdown: Her trengs det innføring i god norsk skikk og moral.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at en eksepsjonelt løs frue var ansvarlig for en del av aktiviteten, og hun ble kastet ut av forsvaret da hun fikk alt for mange advarsler som hun fortsatte å bryte. Kvinnfolk som det vokser ikke på trær. Jeg husker fortsatt en dame som møtte opp til rekrutten på høyhælte sko :) (hun forsvant fort)

Allikevel var hun altså ikke alene om å være feltmadrass. Poenget er at sex pågår i forsvaret, men sånn går det når du har en liten del jenter sammen med hundrevis av gutter. De kommer uansett etterhvert til å få et godt øye til minst én av gutta.

Det er jo ikke ulovlig å ha forhold hvis soldatene holder det for seg selv, man har lov til å gi hverandre kyss og holde hender hvis det gjøres diskret inne på rommet og sånn, men for å gjøre mer sier reglene at man må ta en tur utenfor leiren i sivilt antrekk.

Jeg vil påstå at garden har en urettferdig fordel med tanke på at de kan forlate leiren hver helgeperm og sjekke damer i Oslo hehe. Du må jo ha litt sympati for søringene oppe i nord som faktisk bor på en militærleir flere uker i strekk, og kun ser damer i en uke når de har langperm noen få ganger i året. Det er selvfølgelig fortsatt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at en eksepsjonelt løs frue var ansvarlig for en del av aktiviteten, og hun ble kastet ut av forsvaret da hun fikk alt for mange advarsler som hun fortsatte å bryte. Kvinnfolk som det vokser ikke på trær. Jeg husker fortsatt en dame som møtte opp til rekrutten på høyhælte sko :) (hun forsvant fort)

Allikevel var hun altså ikke alene om å være feltmadrass. Poenget er at sex pågår i forsvaret, men sånn går det når du har en liten del jenter sammen med hundrevis av gutter. De kommer uansett etterhvert til å få et godt øye til minst én av gutta.

Det er jo ikke ulovlig å ha forhold hvis soldatene holder det for seg selv, man har lov til å gi hverandre kyss og holde hender hvis det gjøres diskret inne på rommet og sånn, men for å gjøre mer sier reglene at man må ta en tur utenfor leiren i sivilt antrekk.

Jeg vil påstå at garden har en urettferdig fordel med tanke på at de kan forlate leiren hver helgeperm og sjekke damer i Oslo hehe. Du må jo ha litt sympati for søringene oppe i nord som faktisk bor på en militærleir flere uker i strekk, og kun ser damer i en uke når de har langperm noen få ganger i året. Det er selvfølgelig fortsatt uakseptabelt.

poenget er... VAR HU FIN? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...