Gå til innhold

Får Delay på alt lyd gjennom eksternt lydkort

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har tidligare brukt eit eksternt lydkort for og få god lyd fra ein bærbar og over til annlegget z5500, og det har funket supert!(soundblaster x-fi surround 5.1)

MEN, når eg kobler lydkortet til min stasjonære pc(via usb som på den bærbare) instalerer "programmet", og setter på noe med lyd, så blir det delay på ca 1 sekund, noe som er dritkjipt når ein ser på hd filmer og skal ha det beste..:p

eg får ikkje delay når eg kjører lyd direkte fra hovedkortet(p6t delixe v2), der lyd programmet er "soundMax digital hd audio".

så er det noen som har en anelse av kva det kan være som gjør at det blir delay når det går gjennom lydkortet fra akkuratt DEN pcen?

og hele grunnen til at eg vil ha det gjennom det lydkortet er fordi eg ikkje synst så mye om det intigrerte (soundMax), men om noen kan litt om det lydkortet, og vet korleis ein kan få bedre lyd ut av det, så hadde det også vore fint:)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Last ned ASIO4ALL drivere og still ned buffer-sizen der så mye som det går an før det begynner å hakke. Hvilken tilkobling har du fra kortet og til PCn? Usb? Firewire?

Ofte får man stasjonære PC'er med SPDIF (coax) utganger på lydkortet. (Eller optisk) Dette er gjør at lyden sendes videre til lydkortet og DAC-operasjonen foregår der - dermed kommer det eksterne lydkortet til sin rett. Vet ikke hvordan du har kobla til, som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...