Warz Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dessutten er vel mafia script et fint sted å begynne for å lære seg PHP. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Dessutten er vel mafia script et fint sted å begynne for å lære seg PHP. Haha, fat chance. Samtlige av de som har vært innom her i sammenheng med sitt feilende mafiaprosjekt har vist tendenser til ekstremt dårlige programmeringsvaner, totalt fraværende evne til å debugge og manglende objektorientering. Ingen har noen sinne lyktes med å bli gode i programmering gjennom å kopiere andre sine script, og det er akkurat hva mafiagutta gjør ender opp med å gjøre. Det er på ingen som helst måte et bra sted å starte. Endret 1. mai 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Vel, kopiere andres script er vel ikke akkurat å programmere. Men du har kanskje noen gode alternative prosjekter man kan begynne med? Selv mener jeg man bør gjøre det man brenner for. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Men du har kanskje noen gode alternative prosjekter man kan begynne med? Selv mener jeg man bør gjøre det man brenner for. Nei! Hvorfor i all verden skal en læringsprosess være drevet av ett enkelt mål? Det er helt urealistisk å tro at man kan lære seg å programmere via et prosjekt, vanligvis tar det flere år*. Det er et utrykk som sier at man må lære å krype før man kan gå, men dere prøver å gå på forskjellige merkelige vis før dere oppnår riktig gange. Et helt prosjekt inneholder komponenter med varierende vanskelighetsgrad, alt fra det lette til det vanskelige og det egner seg derfor ikke for de som åpenbart ikke skjønner noe av det som ligger over middels. * Før noen påståelig kommer og forteller at han/hun har programmert i bare et par måneder; da er man ikke god. Kun et ekstremt fåtall av de aktive brukerne i denne forumdelen kan påta seg tittelen som gode programmerere. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Synes Jonas sa en del rare/unødvendige ting np. Kan godt hende at det ikke er så mange gode programmerere, men så vidt jeg vet er det ingen som har sagt at de er det heller. Eneste grunnen til at jeg lærte meg PHP, var at jeg og noen venner gikk og snakke om og lage er Travian-likende spill, så da lærte jeg meg PHP. Jeg har selfølgelig ikke hoppa rett på spillkodinga, men lage små forumscript, publiseringssystemer o.s.v som jeg setter sammen og bruker som grunnlag for nettsiden. Vi har heller ikke hatt noen ambisjoner å lage noe stort ut av det. Jeg har allerede tenkte igjenom hvordan mye av koden skal lages, å for og få til noe trenger man ikke være verdensmester i PHP, bare man har tolmodighet nok, til debugging, finne riktige funksjoner o.s.v Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Rockie: Det var deg ja, du var fornuftig. Men hvis du tar å søker på mafia på php forumet her så vil du se at det de fleste handler om feks, fengsel, tyveri, slossing script osv. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Men du har kanskje noen gode alternative prosjekter man kan begynne med? Selv mener jeg man bør gjøre det man brenner for. Nei! Hvorfor i all verden skal en læringsprosess være drevet av ett enkelt mål? Det er helt urealistisk å tro at man kan lære seg å programmere via et prosjekt, vanligvis tar det flere år*. Det er et utrykk som sier at man må lære å krype før man kan gå, men dere prøver å gå på forskjellige merkelige vis før dere oppnår riktig gange. Et helt prosjekt inneholder komponenter med varierende vanskelighetsgrad, alt fra det lette til det vanskelige og det egner seg derfor ikke for de som åpenbart ikke skjønner noe av det som ligger over middels. * Før noen påståelig kommer og forteller at han/hun har programmert i bare et par måneder; da er man ikke god. Kun et ekstremt fåtall av de aktive brukerne i denne forumdelen kan påta seg tittelen som gode programmerere. Kan ikke si jeg er helt enig her. Greit nok hvis man kan absolutt ingen ting å begynne med litt mer basic, men du kan lære utrolig mye av bare det å sette opp en side i php som henter ut, oppdaterer og sletter i en database. Selv lærte jeg programmering gjennom å begynne på et ganske omfattene prosjekt til å være for nybegynner, jeg ble aldri ferdig, men lærte utrolig mye underveis. Jeg tror mennesker lærer forskjellig. Du lærer kanskje best av å følge guide etter guide på alle mulige områder, andre lærer kanskje best av å prøve og feile. Uansett, jeg er interessert i å høre hva du mener man bør gjøre som nybegynner. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Takk for et par nydelige innlegg, Jonas Som vanlig er det du kommer med fornuftig og velargumentert. Trolig dokumentert også, om man gidder lete Jeg må faktisk si meg lettere sjokkert over hvor enkelt enkelte tar på programmering/scripting her. Det at man kan sette sammen noen linjer som gjør en oppgave betyr ikke at man lage noe stort og betydelig mer komplisert. Det å lære programmering/scripting kan ikke gjøres gjennom ett større prosjekt. Jeg vet dette. Førstehånds erfaring. Om man ikke har rimelig grei snøring før man begynner vil man aldri bli ferdig, ettersom man gjerne ender opp med å gå tilbake for å forbedre ting. Dersom man ikke er totalt evneveik og ikke blir bedre, så klart Jeg ser med gru tilbake på min første tid på forumet her - var nok til tider en stor pest og plage for Jonas, Aadnk, Geir_Grusom og etterhvert Manfred. Garantert mange jeg har glemt også. Ikke gjør som meg - ikke plag denne flotte gjengen med idiotiske spørsmål, og forespørsler om store mengder "eksempelkode"... Er det en ting jeg har lært, så er det at dokumentasjonen er ens beste venn. Og, så klart, man lærer alltid noe nytt. Det er noe av det som er så gøy med dette. Mvh. ze5400 Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Jøss, her var det mye pepper. Personlig synes jeg det høres smart ut å programmere noe man brenner for. Det er faktisk slik jeg lærte meg php, og motivasjon er det viktigste for suksess her. Hva så om koden blir søppel i andres øyne? Eneste måten å lære på er å prøve å feile.. om du klarer å lage noe som faktisk funker synes jeg du skal gjøre det. Det er en del gyldige poenger her, at det er en kompleks oppgave. Jeg var med på et tilsvarende prosjekt og det tok 4 mnd med 3 kodere og 1 artist å få noe som fungerte greit. Opp til flere år med bugfixing og adding av nye eller missing features. Men den "elitist" holdninga noen av posterne her har at dette ikke er noe man skal klare før du har koda i flere år skal du bare drite i. Til trådstartern (om du enda leser dette) * serveren kan greit kjøre som en kronjob hver x minutt, ikke noe vits at den skal være i c++. På denne måten kan du dele mer kode mellom scripta dine, uten at du trenger å skrive all logikken på nytt i et annet programmeringsspråk. Endret 28. april 2009 av [kami] Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Rockie: Det var deg ja, du var fornuftig.Men hvis du tar å søker på mafia på php forumet her så vil du se at det de fleste handler om feks, fengsel, tyveri, slossing script osv. Poenget var vell at hvis man skal begynne med PHP som hobby, så må man nesten lage noe man har lyst til, om det er et mafiaspill så Ok. Det er ikke andre problemer. Men at man skal forvente at andre skal lage koden o.s.v, det er jeg i mot. Få hjelp er greit, og vis noen av dere som kan dette ordentelig blir lei at vi maser, så bare spar dere for tid, og hold dere unna trådene. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Rockie: Det var deg ja, du var fornuftig.Men hvis du tar å søker på mafia på php forumet her så vil du se at det de fleste handler om feks, fengsel, tyveri, slossing script osv. Poenget var vell at hvis man skal begynne med PHP som hobby, så må man nesten lage noe man har lyst til, om det er et mafiaspill så Ok. Det er ikke andre problemer. Men at man skal forvente at andre skal lage koden o.s.v, det er jeg i mot. Få hjelp er greit, og vis noen av dere som kan dette ordentelig blir lei at vi maser, så bare spar dere for tid, og hold dere unna trådene. Det er greit hvis folk som skal bruke til og lage "en" hjemmeside, som skal brukes "en" gang og skal ha max 10 besøkende om dagen. Men for og ta denne tråden for seg, så tror jeg ikke trådstarter mener og lage denne siden som et hobby prosjekt, han vil vell sikkert tjene penger på det, og da blir det plutselig veldig mye mer serriøst. Og det blir vårt problem, når alle mafiagutta spør etter folk som kan "kode" et heelt "tyveri-script" til dem. Vi som brenner for dette, og har lyst til og bruke dette i det proffesjonelle liv vil gjerne hjelpe andre som kan ha reele _problemer_, og da blir tråder slik som denne "en" av mange tråder som ikke tiltrår seriøst over for en som kan være behjelpelig med og hjelpe andre når dem har problemer. Selvfølgelig blir vi lei av at folk som spør etter programmerere som kan være med og lage en mafia-side, og som helst er over 15år, og har _minst_ 1 år med programerings "erfaring". - Forumet er til for at dem som virkelig kan dette kan hjelpe andre som har problemer. - Fredrik Lenke til kommentar
iKent Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg skrev ikke her for å demotivere de som vil scripte et mafia spill, men da jeg leste hva trådstarter skrev, oppfattet jeg det som at de skulle lage et spill der de håpet på mye aktivitet. Jeg skrev en liten advarsel for at de ikke skulle brenne seg som hvertfall 100 andre har gjort i forsøk på å lage et tekstbasert mafia spill. Man skal virkerlig ha freshe ideer eller være sykt flink til å scripte for at man skal få spillere. På MafiaNo for eksempel, er det ikke veldig mange aktive,og spillet har eksistert siden 2007. Det er IKKE lett å lage et populært tekstbasert mafiaspill, men for all del, om man vil lage det bare for å lære seg så ser jeg ikke noe dumt i dette. -Kent. Lenke til kommentar
Gjest medlem-160666 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Haha må le av innlegene TENKER DERE BLIR VELDIG FORBAUSA NÅ! www.mafia-legenden.com/nytt2 logg deg inn å se hvor langt vi har kommet på noen uker da Så neste gang dere "smartinger" skal kommentere hvor dårlige vi er sjekk ut hvor langt vi har kommet først lmao. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Progresjon sier ingenting om kvalitet, og dessuten tror jeg endel av motstanden kommer av konseptet. Når det er sagt så er det tendenser til sveitserost på gang. Det starter sånn cirka med antiboten som kan unngåes meget enkelt. Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Haha den går jeg ikke med på. Helt sikkert ferdig script. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Haha den går jeg ikke med på. Helt sikkert ferdig script. Nei, de har nok startet fra mer eller mindre bunnen, det er jo så utrolig mye uferdig at det umulig kan være noe ferdige greier Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det tar tid og oversette vet du Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg som misforstår, eller var det at de skulle skrive sitt eget og ikke bruke ferdigscript+ Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor har dere kopiert knappene til Streetzmafia? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Fordi dem bruker samme systemet? - Jeg vet ikke, bare antar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå