nbmofo Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Et utdrag av utsikten fra Storhornet(omtr. 1900moh) i Oppdal, Sør-Trøndelag. I dette utsnittet er det Gjevillvatnet som ligger "innrammet" i sentrum. Blir kanskje litt lav oppløsning med grensen på 1280. Dette utdraget er ca halvparten av panoramaet, men grunnet problemer med photomerge med flere enn 9 bilder i PS har ikke fått satt sammen hele enda. Noen andre som har opplevd problemer med merging av mange filer? Satt sammen i raw, mulig det går lettere med jpg. Mine tanker om komposisjon. Personlig liker jeg hvordan det endrer seg fra kaldt og grått til venstre ved de to personene som fryser mot varmere og tilslutt solskinn til høyre. Samt innramningen av sjøen og hvor langt, på større versjon, en ser innover i fjellrekkene. Edit: leif Endret 17. april 2009 av nbmofo Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Bumper litt eg. Noen forslag til komposisjonsendring, etterbehandling generelle tanker etc? Endret 18. april 2009 av nbmofo Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 18. april 2009 Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 Jeg er forsåvidt ikke enig med det første du synes om bildet ditt. Jeg tror at hvis du hadde hatt helt på himmel, hadde du fått bedre, og finere, lys over det hele. Komposisjonen var det vel ikke noe å si noe på, men synes det var synd med de fotspora i forgrunnen til høyre og venstre... Flott bilde Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 18. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2009 helt på himmel? blå? Vanskelig å se strukturen i himmelen når bilde er så nedskalert. originalen er 13mpx i bredden. lyset hadde kanskje blitt litt for hardt med skyfri himmel, og lite spill i himmelen. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Ops, helt blå himmel var det jeg skulle fram til. Jeg har tatt et ganske likt bilde selv( http://www.flickr.com/photos/oyjorn/3326905178/sizes/l/ ) som er satt sammen av 4 bilder. Det var så og si skyfritt, men nå hadde ikke jeg noen forgrunn heller... Endret 19. april 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå