Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hardisken eksisterer ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Uæææ!!! Hardisken min finnes ikke lenger!

Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo P, med Vista Home Premium. Senest som i går oppdaget jeg noe som ikke var rett. Vanligvis har jeg hardiskene C:\ (System) D:\ (Alt annet) og E:\ (Film og diverse), men disk D:\, den største, og den med det mest personlige og viktige innholdet forsvant... Harddisken er plugget inn, så det må være noe digitalt som har tatt kverken på den, virus? Hjelp meg! Verken systemgjennoppretning hjelper meg, får bare error...

Vær så snill! Detta er totalt krise!

Fujistui Siemens Scaleo P

AMD Athlon 64 X2 5000+

3 GB RAM (DDR2)

Vista Home Premium

Egentlig 1 tb hardisk men nå er jo 485 GB borte...

Endret av DemonIV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en gang du restarter Pcen så begynner du å spamme Delete, da vil du komme opp en blå skjerm med masse fin skrift, IDE-enhetene dine vil trolig stå på førstesiden, hvis ikke så bare surfer du litt der inne på jakt etter en liste over CD-ROM, HDD ect. Siden du ikke er erfaren så trenger du ikke å være redd så lenge du ikke stiller på noe, om du gjør det med et uhell så er det bare å restarte maskinen og ingenting vil skje. :)

Lenke til kommentar
Alt er plugget i, men hva menes med om harddisken spinner opp? XD

Spinner opp, at du hører det er noe liv inne i selve disken.

Har 2 harddisker... Et raskt tips om å høre forskjell på dem?

Glem det...

Ja! Det er lyd i begge... De lager en "Tic Tac" 3-4 ganger hver, og summer opp.

Neste steg?

Endret av Deutsche Virus Inc.
Lenke til kommentar

Bra at du fikk ordna det. Du bør nå ta det som et tegn på at du bør ta backup av alle dine viktige filer en gang i blant, så slipper du å lide store tap dersom en harddisk skulle ta kvelden. Gjør det til vane å ta backup av viktige dokumenter regelmessig, kanskje en gang hver fjortende dag. Spre det på flere disker, brenn det ut, legg det på en annen PC, legg det på en USB penn eller skriv det ut på disketter om du har.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...