boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Hei dere... Før jeg legger til en ny subsection, så lurer jeg på om jeg har fått inn de riktige driverne, det ha rjeg jo helt glemt å sjekke, hvor kan jeg se det, finns det en form for enhetsbehandling som i win ?.... Men i xf86config fila så er : "Device" Intel Chipset osv osv lista opp, så jeg ser grafikkkortet mitt der, men kan det bety at den ikke har fått inn driverne i Linux? Og en annen ting, bare for å få det på det rene, når jeg er i xf86config-4 fila, for å editere/redigere den, da må jeg gå til Adresse->Åpne med tekst redigerer. Eller er det andre metoder, gjør jeg feil ?... Mvh boza Og tuuusen takk for svar. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hei dere... Før jeg legger til en ny subsection, så lurer jeg på om jeg har fått inn de riktige driverne, det ha rjeg jo helt glemt å sjekke, hvor kan jeg se det, finns det en form for enhetsbehandling som i win ?.... Kjør cat /proc/pci Da får du en liste over dine AGP/PCI-kort. (++) Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Kunne ikke kjøre denne kommandon får jeg som beskjed da... Ugyldig osv.. Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 omg...er jo logget inn som root med passord og logger inn som default... Går i xf86config-4 fila, blar meg ned til screen,åpner i Avansert tekst redigerer, redigerer fila og har tatt bort 640x480 på rekka,da er minste oppløsning er 800x600....why doesn't it work ?.... Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Nå har jeg reinstallert....funker fortsatt ikke.. Må bare siifra at skjermkortet er integrert Intel kort...på en P3 1000Mhz maskin... Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 JOOOHOOOOOOOO!!! klarte det via console og dpkg-reconfigure xserver-xfree86 , MEN ....nå finker ikke musa...hehehe... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Se FAQ-tråden. Der står det om mus... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 JOOOHOOOOOOOO!!! klarte det via console og dpkg-reconfigure xserver-xfree86 , MEN ....nå finker ikke musa...hehehe... Gratulerer! Mus er ikke no stress, i alle fall ikke i forhold til det du har måtte gå igjennom :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Alt funker nå!!! Skulle rekonfigge (fett utrykk) musa via samme vei, så accidently traff jeg feil et sted så da kom ikke skjermen opp igjen, så streva jeg i ca 1 time tl med samme prosedyre men andre valg ang Hz + oppløsning, så fant jeg ut noe annet, husker ikke hva det var med et eller annet med DRI, dvs noen sånt som ca at Linux skal/skal ikke bruke ren hw skjerm minne, eller etellerannet...som jeg måtte huke av et sted og huke på annet sted, så fikk jeg riktig oppløsning igjen men musa funka ikke igjen, så tok vi det er par ganger til, og vips så var begge i orden. Og da har jeg begynt å utforske ukjent territorie, og må si at dette er et fullverdig alternativ M$, og spesielt tror jeg at Skolelinux til tiltale unger mye mer enn M$ pga brukergrensesnittet, og relativt morsommere design, og apps er jo nesten klin like M$'s sine Office produkt, og best av alt GRATIS! SKRYT SKRYT SKRYT. Men det har vært en lang vei.... ... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Alt funker nå!!! Skulle rekonfigge (fett utrykk) musa via samme vei, så accidently traff jeg feil et sted så da kom ikke skjermen opp igjen, så streva jeg i ca 1 time tl med samme prosedyre men andre valg ang Hz + oppløsning, så fant jeg ut noe annet, husker ikke hva det var med et eller annet med DRI, dvs noen sånt som ca at Linux skal/skal ikke bruke ren hw skjerm minne, eller etellerannet...som jeg måtte huke av et sted og huke på annet sted, så fikk jeg riktig oppløsning igjen men musa funka ikke igjen, så tok vi det er par ganger til, og vips så var begge i orden. Og da har jeg begynt å utforske ukjent territorie, og må si at dette er et fullverdig alternativ M$, og spesielt tror jeg at Skolelinux til tiltale unger mye mer enn M$ pga brukergrensesnittet, og relativt morsommere design, og apps er jo nesten klin like M$'s sine Office produkt, og best av alt GRATIS! SKRYT SKRYT SKRYT. Men det har vært en lang vei.... ... Du har skjønt det :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå