Gå til innhold

Samler seg mot Microsoft


Anbefalte innlegg

Jeg sier heller ikke at metodene til MS er akseptable, men alle firmaer bruker slike metoder, kanskje til og med det du selv jobber i?

 

Til og med NRK bruker slike metoder, Telenor osv., og jeg ser ikke helt forskjellen og heller ikke grunnen til at MS skal straffes spesielt?

 

Det er gjentatt gang på gang at de fleste av metodene Microsoft har brukt ikke er ulovlig i seg selv, det er lov å bundle produkter, det er lov å gi rabatter (også lojalitetsrabatter) og det er lov med eksklusivitetsavtaler.

 

Det spesielle her er som alt for mange ikke forstår er at Microsoft er i en særstilling, gjennom at de har ca 90 % av markedet for desktop-OS. En slik særstilling kalles dominerende stilling eller i noen tilfeller "monopol".

 

Om du har 90 % av et markedet og bundler med et annet produkt som tilhører et annet marked, og i tillegg som eneste alternativ vil dette produktet i realiteten få automatisk 90 % markedsandel. Ja, du kan kjøpe (laste ned et alternativ), men reelt sett blir det et dobbeltkjøp.

 

Men for forklare dette nærmere, la oss tenke oss at Intel laget et OS og bundlet det sammen med CPU-ene. Slik at hver gang man kjøpte en CPU fikk man med et OS, og betalte en pris for CPU og OS, la oss si 10 % ekstra på dagens pris (et lite beløp). Intel ville da garantert hatt storparten av OS-markedet i løpet av få år. Om AMD hadde gjort det samme ville faktisk bare en liten del av markedet være påvirket.

 

Det er i realiteten dette Microsoft har gjort, selv om vi må bruke andre tall.

 

Jeg skal ikke gå mye inn på rabatter, men også du forstår at om en en aktør med 90 % av markedet tilbyr 85 % av kjøperne en betydelig rabatt for bare å bruke sitt produkt, er det ikke store sjangsene for andre å komme inn på dette markedet.

 

Telenor er faktisk beinhardt regulert på de områdene de har dominerende stilling, av hensyn til konkurransen.

1. En hver aktør har tilgang på Telenor sitt fastnett i fastsatt pris (kostpris). Prisen settes av Post- og Teletilsynet.

2. Telenor har vært regulert på termineringsavgift i mobilnettet fra første dag.

3. Og det er sikkert flere reguleringer.

 

Og på hvilken måte bruker NRK slike metoder. NRK er en lovfestet organisasjon med et lovfestet formål og finansieringsmåte. NRK fungerer slik sett ikke i et marked. Når du drar NRK inn i en slik debatt, da er du til de grader på bærtur.

 

MS lager gode produkter for den vanlige PC bruker og er langt mer brukervennlig enn Linux for "mannen i gata" og kan i motsetning til de fleste andre OS leverandører tilby programvare fra 3'dje parts leverandører som funker etter at CD'en man kjøpe i butikken er satt inn.

 

Synes vi skal holde Linux-diskusjonen borte, men jeg vet av egen erfaring med uerfarne PC-brukere at Linux er like enkelt.

 

Men om produktet er godt eller dårlig har faktisk ingen relevans.

 

Skal man først begynne et korstog mot multinasjonale selskaper er det vel enklere å begynne med de som absolutt ingen har brukt for, f.eks. Coca Cola?

 

Dette har intet med multinasjonale selskaper å gjøre. Det har med brudd på konkurranselovgivningen å gjøre, i dette tilfellet misbruk av markedsmakt. Loven gjelder f.eks like mye for Tine eller et annet nasjonalt selskap som har dominerende markedsposisjon i et enkelt land. Du er sikkert klar over at SAS Braathen har fått bøter av konkurransemyndigheten og at Tine har fått det.

 

Coca-Cola har faktisk vært under etterforskning for nesten tilsvarende situasjoner et par ganger i EU. Men i motsetning til Microsoft forstod Coca-Cola at her ville de tape, og inngikk forlik med EU. Coca-Cola har etter det faktisk overholdt de lover det her er snakk om på en meget bra måte.

 

Og har vi mer bruk for Microsoft enn Coca-Cola, i begge tilfeller finnes det faktisk alternativer.

 

Og til et tidligere spørsmål, ja jeg har faktisk Intel CPU-er (og AMD). Jeg bruker også Windows minst like mye som Linux (til hvert sitt formål), noe faktisk jeg regner med at svært mange av vi som sterkt misliker Microsoft sine handlinger faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har det ette miene øyne opp noen eksempler der en lov dreper en annen.

 

som det står så har MS i utgangspunktet lov både til å gi rabatter og drive med bulding.

men siden de har så store markedsandeler mener dere at det er en annen lov som står høyere

 

når det gjelder NRK.

så har de i utgangspunktet ikke lov til å hindre konkurranse.

men de har likevel fått lov til å drive inn lisensen på en enhet som man er avhengig av for å bruke like tjenester fra konkurrentene.

altså har de får lov til å drive konkuransevridnig .

i praksis så er det det samme hvis Telenor skulle få lov til å kreve en avgift fra alle som har telefon.

men her er det vel ingen som ser samenhegen side Telenor er privat.

 

jeg kunne ha skrevet mye hvorfor Tv lisensen fungerer på feil måte men det er det en egen tråd for

Lenke til kommentar
nå har det ette miene øyne opp noen eksempler der en lov dreper en annen.

 

Jaja, mr stråman.

 

som det står så har MS i utgangspunktet lov både til å gi rabatter og drive med bulding.

men siden de har så store markedsandeler mener dere at det er en annen lov som står høyere

 

Forklart før

 

 

men de har likevel fått lov til å drive inn lisensen på en enhet som man er avhengig av for å bruke like tjenester fra konkurrentene.

 

De er stats-støttes og det er noe anne som heter TV lisens?

 

altså har de får lov til å drive konkuransevridnig .

 

Nei

 

i praksis så er det det samme hvis Telenor skulle få lov til å kreve en avgift fra alle som har telefon.

 

TV-lisens avgiften er separert fra NRK. Men NRK er støttes av staten. Logik ++

 

jeg kunne ha skrevet mye hvorfor Tv lisensen fungerer på feil måte men det er det en egen tråd for

 

Så hvorfor er du her? *rapporterer*

Lenke til kommentar
tittelen på denne posten er "samler seg mot Microsoft" da er det mere en bare Nettlesere det handler om selv om saken med IE er de mest aktuelle.

Du baserer altså ditt syn på denne saken på en tabloid overskrift på et lite norsk nettsted?

 

Da skjønner jeg plutselig mye mer.

 

Du forholder deg altså ikke til fakta, men du griper desperat etter overskrifter som gjør at du mener at det er greit å endre tema for å slippe å svare på fakta.

 

for stoppe praksisen til MS så må man også forstå dem. her virker det som om de fleste på forumet KUN bryr seg om lovene.

For å stoppe en massemorder så må man også forstå dem? Mener du å si at man skal la være å stoppe massemorderen frem til man forstår vedkommende?

 

Slik det er nå så klarer ikke EU å stoppe MS. Microsoft bare tilpasser seg.

Hva så?

 

siden disse saken er enkeltsaker hele tiden så kommer det stadig nye. hvordan kan da EU stoppe Microsoft da ?

EU vil ikke stoppe Microsoft. De vil at Microsoft skal følge loven.

 

det blir brukt skattepenger til rettsakene.

Det blir brukt skattepenger i alle rettssaker. Hva er ditt poeng?

 

MS velter bøtene over på kundene ( elles hadde de ikke hatt penger til å betale dem) .

Da er det jo dumt av Microsoft sine kunder at de støtter et firma som bryter loven, er det ikke?

 

dere skrvir det kun fordi der ser dere blind på at ms har brutt loven uten å overhode bry dere om hvorfor.

:roll:

 

Bryr du deg om hvorfor bankranere bryter loven?

 

jeg er ikke interessert i å bli tvunget vek fra MS ( konsekvenser i fremtiden ) men å kunne velge fritt.

Du blir ikke tvunget vekk fra MS. Denne saken handler nettopp om å kunne velge fritt, noe man ikke kan i dag.

 

jeg mener at skal man gi noen en konsekvens så må man ta dem der det gjør vondest.

Og hvor er det, mener du?

 

for meg som er en Hobby programmerer så virker det i mage tilfeller enkler å lege egne løsninger en å bruke det som er standard .

Hva mener du?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Herregud. MS-jubelguttene i denne tråden gjentar de ulogiske og selvmotsigende argumentene sine igjen og igjen og igjen og igjen, selv om de har blitt besvart mange ganger før. Troller de bare?

 

 

Jeg sier heller ikke at metodene til MS er akseptable, men alle firmaer bruker slike metoder, kanskje til og med det du selv jobber i?

Hvordan kan et firma som ikke har markedsdominans misbruke sin manglende markedsdominans?

 

Hvilke metoder er det du mener egentlig? Du har fått med deg at firmaer med monopol må følge spesielle regler som ikke gjelder for alle andre, ikke sant?

 

Til og med NRK bruker slike metoder, Telenor osv., og jeg ser ikke helt forskjellen og heller ikke grunnen til at MS skal straffes spesielt?

Microsoft straffes ikke spesielt. Hvis du hadde brukt noen minutter på å sette deg inn i saken før du uttalte deg hadde du fått med deg at både EU og USA aktivt bruker konkurranselovgivningen sin for å straffe firmaer som bryter den.

 

Sist ute er Intel, som du vel til og med nevnte. Hvordan kan du påstå at "MS straffes spesielt" samtidig som du selv påpeker at Intel nettopp har blitt dømt også?

 

MS lager gode produkter for den vanlige PC bruker og er langt mer brukervennlig enn Linux for "mannen i gata"

Dette er ren spekulasjon, men også irrelevant for hvorvidt Microsoft har brutt loven eller ikke. Hvorfor nevner du Linux hele tiden? Virker som nok et desperat forsøk på å endre tema.

 

Skal man først begynne et korstog mot multinasjonale selskaper er det vel enklere å begynne med de som absolutt ingen har brukt for, f.eks. Coca Cola?

Nei, for dette er ikke et korstog mot multinasjonale selskaper. Det er en helt konkret sak der Microsoft har brutt loven.

 

Kutt ut denne latterlige stråmannargumentasjonen og de patetiske forsøkene på å endre tema, er du snill.

Lenke til kommentar
Hvorfor nevner du Linux hele tiden? Virker som nok et desperat forsøk på å endre tema.

Du vet det selvfølgelig, men for de som ikke allerede har skjønt trenden, så skal jeg utdype: M$-fanatikerne hinter alltid motsiden mot Linux-utsagn fordi det er en lett utvei for dem siden de da kan ta dem på at "du er bare ute etter at alle skal kaste seg på Linux-religionen din, og skrive drivere selv og kompilere alt fra start-knappen til internett eex... nei,, hva heter det nå igjen? Foxfire selv" og det er det ingen andre som gidder, windows er enkelt og overlegent osv osv.

 

Bjelken i sitt eget øye ser de derimot ikke - det er f.eks personer her som, til tross for at det har blitt nevnt flere ganger, har helt misset at dette også går ut over Microsoft-kunder også, siden de ikke får velge hvilken lisens de vil ha, eller om de vil bruke en tidligere lisens de allerede har. Er faktisk ikke så fjernt som enkelte vil ha det til at noen har kjøpt en full WinXP lisens ila. de 8 årene det har vært ute, og fremdeles ikke ser grunn til å oppgradere denne i overskuelig fremtid.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
tittelen på denne posten er "samler seg mot Microsoft" da er det mere en bare Nettlesere det handler om selv om saken med IE er de mest aktuelle.

Du baserer altså ditt syn på denne saken på en tabloid overskrift på et lite norsk nettsted?

 

Da skjønner jeg plutselig mye mer.

 

Du forholder deg altså ikke til fakta, men du griper desperat etter overskrifter som gjør at du mener at det er greit å endre tema for å slippe å svare på fakta.

 

for stoppe praksisen til MS så må man også forstå dem. her virker det som om de fleste på forumet KUN bryr seg om lovene.

For å stoppe en massemorder så må man også forstå dem? Mener du å si at man skal la være å stoppe massemorderen frem til man forstår vedkommende?

 

Slik det er nå så klarer ikke EU å stoppe MS. Microsoft bare tilpasser seg.

Hva så?

 

siden disse saken er enkeltsaker hele tiden så kommer det stadig nye. hvordan kan da EU stoppe Microsoft da ?

EU vil ikke stoppe Microsoft. De vil at Microsoft skal følge loven.

 

det blir brukt skattepenger til rettsakene.

Det blir brukt skattepenger i alle rettssaker. Hva er ditt poeng?

 

MS velter bøtene over på kundene ( elles hadde de ikke hatt penger til å betale dem) .

Da er det jo dumt av Microsoft sine kunder at de støtter et firma som bryter loven, er det ikke?

 

dere skrvir det kun fordi der ser dere blind på at ms har brutt loven uten å overhode bry dere om hvorfor.

:roll:

 

Bryr du deg om hvorfor bankranere bryter loven?

 

jeg er ikke interessert i å bli tvunget vek fra MS ( konsekvenser i fremtiden ) men å kunne velge fritt.

Du blir ikke tvunget vekk fra MS. Denne saken handler nettopp om å kunne velge fritt, noe man ikke kan i dag.

 

jeg mener at skal man gi noen en konsekvens så må man ta dem der det gjør vondest.

Og hvor er det, mener du?

 

for meg som er en Hobby programmerer så virker det i mage tilfeller enkler å lege egne løsninger en å bruke det som er standard .

Hva mener du?

 

 

før man forsetter diskusjon så vi bli enige om hva man skal diskutere.

 

når flere en meng mener at det handler ikke bare om nettleser til Microsoft og men også om at de har brutt loven på fler punkter så må de også være lov å diskutere det. det har en sammenheng.

 

som det utrøttelige mange ganger er nevnt så ønsker EU å stoppe MS fra å bryte loven ( altså å stoppe dem - det var ikke mange som forstod det hell i den setningen ).

man kan ikke stoppe MS bare ved å gi dem bøter når noe blir gjort på gal måte.

jeg lurer nå egentlig på om EU stort sett er bare interessert i pengene til ms.

 

slik det er nå så klar EU i beste fall holde MS i sjakk , men å hindre dem i å bryte loven ser det ikke ut til at de klarer.

til detter er det sløst bort en masse penger på ting som har liten nytteverdi. i tillegg så kommer ikke prisen på ms produkter å synke. der er det lett å anta at det er fordi ms vil ta inn alle pengene de taper.

 

når man ikke kommer til roten i en sak så blir det bare 2 vegger som står å stanger mot hverandre.

slik virker det også med denne saken

 

 

når jeg skal lage meg en databasse så blir jeg nærmest tvunget til å ta i bruk SQL . det synes jeg er vanskelig å sett meg inn i. likedan er det når jeg bare kan lagre dataene etter min egen løsning som selvfølgelig ikke blir støttet av noe andre

 

det hjelper ikke å pøse på med dokumentasjon om at ms har brutt lover når jeg vil vite hvorfor de har gjort det

jeg beklager skrivefeilene men med tastaturet jeg har nå så klare jeg ikke alltid å treffe de rette tastene . det var ikke noe problem med det gamle

Lenke til kommentar

@elg-elg123:

 

Nå får du slutte å blande hummer og kanari, samt ikke lese tidligere poster på en grundig måte.

 

Og hva i huleste har det at du synes SQL er vanskelig med denne saken å gjøre. SQL er ellers et standardisert språk som har til hensikt å gi hver av oss muligheten til å velge relativt fritt blant databaser når man utvikler applikasjoner. F.eks kan SAP (verdens ledende regnskap og EPR-løsning) brukes mot de fleste databaseløsninger på markedet. SQL er faktisk eksempel på det stikk motsatte av hva denne saken gjelder. At SQL er en standard gjør også at det finnes en mengde verktøy for å ta ut data fra databasene.

 

Microsoft bryter konkurranselovgivningen fordi de vil tjene mer penger enn de ville ha gjort om de ikke bryter konkurranselovgivningen. Dersom de med ulovlige metoder kan hindre konkurrenter i å få markedsandeler gir det et langt bedre økonomisk resultat og dermed både høyere bonus til ledelsen og mer "penger" til aksjonærene. I tillegg kan man når det ikke finnes reelle konkurrenter ta en langt høyere pris for et produkt.

 

Og som nevnt opptil flere ganger tidligere i tråden, de ulike konkurransesakene mot Microsoft har faktisk virkning. Jeg siter meg selv.

Bøter i konkurransesaker virker faktisk. EU's vedtak i 2004/2007 har medført at konkurransen på servermarkedet er velfungerende. Det har videre medført at hvem som helst kan få tak i all informasjon som trengs for å samhandle med Microsoft sine operativsystemer etc for et engangsbeløp på € 10 000, før EU-vedtaket bestemte Microsoft selv hvem som skulle få kjøpe og prisen. Patentlisenses for kommersielle aktører ble redusert fra 5,95 % av salgspris til 0,4 %, og åpen kildekodeprosjekter kan bruke Microsoft patentert teknologi gratis.

 

Praktisk betyr det at mine Linux-server relativt problemfritt kan kommunisere med Windows på desktoppen og vise versa, samt at Apple og Linux kan fungere greitt i et Windows miljø. Om Microsoft ikke hadde blitt dømt i 2004, er det langt fra sikkert at det var en realitet.

 

United States v. Microsoft har medført at Microsoft ikke kunne videreføre avtaler med PC-produsentene inneholdende lojalitetsrabatt og eksklusivitet. Derfor kan Asus, Dell med flere fritt levere PC-er med Linux uten å frykte reaksjon fra Microsoft. De kan i tillegg levere med dualboot, og legge inn hvilket som helst program med en Windows installasjon uten at Microsoft kan endre avtalebetingelser eller si opp avtalen.

 

Det er heller ingen indikasjoner på at slike bøter påvirker prisene i markedet slik at de stiger. Faktisk viser all erfaring at over tid medfører det at prisene synker, tildels betydelig.

Lenke til kommentar

eksemplet mit var bare fordi jeg synes at det er i enkelte til feller letere å ikke følge standarden .

det er nok en av grunnene til at heller ikke MS har fulgt standarden .

 

 

selv om prisen på produkter går nedover p.g.a.konkurranse så virker det meg at MS fortsatt har dyrere produkter en mange andre og til tros for det så foretrekker mega ms produktene.

hvordan kan du da forklare at prisen faller så fort ?

jeg er sikker på at hadde ikke MS fått disse bøten så hadd de hat enda billigere produkter der de konkurrer på samme nivå mens andre fortsatt hadde vær dyre.

nå ender vel det med at hvis MS senker prisene mye så blir de beskyldt for dumping

 

noen ganger kan de bli for mye dokumentasjon som gjør at man mister oversikten og ikke får med seg hva sakn dreier seg om. det er ihvertfall det som skjer med meg når der pøser på med dokumentasjon som skal bevis at ms gjør noe ulovlig.

 

del_diablo : du må ikke misforstå poenget mit i post nr 323 : NRk har fått lov av stortinget til å drive inn tv lisensen som er konkurransevridning.

MS får ikke lov til å bruke rabattordninger o.l. i noe særlig grad da det svekker konkurransen

 

total så virker det som om når EU prøver å få Microsoft in på rette sporet så ender det opp med at det bare går ut over kunden til MS og Microsoft stort set går fri .

jeg har ikke merket at MS har endret seg.

sagt på en annen måte : MS kundene får større problemer en MS selv.

det må de kunne gjøres på en bedre måte.

Lenke til kommentar
MS får ikke lov til å bruke rabattordninger o.l. i noe særlig grad da det svekker konkurransen

 

Å det for lov, men de har lite å tjene på det. Den rabbat de kan tjene på derimot er av den typen hvor de gir 30-40% billigere og og lager store forbud. Noe som er forbudt med lov pga MS sin stilling. Ikke glem at nok en annen rettsak tok knekken på at OEM ikke kunne modifisere eller legge ved programmer uten å betale for det.

 

total så virker det som om når EU prøver å få Microsoft in på rette sporet så ender det opp med at det bare går ut over kunden til MS og Microsoft stort set går fri .

jeg har ikke merket at MS har endret seg.

sagt på en annen måte : MS kundene får større problemer en MS selv.

det må de kunne gjøres på en bedre måte.

 

Å gi deg, enda forslage ditt er at de skal slippe unna med lovbrudd. Vi kunne jo forlagt overskudde deres + 25%, det hadde hatt en skremmende good effekt.

Lenke til kommentar

der tar du feil.

det Eu driver med er i beste fall seig-pining. det går mange 1o år får Microsoft er kommet helt på rette sporet. da er man kommet til 2030 før alt er slik det skal være.

 

nå er det nok mange som også hiver seg med og roper enda høyere for hver gang noen finner ut at Microsoft har gjort et eller annet på feil måte.

holder ikke med rettsvesenet i disse sakene ?

Lenke til kommentar
nå er det nok mange som også hiver seg med og roper enda høyere for hver gang noen finner ut at Microsoft har gjort et eller annet på feil måte.

holder ikke med rettsvesenet i disse sakene ?

 

.................................................................... *ser direkte sjokkert ut*

Hele denne tråden blir bombadert av MS-tilhengere som roper: "La vårt lovbrytende MS være i fred!". Du er en av dem.

Dette blir behandlet i rettsystemet nå, omtrent ferdig behandlet også. De er allerede dømt.

Lenke til kommentar
nå er det nok mange som også hiver seg med og roper enda høyere for hver gang noen finner ut at Microsoft har gjort et eller annet på feil måte.

holder ikke med rettsvesenet i disse sakene ?

 

.................................................................... *ser direkte sjokkert ut*

Hele denne tråden blir bombadert av MS-tilhengere som roper: "La vårt lovbrytende MS være i fred!". Du er en av dem.

Dette blir behandlet i rettsystemet nå, omtrent ferdig behandlet også. De er allerede dømt.

 

dere treger ikke å være trege .

jeg har jo hele tiden ment at dise saken tar for lang tid å behandle og ønsker at det skal bli raskt ferdig .

og så hevder dere at jeg ønsker at Microsoft skal få lov å ture frem.

hvordan kan dere til de grader vær så bakvendt

Lenke til kommentar
dere treger ikke å være trege .

jeg har jo hele tiden ment at dise saken tar for lang tid å behandle og ønsker at det skal bli raskt ferdig .

og så hevder dere at jeg ønsker at Microsoft skal få lov å ture frem.

hvordan kan dere til de grader vær så bakvendt

 

Tja, vis du sier at du støtter C åpenlyst selv om du egentlig mener at du støtter A............. Da støtter du C, fordi du aldri erklærte din støtte.

Du har hoppet og sagt at de omtrent var unskyldige, pekt på "hvilke love har de liksom brutt?" og mer. Så du har veldig lite å anklage oss for.

Lenke til kommentar

siden dere står på barrierene så må vel en tro på det (Microsoft saken).

likevel , jeg er ikke 100% overbevist i alle sakene. dog det er ikke det som er poenget mit.

 

når nå EU ønsker å ta MS for ulovlighetene så må de gjøre det på en skikkelig og ordentlig måte.

 

når ms har gjort en ulovlig het så er jo sakens gang at de først gir de en advarsel,så en kraftigere advarsel så en bot og så en tilleggs bot.

dette etter det jeg har forstått gjentaes for hver eneste sak.

 

 

en vane forbryter burde få strengere straff fra starten av ved senere saker en det var ved de første gangene. elle hva er det jeg har misforstått med den saksgangen ?

 

jeg er som alle andre interesser i å få slutt på dette tullet

 

 

 

 

når man er inne på hvorfor MS gjør det. så er det jo tydelig at de

- enten misfortår loven(e).

- mener at de ikke gjelder for dem

- eller tror at de ikke blir praktisert

 

her virker det som om det er alle 3 alternativene som brukes

Lenke til kommentar
når flere en meng mener at det handler ikke bare om nettleser til Microsoft og men også om at de har brutt loven på fler punkter så må de også være lov å diskutere det. det har en sammenheng.

DENNE tråden handler om nettlesere. Microsoft har riktignok blitt dømt for andre ting i tillegg, men det er ikke det denne tråden handler om.

 

som det utrøttelige mange ganger er nevnt så ønsker EU å stoppe MS fra å bryte loven ( altså å stoppe dem - det var ikke mange som forstod det hell i den setningen ).

man kan ikke stoppe MS bare ved å gi dem bøter når noe blir gjort på gal måte.

De får IKKE bare bøter. Ærlig talt, når du er SÅ lite informert om saken, hvorfor gidder du å skrive noe i det hele tatt?

 

slik det er nå så klar EU i beste fall holde MS i sjakk , men å hindre dem i å bryte loven ser det ikke ut til at de klarer.

Så da bør de bare gi opp og la MS bryte loven så mye de bare vil?

 

i tillegg så kommer ikke prisen på ms produkter å synke

Hva så? Det blir lettere å velge noe annet.

 

når man ikke kommer til roten i en sak så blir det bare 2 vegger som står å stanger mot hverandre.

slik virker det også med denne saken

Nei, her er det du som stanger mot en vegg som kalles FAKTA.

 

det hjelper ikke å pøse på med dokumentasjon om at ms har brutt lover når jeg vil vite hvorfor de har gjort det

Hvordan er det relevant?

 

OG VENNLIGST BESVAR ALLE SPØRSMÅLENE I MITT FORRIGE INNLEGG.

Lenke til kommentar

svar til post 324

1) overskriften skal fortelle hva man skal snakke om. der går det ikke frem at det bare et netleser det gjelde. da hvil de flest tro at det gjelde generelt al det gale ms har gjort

det har hele posten blir preget av helt fra begynnelsen

 

 

2 og 7) for å stoppe noen fra å gjøre noe galt så må reaksjon tilpasses oppførselen til den pesoen eller firmaet det gjelder. derfor å det lurt å kjenne arbeidsmetodene til den det gjelder

 

3) med at MS bare tilpasser seg så mente jeg at de bare gjør noen kromspring slik at de fortsatt bryter loven ( i hvertfall en stund til) og EU kom ingen vei men må begynne på nytt

 

4 ) jeg mener at hvordan skal EU stoppe MS fra å begå flere lovbrudd. altså å følge loven når MS bar gjør nye krumspring .

 

5) poenget er så lenge EU ikke klarer å hindrer fremtidige lovbrydd så kan en lure på om det er verd å bruke så mye penger på det.

 

i så fall bør EU reagere strenger på enkelte ting .

 

 

6 ) dumt ja, men har man et valg ?

 

8) ikke der de er nå ihvertfall

 

9) det har jeg svart på i en annen post

f.eks Qsl er en standard som for meg er vanskelig å sette seg inn og man foretrekker å lage egne løsninger i stedet.

 

jeg tror også MS mer det samme til mange av dagens standarder

 

 

svar til post 337

1) kommer ikke klar frem om at det er bare nettleser det handler om

 

2) hvilke andre straffe reaksjoner har EU mot MS da ? slik jeg har forståt det så er bøter det som er mest vanlig

 

3) om det blir letter blir nok en smakssak.

det er allerede i dag lett å velge andre nettlesere. me det andre progrmmen komme det ann på behovet

 

 

4) når ms har vondt for å godta straffen og kjemper mot med alle midel da blir det som 2 vegger som presser mot hverandre. nå var det met generelt og ikke bare saken med IE .

 

 

5) når dere mener at jeg trenger mer fakta.pøser dere på med masse dokumentasjon som bare drukner for meg.

delvis fordi det er ikke let å lese delvis fordi det et hierarki av nettsider man må trøkke seg gjennom.

 

om jeg klarer lese gjennom alt så her jeg nok glemt mesteparten likevel

Lenke til kommentar
5) når dere mener at jeg trenger mer fakta.pøser dere på med masse dokumentasjon som bare drukner for meg.

delvis fordi det er ikke let å lese delvis fordi det et hierarki av nettsider man må trøkke seg gjennom.

 

om jeg klarer lese gjennom alt så her jeg nok glemt mesteparten likevel

Så kanskje det finnes bedre tråder å få utløp for munndiarèen i enn en du selv innrømmer at du ikke har evner/forutsetninger til å sette deg inn i? :innocent: Bare en tanke :whistle: (som jeg tror ganske mange har tenkt).

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
5) når dere mener at jeg trenger mer fakta.pøser dere på med masse dokumentasjon som bare drukner for meg.

delvis fordi det er ikke let å lese delvis fordi det et hierarki av nettsider man må trøkke seg gjennom.

 

om jeg klarer lese gjennom alt så her jeg nok glemt mesteparten likevel

Så kanskje det finnes bedre tråder å få utløp for munndiarèen i enn en du selv innrømmer at du ikke har evner/forutsetninger til å sette deg inn i? :innocent: Bare en tanke :whistle: (som jeg tror ganske mange har tenkt).

 

så bare fordi jeg ikke klarer å fordøye al fakte så skal altså jeg ekskluderes fra denne diskusjonen ?

 

jeg må påpeke at jeg ikke kan nekte for saken (som dere tydeligvis tror ) selv om tviler for at alt er som faktaene beskriver.

 

nå tro jeg ikke der mener det , men det kan virke som om dere vil at dette skal ta lengre tid en nødvendig ( bare fordi dere er irritert på ms ) en at man fort blir ferdig med saken

 

 

når Pricks ber meg om å svare skikkelig på et innlegg så skal du altså nektete meg det fordi jeg liksom har skrive diare ?.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...