Gå til innhold

Hjemmenettverket mitt blir sett restriksjoner på. Det virker som om at det er fordi eg spiller counter-strike source.

Anbefalte innlegg

Hei, eg har problemer med internettet mitt.. Vi har telenor som levrandør, dei setter restriksjoner på internettet mitt heile tida. Det har funka i 1,5 måne no, men so spilte eg Counter-strike Source i en time og dagen etter var det satt restriksjonar på det. Trenger tips til kordann eg kan få fiksa problemet. (Å slutte source er ikkje et alternativ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad for at det er noken som hjelper meg.

Eg har ikkje peilig på kva port 27015 er.. Kordann forwarda eg den eller kva skal eg gjere med pc'en for å fjerne problemet? Virus programmet mitt heite Trend Micro Internett Security, skal eg teste å reformatere pc'en? No bruker eg mamma sin pc, min er på reprasjon. Men eg brukte pcen heilt vanleg i 1,5 måne heilt til eg installerte Counter-strike: Source for nokre dagar sida, spilte ein dag eller to so fekk mamma SMS om at Telenor hadde stengt internettet. Blir litt pissed :p Skulle ha lan og alt ting før konfirmasjonen men det blir ikkje det noko av no :(

Lenke til kommentar

OK, når du har fått melding fra Telenor så er jo problemet klart.

En av maskinene som bruker nettverket er infisert.

Du må få fjernet problemet før du melder fra til Telenor om at de skal åpne igjen.

Først bør du tenke igjennom følgende: Har du trådløst nettverk? I såfall må du kryptere nettverket slik at ikke andre brukere med virus kan føre til at nettet ditt blir stengt!

Kryptering foretas i trådløsrouteren.

Videre må du få sjekket maskinene som dere har tilkoblet internett. Det er litt forskjellige måte å gjøre dette på avhengig av operativsystem.

Man kan f.eks starte maskinen i sikkermodus med nettverk og scanne maskinen ved å laste ned Avast gratisversjonen. Har du XP så kan du bruke en online virusscanner fra f.eks Trend Micro.

Grunnen til at man bør gjøre det slik er at endel virusprogram ødelegger antivirus på PC.

Blir det for vanskelig for deg så kan du alltids formatere, men det er jo kanskje en litt rå metode... Ta backup av viktige data først hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...