HellFire- Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Sitter her med en SE W600i som låser seg og skrur seg av flere ganger om dagen. Så nå MÅ jeg ha meg en ny mobiltelefon. Hodet sier meg at jeg må kjøpe NOKIA ettersom jeg elsker ting som GPS, wifi, FM-sender etc. Og Selvøflgelig at det er en smarttelefon. Men hva skal jeg velge? Jeg har fått et "krav" fra dama om at jeg må kjøpe mobilen med Djuice abenoment (tenkte på zero). Ettersom hun har Djuice, og da kan vi sende gratis sms til hverandre. Med det abenomentet er faktisk N79 dyrest, N85 100 kr billigere og N95 mange ca 1000 kr billigere (merkelig?). Er jeg blind som ikke ser noen spesiell forskjell på disse telefonene, bortsett fra pris? N79 og N85 har vel FM-sender, men det har ikke N95, og jeg føler N95 begynner å bli litt gammel.. Regner med det er mange her som har telefonene jeg nevner, kan dere komme med erfaring? Sliter skikkelig med å velge her, og jeg MÅ ha ny tlf ASAP. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvordan aksepterer du at dama di skal bestemme hvordan mobil du skal kjøpe deg, i forhold til hvordan abm telefonen har...? Uhørt, synes jeg.. Er det ikke DU som skal kjøpe DEG en mobil, da ? Uansett, har N79 selv og er strålende fornøyd. Nokia.com - Produkter Kan sjekke spesifikasjonene på hver eneste telefon Nokia har produsert. N79 vs N85 N79 vs N95 Lykke til! Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Vel, ettersom jeg flytter fra ho for å jobbe. Så må vel jeg regne med at det blir en del sms / ringing, så da passer det abonomentet best:) Men er seff ikke abenomentet som bestemmer. Formulerte meg litt feil. Takk for linkene! God helg;) Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjøpte nylig N95 8GB og er veldig fornøyd, det var jo selvfølgelig andre nyere telefoner som også fristet og kunne egentlig kjøpe hvilket som helst telefon uten å tenke på pris. Grunnen jeg ikke valgte N79 og N85 var fordi knappene var dårlig til å skrive med, kamera ikke god nok og skjermen for i tillegg at det er mye slerk på N85 som var den mest akutelle av alle 3. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Duqe: du kan umulig ha valgt N95 pga at kameraet på N79 ikke er godt nok... For det første er det nøyaktig samme kamera, og for det andre er det to led-lys på N79 kontra N95 som har èn. N79 har da et bedre kamera enn N95, så da må vel N79 også ha et for dårlig kamera for din smak da. Men er enig i forhold til tastene, kunne vært bedre på N79, men det funker for fingrene mine værtfall. Sånt er vel smak og behag. Kjøperen må teste litt før han/hun kjøper. Endret 17. april 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Vet at det er et år forskjell mellom testene på N79 og N95 8GB amobil har gjort, men jeg tok desverre ikke kjangsen på N79 da det ble omtalt noe negativt på kameraet. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 N95 er historie for min del for mange år siden. Har for tiden en N85 som e en mye hendigere og bedre telfon enn N95. Skjermen er OLED, kameraet det samme som N96,fm sender, 10 demo spill og ALT av utstyr Jeg ble anbefaltr denne kontra N79 av butikkbetjeningen men hadde nok tatt den uanstt pga OLED skjermen og at den er større en N79 (2.6 mot 2.4) N85 har et problem, det er plastdekselet bak som knirker og gjør telefon vibreringen voldsom Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Har lest at N85 har dårlig byggekvalitet? at hele skvemekanismen blir dårlig med tiden? Hmms.. Heller mest mot N79, men N85 er "finere" i mine øyne.. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) som nevnt er det bakdekselet som er problemet, hvilket N79 har vetjeg ikke, men 2.6" skjerm er et minimum for min del. 1200ma battri samt oled skjerm gjorde dette til et lett valg. Selv om telefonen får 4 hos Amobil får den 6 hos mobilen.no http://www.mobilen.no/wip4/review/lillebro...=34417&o=20 Endret 17. april 2009 av Andynator Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Sitter egentlig klar til å bestille N79.. Men er noe med N85.. Men bah.. Umulig å velge. Flere som har N85 her? Lenke til kommentar
averill Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Flere som har N85 her? Ikke enda. Jeg har bestilt n85 på cdon.no, men den har ikke kommet enda. Jeg tror jeg har fått med meg de fleste reviews på n85, og det de fleste klager på er byggekvalitet. Jeg har testet i forskjellige butikker, og alle jeg har tatt i har vært faste og fine. Kan tenkes det blir litt slarkete etter en periode med hardt bruk, men det kan jeg leve med. Det samme med slark i batteridekselet. Jeg vurderte å vente på n86, siden den mest trolig har bedre byggekvalitet, men den kommer visst ikke før nærmere august. Samt at den nok kommer til å koste en god del mer. Flott om flere har innspill på hvordan telefonen fungerer etter noen måneders bruk Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Telefonen er virkelig god den(til og med for meg som kun kjøpte n85 som nødløsning) Det er KUN dette batteridekselet som irriterer meg og tidvis noe hakkette video opptak(men nå har jeg brukt video opptakeren minimalt) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 frifamilie skrur nok ned de interne kostnadene deres så lenge du også har telenor (uavhengig av om det er djuice eller ei) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå