Metou Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hei. Har kjøpt noen M-77 sko, men har begynt å få beinhinnebetennelse og trenger en god såle som passer til m77 skoene. Må ha noen skadeforebyggende sko med mye demping, kjøpte 2 forskjellige såler, men ingen passet. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kan de her funke? Natrich Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjøp SOLE Ultra, bruker de selv i mine M77. Fungerer strålende og er veldig gode. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Sole Ultra anbefales, ja. Men ikke tro at innleggssåler kurerer betennelse. Det kan dog hjelpe til å forebygge. Lenke til kommentar
akle Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kan de her funke?Natrich Vis man skal ha noen alla Utmark Ullsåle så har jeg et godt tips. Det er og koke en ullgenser (du ikke bruker) i vaskemaskin, er vel kanskje ikke mulig og koke i vaskemaskin, men bruk et varmt program. Genseren blir da tovet og passer en 5åring, så er det bare og klippe såler selv:) Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Den blir ikke tovet av at man koker den. Toving skjer ved at du tilsetter grønnsåpe og gnir på ulla i lunkent vann, slik at fibrene krøller seg inn i hverandre. Kan godt hende du får en liknende effekt med koking, men det er ikke toving ihvertfall. Lenke til kommentar
akle Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Den blir ikke tovet av at man koker den. Toving skjer ved at du tilsetter grønnsåpe og gnir på ulla i lunkent vann, slik at fibrene krøller seg inn i hverandre. Kan godt hende du får en liknende effekt med koking, men det er ikke toving ihvertfall. Ja du har vel rett, men det er mulig å få det til på et eller annet vis med vaskemaskinen vet jeg. Lenke til kommentar
Metou Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Kjøp SOLE Ultra, bruker de selv i mine M77. Fungerer strålende og er veldig gode. Takk for svar! Måtte du klippe de til eller passet de perfekt med engang du kjøpte de? hvilke sko str bruker du og i hvilken str kjøpte du sålene i? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg har str. 44 Alfa M77 og str 44 Sole Ultra. Sålen passer fint på partiet mellom hælen og tåballene, men ute på tærne er skoen større enn sålen. Selv har jeg ikke så lang fot at tærne når frem til kanten av sålen, men kan kjenne det med fingrene. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjøp SOLE Ultra, bruker de selv i mine M77. Fungerer strålende og er veldig gode. Takk for svar! Måtte du klippe de til eller passet de perfekt med engang du kjøpte de? hvilke sko str bruker du og i hvilken str kjøpte du sålene i? Jeg bruker str 43 i M77'ene. Sålestørrelsen er oppgitt enten i UK sin versjon eller US, EU eller no lignende. I hvertfall så passet størrelse 10 i sålene rett ned i skoene. De passet akkurat! Helt perfekte, fyller hele sålen i støvelen og gir god demping. Sålene kommer i hele og halve størrelser, altså [9], [9,5], [10], [10,5].. osv. Jeg kjøpte mine i en XXL butikk Lenke til kommentar
Metou Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 takk:) får prøve et par i 10 da! hvor mye går du med sekk for tiden nå S-PN? Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Bare hyggelig Ta med deg en støvel i butikken så du kan teste der og da. For tiden blir det sekk 2 lange turer i uka Ikke ekstremt mye, men ting går veldig fint fortiden! Hva med deg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå