Gå til innhold

Intel lover Larrabee i 2010

Anbefalte innlegg

Men det er vel neppe noen som kjøper et produkt som dette for å få god single-core ytelse?

Det har vel ingen påstått?

Skjermkortene har blitt mer fleksibele, men er ikke enda ikke fleksible nok for denne bruken. Tror Larrabee vil bli dyrere og dårligere for spillbruk men vil muligens stille meget sterkt mot Nvidia Quadro og andre arbeidsstasjons kort siden de vil virke bedre til tungregning og produksjons rendering.

For superdatamaskiner vil larrabee ha en fordel, ved at du vil få masse regnekraft fordelt på svært mange kjerner som du vil kunne kjøre linux eller et annet os på direkte.

Tror ikke Larrabee kommer til å ha mye å stille opp med mot AMD eller nVIDIA i spill. Tror heller ikke de har mye å stille opp med mot workstation kort som Quadro eller FireGL.

GPGPU er et klart marked, men som jeg har prøvd å presisiere så krever det at applikasjonene skrives om for å kunne yte bra på Larrabee, og da kan man like gjerne skrive den delen du ønsker å akselerere i OpenCL eller CUDA.

Sammenlignet med nVIDIA GT300 og AMD RV8x0 som Larrabee kommer til å konkurere mot i begynnelsen av 2010 tror jeg rett og slett at Larrabee sin arkitektur kommer til å bli for komplisert. Dette er dog vanskelig å si noe om før vi vet flere spesifikasjoner om Larrabee, og ser hvordan API og kompilatoren ser ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er vel neppe noen som kjøper et produkt som dette for å få god single-core ytelse?

Det har vel ingen påstått?

Har jeg påstått at noen har påstått det? ;) Poenget er at dårlig single-core-ytelse trenger ikke bety spesielt mye for hverken Larabees ytelse eller suksess i det segmentet jeg regner med produktet blir brukt.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har stadig lettere problemer med å forstå hva dette til slutt blir. Skjermkort med x86 instruksjonssett eller cpu med integrert skjermkort ?

Det er skrevet en detaljert artikkel på Anandtech om dette med Larrabee og hva det er, hva det kan gjøre, hvor, når og hvorfor.. ..

Endret av ChuckXII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...