Mchansern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Jeg skal ha en naturfagspresentasjon i midten av mai og trenger litt hjelp. Emnet er om "Energi i Norge" og kunne trenge hjelp til å finne nyttige linker etc ang. dette. - Hvordan kan Norge bli grønnere ved hjelp av energi? - Informasjon om fornybar og ikke-fornybar energi som brukes i Norge. De to tingene ovenfor hadde vært fint om noen hadde kunnet hjelpe meg med, evt sendt meg videre til en nettside med mye info takker på forhånd for svar Endret 17. april 2009 av Mchansern Lenke til kommentar
Ctarli Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Mange busser har blant annet begynt å bruke biodiesel som drivstoff. Dette forurenser lite, og er dermed bra for miljøet. Noen få har tatt i bruk el biler som forurenser mye mindre enn vanlige biler, og det finnes også biler som går på hydrogen, og som kun slipper ut vanndamp. Ikke- fornybare energier i Norge: Olje Gass Fornybare energier i Norge: Vindkraft (noen få steder; Utsira blant annet) Biodiesel vannkraft sol (solcellepanneler montert på hytter osv.) Bølgekraft Hydrogen som drivstoff Jeg har mer info om dette hvis du er interessert. Hadde muntlig eksamen om dette i fjor, og fikk 6 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 hadde vært fint med mer info ja tusen takk Lenke til kommentar
Ctarli Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Skal sende det til deg i løpet av helgen jeg Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Norge er allerede veldig "Grønt", vi bruker nesten bare vannenergi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå