krassi Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hei, jeg sliter med at jeg har en dårlig tråløs nettver tilkobling, jeg vet at jeg kan legge ned en kabel jeg kommer til å gjøre det viss ikke det er en letter metode. ps. nettverks boksen er oppe på lofte pcen er i kjelleren Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 du kan jo også kjøpe en dyrere boks som har firmware som tilater at du stiller opp signalstyrken Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 du kan jo også kjøpe en dyrere boks som har firmware som tilater at du stiller opp signalstyrken ok, Tenkte det kunne være noe sånt, men var ikke sikker. hvor kan du få tak i noe sånt? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Wrt54gl er den routeren jeg bruker. hvor jeg har byttet firmware til DD-Wrt som lar det bytte frekvens og signalstyrke.. Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 kan dette være noe? http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...VgAAAEObaE03xii Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du forteller jo veldig lite om hva som er problemet ditt, har du dårlig signalstyrke? detter koblingen ofte ned? har du tilsynelatende oppkobling uten at det fungerer? Det hadde jo også vært nyttig å vite hva slags utstyr du har? Noen rutere/aksesspunkt kan oppdateres med ny firmware som gir mulighet for å tweake nettverket mer. Det kan også være en mulighet å bruke et eller annet program (f.eks. netstumbler) for å finne ut om du har mange andre nettverk innen rekkevidde som opererer på samme kanal som ditt nettverk, og eventuelt skifte kanal ettersom hvilken som er minst trafikkert. /Espen Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg liker ikke Usb motakere av prinsipp, men den kan sikkert være bra den Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Du forteller jo veldig lite om hva som er problemet ditt, har du dårlig signalstyrke? detter koblingen ofte ned? har du tilsynelatende oppkobling uten at det fungerer? Det hadde jo også vært nyttig å vite hva slags utstyr du har? Noen rutere/aksesspunkt kan oppdateres med ny firmware som gir mulighet for å tweake nettverket mer. Det kan også være en mulighet å bruke et eller annet program (f.eks. netstumbler) for å finne ut om du har mange andre nettverk innen rekkevidde som opererer på samme kanal som ditt nettverk, og eventuelt skifte kanal ettersom hvilken som er minst trafikkert. /Espen Problemene er egentlig det du sier der uten om det med oppkobling, jeg har en standar router fra "altiboks"... Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det beste er nok å sette opp et nytt AP som er som en forwarder for det andre inlegget. w00t inlegg 1000 Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 viss jeg har forstått det riktig så Mottar en tråløs router singaler fra en annen router og at du kan koble pc'en til den tråløse routeren? Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Det beste er nok å sette opp et nytt AP som er som en forwarder for det andre inlegget. w00t inlegg 1000 Sorry, men jeg er egentlig ganske grønn når det gjelder akkuratt dette... forstod ikke helt hva du mente der:D Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 her er en grei forklaring på hva et Ap er Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) ok, men viss jeg kjøper en slik( http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...VgAAAEObaE03xii for så å koble den med kabel til pc'en min så har jeg løst problemet? Endret 17. april 2009 av krassi Lenke til kommentar
Petter Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 dne linken funka ikke for meg, men hvis du bare kjøper en lang Tp kabel så er det ikke noe problem Lenke til kommentar
krassi Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 dne linken funka ikke for meg, men hvis du bare kjøper en lang Tp kabel så er det ikke noe problem jeg vet den ikke funket har fiksa det nå http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...VgAAAEObaE03xii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå