Gå til innhold

dårlig tråløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med at jeg har en dårlig tråløs nettver tilkobling, jeg vet at jeg kan legge ned en kabel jeg kommer til å gjøre det viss ikke det er en letter metode.

ps. nettverks boksen er oppe på lofte pcen er i kjelleren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forteller jo veldig lite om hva som er problemet ditt, har du dårlig signalstyrke? detter koblingen ofte ned? har du tilsynelatende oppkobling uten at det fungerer?

Det hadde jo også vært nyttig å vite hva slags utstyr du har? Noen rutere/aksesspunkt kan oppdateres med ny firmware som gir mulighet for å tweake nettverket mer. Det kan også være en mulighet å bruke et eller annet program (f.eks. netstumbler) for å finne ut om du har mange andre nettverk innen rekkevidde som opererer på samme kanal som ditt nettverk, og eventuelt skifte kanal ettersom hvilken som er minst trafikkert.

/Espen

Lenke til kommentar
Du forteller jo veldig lite om hva som er problemet ditt, har du dårlig signalstyrke? detter koblingen ofte ned? har du tilsynelatende oppkobling uten at det fungerer?

Det hadde jo også vært nyttig å vite hva slags utstyr du har? Noen rutere/aksesspunkt kan oppdateres med ny firmware som gir mulighet for å tweake nettverket mer. Det kan også være en mulighet å bruke et eller annet program (f.eks. netstumbler) for å finne ut om du har mange andre nettverk innen rekkevidde som opererer på samme kanal som ditt nettverk, og eventuelt skifte kanal ettersom hvilken som er minst trafikkert.

/Espen

Problemene er egentlig det du sier der uten om det med oppkobling, jeg har en standar router fra "altiboks"...

Lenke til kommentar
Det beste er nok å sette opp et nytt AP som er som en forwarder for det andre inlegget.

w00t inlegg 1000

Sorry, men jeg er egentlig ganske grønn når det gjelder akkuratt dette...:p forstod ikke helt hva du mente der:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...