Gå til innhold

Heretter skal jeg kun laste ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, spørsmålet du stiller er feil - spørsmålet bør jo selvfølgelig være:

Hvorfor skal Alejandro Fuentes eller andre artister få høyere timelønn enn en gjennomsnittlig industriarbeider, eller for den saks skyld en lærer? Hvorfor skal Alejandro Fuentes tjene mer penger på en måned enn det en lege tjener på ti år? Det er jo helt urimelig, og det systemet nekter jeg å være med på å støtte.

Da får du flytte til et land som styrer etter de kommunistiske verdiene du ser ut til å forherlige.

 

Hvorfor skal ikke jeg få tjene mer enn deg når jeg har tatt mye mer utdannelse enn deg og jobbet hardt for å tjene det jeg tjener i dag? Er du misunnelig på Alejandro? Ikke at jeg synes han lager bra musikk (lager han musikk selv?).

Lenke til kommentar

Piratkopiering av biler, hm, nytt felt å prøve seg på.

 

Det er ikke i hovedsak storselskapene som taper på piratkopiering, det er de små indie selskapene som sliter aller mest under dette. Det skal ikke mye nedgang til for deres del før de må sette kroken på døra. Tror mange potensielle musikkband har gått adundas fordi de ikke fikk solgt.

 

Jeg er naturligvis imot piratkopiering, men synes ikke denne dommen har noe for seg og synes samtidig det er ren idioti å lage stor sak av det. De har nå belyst dette så mye at alle vet om The Pirate bay. De har såd ris for egen rompe, helt klart. Det aller smarteste de kunne gjort var å ta opp kampen mot The Pirat bay med sin egen løsning, lovlig nedlasting av musikk til en konkuransedyktig pris med en tjeneste som gjorde det 10 ganger lettere enn The pirate bay gjør det. Spoity er en veldig grei løsning som viser at det er mulig. Det var denne veien de skulle gått, det eneste de har gjort er å drite langt oppetter leggen.

Lenke til kommentar

Å stoppe ulovleg nedlasting er per dags dato umogleg så framt det ikkje kjem nye Spotify'ar, båe for film og musikk. Betre kvalitet på musikk og HD-filmar som ein kan kjøpe (til odel og eige via nettet) er eit must. Ja, eg har kanskje lyst å sjå filmen igjen med ein kammerat ved ein seinare anledning, ikkje berre leige den i halvdårleg kvalitet i 48 timer.

 

Personleg er eg møkka lei av å vera låst til iTunes for å kjøpe musikk over nett, ja eg veit det fins andre butikkar. Diverre har det seg slik at iTunes er den einaste som har den sangen eg er ute etter, og då ender det fort med at ein rasker med seg litt anna frå iTunes og. Men, i mangel av betre alternativ når eg kjøper musikk på nettet får iTunes pengane mine enn så lenge.

 

Dette vil sikkert skape diskusjon, men etter mitt syn er det for lite reklame i Spotify, alle bruker gratisversjonen noko som umogleg kan genere nok pengar for bakmenna. På sikt er eg derfor redd for at Spotify, som eg no er avhengig av, vil forsvinne grunna dårleg økoniomi. Ha meir reklame slik at folk innser at det er greit å betale 100-150 mnd for å høyre gratis på musikk via nettet og kan laste ned eit visst tal på songar kvar måned. I tillegg må ekstra songer vera billige, maks 5 kroner. Målet bør vera at artistar kan ordne seg mest mogleg sjølve med butikken, slik at dei sjølve får høgast mogleg prosentandel av fortensten og at platebransjen som har gravd si eiga grav legg seg i den.

 

Personleg ville eg vore veldig glad for ein teneste for film der ein kan kjøpe og laste ned ein film i HD-kvalitet og vanleg DVD kvalitet eller berre streame den via nettet. Dersom ein kjøper filmen må ein og kunne få tilgang til den i same nettbutikk ved ein seinare anledning.

 

edit: Artistar som har musikk på Spotify må ikkje vera så trangsynt at dei fjernar musiken, dette vil garantert berre skape misnøye bland publikum i tillegg til at færre høyrer musikken og forhåpentlegvis kjøper den

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Modellen som Spotify sliter med er at den gratisen versjonen er liksågodt som den man betaler for. Reklamesnuttene er langt mellom og korte, dermed veldig lite plagsomme. Det er med andre ord veldig lite som tilsier at man burde oppgradere til betalignsversjonen.

 

Det de heller skulle gjort var å lage en trial versjon med 30 dagers gratis prøvetid hvor man må betale etterpå. I prøvetiden er det naturligvis reklame. Den løsningen Spotify har er meget bra synes jeg, de trenger bare å finjustere foretningsmodellen litt

Lenke til kommentar

Hvis man sammenligner med malere for eksempel, så må faktisk en maler fortsette å produsere hele livet, akkurat som vanlige arbeidstakere må jobbe hele livet.

Maleren kan da få kunstnerlønn av staten.

 

Hvorfor skal da Alejandro Fuentes forskjellsbehandles ved at han neppe vil trenge å jobbe resten av livet, enda alt han har gjort er å stjele (er ikke dette ironisk?) Leonard Cohen's arbeide og fremføre det som sitt eget, for så å tjene store penger på det.

Lenke til kommentar

Stjele? Litt feil kanskje? Om man skal reprodusere originale verk slik Alejandro gjør får opphavsmannen sin del av kaken. Så fremst Alejandro ikke lager noe som er sitt så tjener han ikke 100% av det som tjenes inn, han får kanskje 60%, kanskje enda mindre.

Lenke til kommentar

Han får tydeligvis mer enn nok, likevel er det noe de fleste her inne syns er alt for mye. Men det går på musikksmak. Noen liker den type (søppel)musikk han og resten av gitarkameratene lager, og musikkbransjen har tydeligvis tro på slik type musikk og kaster inn (igjen, alt for mye) penger.

 

Synd.

Lenke til kommentar
Folk som ikke lager musikk for pengenes del lager alltid rævva musikk.

 

Latterligste utsagnet jeg noen gang har hørt. De som lager den beste musikken er ofte de som elsker musikk, og elsker og drive med det.

 

Men det finnes mange griske selvopptatte innenfor musikk-og filmindustrien. De største selskapene er som oftest værst. Heldigvis finnes det f.eks en del uavhengige plateselskapet som prøver å presse prisen litt ned og selger ofte cdene sine litt billigere.

Lenke til kommentar
Hvis man sammenligner med malere for eksempel, så må faktisk en maler fortsette å produsere hele livet, akkurat som vanlige arbeidstakere må jobbe hele livet.

Maleren kan da få kunstnerlønn av staten.

 

Hvorfor skal da Alejandro Fuentes forskjellsbehandles ved at han neppe vil trenge å jobbe resten av livet, enda alt han har gjort er å stjele (er ikke dette ironisk?) Leonard Cohen's arbeide og fremføre det som sitt eget, for så å tjene store penger på det.

Sorry altså, men Alejandro Fuentes er faktisk ikke representativ for hele musikkbransjen, det er faktisk flere fattige band her i verden en det er rike.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at du aldri kan bruke det som markedsføringmiddel, og det er nok noen som har tjent på det, men jeg tviler på at platesalget, eller pengene som skal finansiere konsertene har fosset inn pågrunn av piratkopiering.

 

Se på han fyren fra klovner i kamp da, der hadde jo fans møtt og bett han signere brente cd'er, makan til frekkhet er ikke det, først tar du musikken hans, så ber du han om å skrive autograf på den.

Klovner i kamp har alltid vært rævva, flott at folk sluttet å høre på dem når de fikk laste ned ting som var mye fetere. Akk ja, gamle Darwin ville nok hatt noe å si om dette.

 

 

Men uansett, piratkopiering fører bare til dårligere kvalitet på musikken, så dere dra dere sel ned i renne egentlig, dere bare drar med dere os som elsker musikk samtidig, det koster jo penger å få miksa en plate til å ha tipp topp lyd, og når penge ikke går rundt kan du si hade til god lydkvalitet, vi ser det jo allerede at mindre band må ty til dårligere kvalitet på platene.

 

Det er mulig at det kommer til å bli lengre mellom millionstudioene i framtida. Samtidig er vi vitne til en eksplosjon i mengden kulturproduksjon, med vår dataalder. Dette må man man vel være både døv og blind for å ikke ha fått med seg. Problemet i framtida blir ikke å finne ny musikk, men å sortere ut godbitene fra de enorme mengdene som blir produsert. At musikkindustrien vil høste av teknologiens frukter alene, er bare å forvente i en profittmaksimerende bransje, men man trenger ikke å godta at det er sånn det skal være!

 

 

 

Fildeling gjør behovet for ny musikk mindre for den enkelte, siden det allerede er produsert så fantastisk mye. I stedet for å kjøpe det radiokanalene måtte pushe av "nye hits" til enhver tid, så kan man gå litt tilbake i tid og finne ting som er langt bedre og dessuten med langt større bredde. Hadde det ikke vært for fildelingen, så hadde vi fremdeles vært fanget i hit-helvetet, hvor radioen spilte de samme låtene dag ut og dag inn og alle hørte på det samme (det som platebransjen måtte ønske å pushe).

 

 

 

Ellers har Niskivara, som han pleier, sagt mye vettugt i denne tråden.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Vi går på jobb fem dager i uka, vi betaler skatt, og likevel sitter vi igjen med nær sagt ingenting.

Livet er en dans på roser for de i filmindustrien og musikkindustrien. Likevel vil de ha mer.

Du forfekter friheten, men mener at skatten du betalter har noe med at du skal få gratis musikk?

Hadde skatten du betaler bidrat til at du skulle fått gratis musikk så hadde vi nok levd i et regime hvor frihet ikke står i høysete....

 

Kulturløftet - 1% av statsbudsjettet til kultur

Bodø Sinfonietta melder at det på neste års statsbudsjett vil bli satt av èn million kroner til ensemblet.

6 "friske" millioner til konsertarrangører?

To millioner til musikkmiljøet i Bergen

Ytterligere lekkasjer fra budsjettet

Stortinget har i statsbudsjettet for 2009 vedtatt at det skal etableres to nye tilskuddsordninger for rytmisk musikk: Tilskuddsordning for arrangører (10 mill kr) og tilskuddsordning for musikere (10 mill kr)

Annen prosjektstøtte

 

- Bidra til nyskapende prosjekter og forsøksordninger innen kunstområdet musikk.

 

- Bidra til å verne og tilgjengeliggjøre musikkhistorien i Norge gjennom å støtte ulike dokumentasjon og formidlingsprosjekter.

 

 

 

Tiltakene vil skje innenfor følgende rammer:

 

Tilskuddsordning for musikkfestivaler

 

 

kr 29 562 000

 

Tilskuddsordning for musikere innen rytmisk musikk

 

 

kr 10 000 000

 

Tilskuddsordning for arrangører innen rytmisk musikk

 

 

kr 10 000 000

 

Tilskuddsordning for kirkemusikk

 

 

kr 5 562 000

 

Tilskuddsordning for musikkensembler

 

 

kr 18 189 000

 

Innkjøpsordning for musikk

 

 

kr 16 412 000

 

Andre formål musikk*

 

 

kr 25 244 000

 

*)Andre formål musikk omfatter bestillingsverksstøtte, innspillingsstøtte, prosjektstøtte, mangfoldsmidler og forsøksordning for kor. Den særskilt styrking på 3 mill kr. i anledning mangfoldsåret er videreført i 2009.

Norsk kulturråd:I 2008 var avsetningen på musikkområdet totalt på kr 93 743 000

Rekordstor musikksatsing:Samlet bevilgning til musikkfeltet blir på 1,1 milliarder kroner.

 

Ikke det at jeg støtter nedlasting av musikk... Men hvis man ser hvor mye støtte som blir gitt musikere i Norge, av mine og dine skattepenger, så kan man i allefall påstå at man allerede har gitt en skjerv til våre fattige musikere rundt i det ganske land.. ;) I tillegg "sponser" man jo TONO gjennom royalties som bla. blir betalt gjennom kringkastingsavgift og avgifter fra din arbeidsplass for at vi hører på musikk via radio og tv.

Lenke til kommentar
men hvorfor skal du få lønn og ikke jeg? jeg jobber jo like mye som deg.

 

FØRST og fremst: Dette er ikke min mening om deg eller din musikk.

Kvaliteten på produktenene dine ansees ikke å være av salgbar kvalitet av produsentene og distributørene i bransjen din, eller det er ikke etterspørsel etter musikken din fra kundene.

Her er internett din VENN, ettersom du selv kan være din egen PR-agent og blogge på nettet og legge ut musikken din selv OG motta kritikk; få vite hva potensielle kunder ØNSKER å høre fra deg.

 

Jeg regner med at du har bøker om musikk og studerer det menneskeheten vet om musikk og rytmer, for god musikk er basert på psykologi -- og er dermed forutsigbar og på grensen til matematisk.

 

Å være musiker er som å starte en plateforretning (hirr hirr) oppi fjellene i en landsby, og forsøke å selge nisjemusikk.

Man må altså ha de riktige produktene å tilby kundene for å kunne drive som selger / musiker / selvstendig næringsdrivende.

 

De som arbeider med ikke-artistiske arbeidsoppgaver arbeider DIREKTE med å fylle en etterspørsel MAN VET OG MAN SER ER TILSTEDE, en lett definerbar og observerbar etterspørsel.

Det er lavlønnet arbeid, fordi det er lav profitt og liten risiko.

I musikkbransjen er det høy risiko for minimal profitt, med muligheter for absurd høy profitt.

 

Om ikke enkeltpersoner kjøper musikk, så finnes ikke den kjøpbare musikken på et format som kundene ønsker å betale for.

 

Etterspørsel --> Tilbud

Mangel på tilbud + etterspørsel --> illegale tilbud

 

Mobilringelyder er beviset på det.

Det ble etterspurt, og mobil-tilbehør-produsenter dekket etterspørselen.

Nesten ingen laster ned ringetoner ulovlig.

 

Bokbransjen er bevis på dette, da bøkene er et praktisk portabelt og relativt stabilt format som slår en PC-skjerm ned i støvlene.

Men også bokbransjen har tatt ett oppgjør:

Den gikk fra håndskrevet og 5000 kroner boken (justert til dagens priser), til trykket og 100 kroner boken.

Musikkbransjen går fra 200 kroner for kjøpe cover og CD-er og skrive et lite innholdshefte og brenne CD-en og distribuere og reklamer for den -- til 200 kroner for å legge musikken ut på nettet og reklamere for den.

Sorry, mac: Prisene må nok halveres til en femtiendedel slik som med bøkene.

Eller i alle fall ganske drastisk, da butikker og lastebiler og trykkerier er overflødige.

 

Musikkbransjen burde for ti år siden startet å gjøre noe med nettdistribusjonen

DAGEN halvparten av alle husstander i norge hadde internett.

Men de gjorde ingenting.

INTERNETT kom.

De distribuerte fremdeles alt på CD uten å tenke over hva internett og CD er.

Flytende distrbusjon av data gjennom et nettverk av kabler som er tilgjengelig for alle.

En fysisk plastplate som LETT ødelegges (****) som kun finnes å kjøpe på enkelte fysiske steder.

**** Diskuteres senere.

 

Nå kan ALLE få den musikken de vil ha på minutter, gratis, i det formatet de ønsker.

MENS PLATEBRANSJEN LAGER DIGITAL RIGHTS MANAGEMENT SOM GJØR AT DU IKKE KAN LAGE KOPIER AV PLATENE DINE, IKKE KAN HØRE PÅ SANGENE PÅ ALLE CDROM, IKKE KAN HØRE PÅ SANGENE DINE MED FAVORITTSPILLEREN DIN.

 

1: Jeg vil ikke ha CD-er.

CD-er som fysisk medium var allerede for dårlig i 1999.

MEN det var det eneste reelle alternativet.

 

2: Når jeg siste kjøpte en CD kunne jeg ikke spille av sangene i den rekkefølgen jeg ønsket, og heller ikke lage spillelister med andre sanger på PC-en -- fordi filene var kryptert og det fulgte med en egen avspiller som søg rompe, VELDIG hardt.

 

3: Platebransjen synger på siste verset.

De er ferdige. CD-er er overflødige, og distribusjon gjøres uendelig enklere og billigere OG BEDRE over nettet.

Jeg er pro musikkbransjen, men anti platebransjen.

Jeg kjøper ikke CD-er lengre.

Jeg betaler ikke noe over nettet, kun giro, kort i kortautomat eller kontant.

 

4: Nettsider som selger sanger har viklet seg inn i et elendig betalingssystem.

De konkurrerer med GRATIS UMIDDELBAR NEDLASTING, og driver selv med DÅRLIGE FORMATER og EGNE AVSPILLINGSVERKTØY og BEGRENSNINGER PÅ ANTALL AVSPILLINGER og syke DRMs til høyre og venstre og i mente!

Hvorfor i helvete finnes ikke NASJONALE cd... oops... musikkdistribusjonsnettsider hvor du får en forbannet giro sent i posten når du har registrert deg med personnummer, HVOR DU KAN LASTE NED HØYKVALITETSINNSPILLINGER UMIDDELBART MED HØY KVALITET OG EVENTUELLE MUSIKKVIDEOER PÅ HØYHASTIGHETSNEDLASTING SOM SLÅR ALLE PIRATSIDER -- MED PRISER SOM PASSER PRODUKSJONSKOSTNADENE FOR NETTDISTRIBUSJON versus CD-produksjon og distribusjon?!?!??!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Store bokstaver var nødvendig.

Jeg klarte ikke å skrive det siste med små bokstaver, for platebransjen har bæsja så kraftig på leggen at mange av artistene deres har begynt å lukte.

 

**** Diskuteres nå: En fysisk plastplate som LETT ødelegges, og som kun kan fåes kjøpt enkelte steder.

Hvor mange CD-er har du hatt som i dag er ødelagt gjennom NORMAL BRUK?

La MEG telle mine KJØPTE ORGINAL-CD-er, som KOSTET MEG MINST 400 kroner per serie, som er ødelagt av vanlig bruk... AV DEM JEG HUSKER!

 

1: Neverwinter Nights 2: CD1

2: Neverwinter Nights 2: CD2

3: Neverwinter Nights 2: CD3

4: Elderscrolls III: Morrowind: CD1

5: Elderscrolls III: Morrowind: CD2

6: Elderscrolls III: Morrowind: CD3

7: Elderscrolls III: Morrowind: Tribunal

8: Diablo II: CD1 Install disc

9: Diablo II: CD2 Play disc

10: Diablo II: CD3 Cinematics disk

11: Diablo II: Lord of Destruction

12: Diablo II: CD1 Install disc

13: Diablo II: CD2 Play disc

14: Diablo II: CD3 Cinematics disk

15: Diablo II: CD1 Install disc

16: Diablo II: CD3 Cinematics disk

17: Half-Life: CD1

18: Half-Life: CD2

19: Half-Life: Blue Shift -- 800 kroner tapt

20: Unreal

21: Unreal

22: Unreal 2

23: Neverwinter Nights CD1

24: Neverwinter Nights CD2

25: Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

26: Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark

27: Icewind Dale CD1

28: Icewind Dale CD2

29: Icewind Dale 2 CD1

30: Icewind Dale 2 CD2

31: Red Alert CD1

32: Red Alert CD2

33: Red Alert: Aftermath

34: Red Alert: Counter-Strike

35: Windows 98

36: Windows 95

37: Worms: Armageddon

38: Worms 3D

39: Flåklypa Grand Prix: Gullutgaven

40: Flåklypa Grand Prix: Gullutgaven

41: Super Smash Brothers: Melee

43: Super Mario Sunshine

44: Mario Party 6

45: Mario Party 7

46: Super Paper Mario

47: Ratchet and Clank: Going commando

48: Worms World Party

49: Operation Flashpoint

50: Project IGI

51-55: Musikk

56-60: Musikk

61-65: Musikk

66-70: Musikk

71-75: Musikk

76-80: Musikk

81-85: Musikk

86-90: Musikk

91-95: Musikk

96-100: Musikk

 

Men jeg kan jo fremdeles høre på Lakrislåter 1, 2 og 3 på kassett!

La meg telle antall nintendo 64 spill som er ødelagt...

... Ingen av 10.

Sega Mega Drive?

Ingen av 17.

3.14"

Ingen diskettspill ødelagt.

Gameboy Color?

Ingen av 5.

Nintendo DS?

Ingen av 7.

 

"Behandle tingene dine pent"-dere-meg der solen ikke skinner.

CD-ene KUNNE vært beskyttet -- MEN PLATEBRANSJEN valgte ubeskyttet, VEL VITENDE OM AT DE LETT VILLE BLI ØDELAGT, selv om produksjonskostnadene for beskyttede CD-er kun ville utgjort noen øre per CD.

 

Grådighet har ført til at musikk og spill distribueres på et nå uønsket medium.

Digital Rights Management fører ikke til at folk lar være å lage kopier av DVD-ene sine slik de har lov til i følge norsk lov, men hindrer folk i å ta kopier SELV OM MEDIET som PRODUKTET LIGGER PÅ er SVÆRT sensitivt.

Da er det like greit å laste det ned, så slipper man å krangle til seg nye plater når de gamle er "brukt opp" / har blitt mistet en gang / har lagt opp ned på feil sted.

 

...

 

Og jeg er ikke på noen sin side.

Jeg kjøper det jeg har råd til som kommer på og i et format jeg ønsker.

 

Fremdeles CD og DVD med DRM i butikkene?

Så synd -- jeg som HAR LYST Å KJØPE Operation Flashpoint: Dragon Rising nå i mai.

Jeg får laste det ned og kjøpe det senere dersom det er verdt frustrasjonen DRM medfører.

Noe som aldeles ikke nødvendigvis er en kamp jeg orker å kjempe, da nyere DRM er i konflikt med programmet som kjører virtuelle DVD-er som er simulert for å omgå DRM-sperrede DVD-er -- et program som er helt nødvendig for å spille spill slik jeg ønsker å spille dem, da lasting fra HD er ti ganger raskere enn fra DVD, lydløst OG ufarlig for produktet.

 

IGJEN.

Tilby meg det jeg vil ha, og jeg betaler.

Tilby meg dritt som går i stykker bare du drar sandpapir over et par ganger kan du dra dit pepperen gror og kverne et halvkilo over øynene før du kan fortsette rett til helvete.

 

Ting som ikke går i stykker når jeg drar sandpapir over et par ganger: Bøkene mine, PC-en min, kjøleskapet, fryseboksen, nintendo 64 spillene mine og selve konsollet, Sega Megadrive konsollet mitt og spillene, de gamle musikk-kassettene mine, høytalerene mine, pepsi-maxen min, smøret, margarinen, matoljen, komfyren, toalettet, vasken, stuebordet, kjøkkenbordet, bananene, vinduene, passet mitt, bankkortet mitt, lånekortet fra biblioteket, sko-deodoranten, blyantene mine, sokkene mine, underbuksene mine, minnebrikken min, harddisken min... INGENTING utenom ekstremt sensitive OPTISKE APARATER blir ødelagt av sandpapir -- BORTSETT fra VISSE portable data-medium.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har bøker om musikk og studerer det menneskeheten vet om musikk og rytmer, for god musikk er basert på psykologi -- og er dermed forutsigbar og på grensen til matematisk.

 

Sorry, men nei, jeg har faktisk ikke noe utdannelse innenfor musikk, jeg går for øyeblikket på vgs salg service og sikkerhet og skal studere markedsføring. Så jeg kan litt om markedsføring o.l.

 

men jeg er ikke nødvendigsvis for CD, det eneste som er mitt store punkt er: Hvorfor skal folk få lov til å ta ting gratis fra oss, men du får problemer hvis du tar ting fra andre.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Slik jeg bruker nedlastning:

 

De artistene jeg er glad i, kjøper jeg platene til.

 

Artister jeg ikke vet stort om, eller kanskje liker én og annen sang av, hadde jeg aldri kjøpt platen til allikevel, og laster med god samvittighet ned sangen/albumet.

Liker jeg en artist jeg laster ned, kjøper jeg den neste CD'en.

 

På den måten er det ingen som taper penger, men jeg blir litt rikere på kultur.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal folk få lov til å ta ting gratis fra oss, men du får problemer hvis du tar ting fra andre.

 

Til tross for at fildeling er tyveri av andres åndsverk så må musikkere og bransjen ta inn over seg at det eksisterer.

Om TPB også blir dømt i høyere innstanser, så vil det ikke endre noe som helst.

 

Så det eneste man kan gjøre er å utvikle nye modeller for hvordan man kan tjene penger.

For større grupper med en betydelig fanskare vil det være merchandise, mens for mindre så er det desto større krav til at man markedsfører seg kraftig både på nettet og i lokalmiljøet.

Alt fra en bra hjemmeside hvor man kan laste ned musikken gratis i bra kvalitet, til å spille mange konserter.

 

Og etterhvert som man blir større så kan man ta ut større og større profitt.

 

Bare et spørsmål, når du lager musikk gjør du det med pengene for øye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...