Shoo Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) *topic* Litt informasjon om hvordan mini-pc'en skal være (noe som er ganske så basic): + Godt egnet til surfing + Ha Windows XP som OS + Fungere finfint til tekstbehandling (Word og den slags) + Fungere greit nok til litt multi-tasking + Ikke nødvendig å være god på spill da den skal primært brukes til surfing + skriving + Stillegående (men det er vel alle mini-pc'er?) + Skal ikke ha alt av dilldall detaljer... + God batteritid + Pris: 2500-3500,- Noen forslag til mini-laptop..? Har sett på følgende alternativer: De over 3000kr: - Asus Eee PC 1000H 160 GB (lillebroren til 1000HE, men merkbart billigere også!) - MSI U120 Wind (gode specs og ok pris) - Acer Aspire One D150 160 GB De under 3000kr: - Asus Eee PC 901 (ganske liten skjerm, men gode specs og bra pris) - LG X110 (leser på tester at denne er omtrent det samme som 1000H og MSI Wind, bare billigere og ikke fullt så bra batteritid...) - Packard Bell Dot (gode specs til den prisen...) - Samsung NC10 (engelsk og ingen oppgitt pris...) Såh... må si at det er et par av de her som helt klart frister mest! LG X110 og Packard Bell Dot. Prisen på de 2 er så absolutt godkjent og de ser ut til å innfri kravene mine, med unntak av batteritiden da... men men... Hva mener dere? Endret 17. april 2009 av Shoo Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Kan absolutt anbefale LG X110. Jeg er særlig fornøyd med tastaturet (spes. stor og velplassert høyre shift-tast og piltaster som "ikke kommer i veien", men som er plassert i en gruppe for seg selv), men også skjermen er helt bra. Designet tiltaler meg også: Elegant. Jeg har valgt den hvite. Batteri-tiden er ikke noe problem hvis man velger 6 cellers batter og tar den ekstra-utgiften. Det større batteriet er velplassert i den forstand at det ikke stikker ut bak, men bare "løfter" maskinen slik at den får en liten (og god) vinkel og dermed også bedre lufting under. Kan også legge til at for meg er det er stort pluss at maskinen er praktisk talt lydløs (i hvert fall veldig stillegående) og at den har en relativt rask oppstartstid. Endret 17. april 2009 av mortenandersen Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Kan absolutt anbefale LG X110. Jeg er særlig fornøyd med tastaturet (spes. stor og velplassert høyre shift-tast og piltaster som "ikke kommer i veien", men som er plassert i en gruppe for seg selv), men også skjermen er helt bra. Designet tiltaler meg også: Elegant. Jeg har valgt den hvite. Batteri-tiden er ikke noe problem hvis man velger 6 cellers batter og tar den ekstra-utgiften. Det større batteriet er velplassert i den forstand at det ikke stikker ut bak, men bare "løfter" maskinen slik at den får en liten (og god) vinkel og dermed også bedre lufting under. Kan også legge til at for meg er det er stort pluss at maskinen er praktisk talt lydløs (i hvert fall veldig stillegående) og at den har en relativt rask oppstartstid. Kan ikke si at jeg vurderer LG'en mindre etter det her innlegget, morten! Hehe. Er veldig enig i faktisk alt du nevner der. Oppstartstiden er også viktig i mine øyne. At den er praktisk talt lydløs er også strålende! Og den ekstra utgiften for 6-cellers batteri går jeg for. Er rimelig sikker på at jeg får en strålende mini-PC til en strålende pris. Hva bruker du din X110 til? Surfing? Endret 17. april 2009 av Shoo Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Surfing og Word, stort sett. Fornøyd for øvrig også med følgende lille detalj: Det er lett å åpne PCen fordi "skjermlokket" har en liten del som gjør det lett å få tak og løfte det opp. Denne lille finessen har for eksempel ikke Sony Vaio TZ, som for øvrig er en maskin i en helt annen divisjon, med bl.a. innebygd dvd-drev, men som også da koster mange ganger så mye. Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Skjønner. Er nok det jeg også blir å bruke PC'en til, stort sett. Det er vel slik at man kan koble til DVD-spiller via USB siden den ikke har CD/DVD-ROM, sant? Men ja, ser ut til at det definitivt blir LG X110 på meg, altså. Tror jeg kommer til å bli meget fornøyd med det her, tror ikke du også? Hehe. Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jo da, ikke noe problem å koble til en dvd-spiller til USB-porten. Vil for øvrig tro at du blir fornøyd med LG X110. Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ja da er jeg i gang med bestillingen, MEN... hvordan er den sleeve/bag'en til X110? Er det akkurat plass til X110 i den eller får den plass til noen kabler, mus og den slags? Hvilken "bag" skal jeg kjøpe til X110..? Hvilken har du? Endret 17. april 2009 av Shoo Lenke til kommentar
mortenandersen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Jeg har denne som står på netshops nettside: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=113255 Den passer til maskinen med 6 cells batteri. Jeg har dessverre ikke "sleeve"n her, så jeg får ikke sjekket om lader etc får plass, men jeg tror ikke det. Kontakten og ledningen inn til laderen (fra vegg-kontakten) er for øvrig tykk og stor, som jeg håper og tror jeg kan få skiftet ut til noe mindre... Endret 17. april 2009 av mortenandersen Lenke til kommentar
Shoo Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ok. Da tar jeg å bestiller en annen 10"-veske/bag til X110. En hvor jeg får plass til ting og tang. Slik. Da var iallefall mini-PC'en bestillt. Takker for forslaget OG all info om mini-pc'en, morten! Føler meg sikker på at jeg har gjort et godt kjøp her, ja. Hehe. Gleder meg bittelitt til å sette igang med den nå, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå