Solsviken Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg er litt ny i kamera verden, og har såvidt begynt å leke meg med små snutter tatt med kameraet mitt. Jeg lurer litt på hvilken måte jeg best bør konvertere .mov filene dette kameraet til for å minke plassen det tar på Harddisken. Til nå har jeg rotet meg bort i Media Coder. første utfordring for meg er å bestemme meg for hvilken output jeg skal velge, skal det bli DivX, Xvid, Avi osv osv. Dersom jeg skal redigere filene mine, altså legge på effekter osv har jeg Adobe Premiere. Det endelige resultatet i dette programmet lar meg også justere i alle vinkler på outputsettings som jeg egentlig ikke har peiling på. Det jeg lurer litt på er, hvilket format bør jeg velge for å beholde HD kvalitetet, samtidig som det endelige resultatet blir noe lunde god kvalitet og da blir klar for youtube opplasting ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå