Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp til ny gaming-pc maks. 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med foregående, og sjekk derfor følgende:

Skal du kjøpe denne PC må du sjekke om den har minst 600W strømforsyning og støtter CrossFire(hvilket den bør gjøre). Dersom du ikke synes HD4850(skjermkortet) dekker ditt behov, bør du ha muligheten til å sette inn et HD4850 kort til. Hovedkortet ditt støtter mest sannsynlig oppsett av to HD4850 CF. To HD4850 er en meget kraftig skjermort-konfigurasjon og drar det aller meste på full guff. Resten av PCen med i7 er førsteklasses.

Sjekk altså strømforsyningen. Er den kraftig nok, så prøv først med PCen slik den er satt opp. Synes du ikke det er helt topp, setter du inn et HD4850 til; koster ca 12-1400,-.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Dersom vi skal anbefale en annen PC, så bør den fortrinnsvis være billigere og bedre. Den foreslåtte her var veldig billig. Selv med to stk HD4850 som jeg har nevnt, vil totalen være rundt 11000,-. Ikke lett å slå det når det er inkludert OS. 9900,- slik den er nå - er mye for pengene - selv om den ikke er optimalisert for gaming. De foreslåtte fra Komplett og Netshop kommer fort opp i 10000,- de også, før de er like bra som denne.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Skal du kjøpe denne PC må du sjekke om den har minst 600W strømforsyning og støtter CrossFire(hvilket den bør gjøre). Dersom du ikke synes HD4850(skjermkortet) dekker ditt behov, bør du ha muligheten til å sette inn et HD4850 kort til. Hovedkortet ditt støtter mest sannsynlig oppsett av to HD4850 CF. To HD4850 er en meget kraftig skjermort-konfigurasjon og drar det aller meste på full guff. Resten av PCen med i7 er førsteklasses.

Sjekk altså strømforsyningen. Er den kraftig nok, så prøv først med PCen slik den er satt opp. Synes du ikke det er helt topp, setter du inn et HD4850 til; koster ca 12-1400,-.

Herregud å mye man skal Whine om PSU og Watt, det er ikke antall watt som det i det store og hele er et problem, men kvaliteten. F.eks så har Sindre-Alexander her på forumet kjørt 2 stk 4870X2'ere i CF med en Q6600 B3-stepping på 1.45 V og 3.6 Ghz, på en Corsair HX620 Watter.

Lenke til kommentar

Jeg whiner ikke mye, men forholder meg til produsentenes anbefalinger. Når jeg anbefaler nye deler til en PC tar jeg utgangspunkt i det. Et GTX2 er anbefalt 550W og 800W i SLI, da anbefaler jeg selvsagt det. At det er nok med 400W og 650W i SLI vet de fleste som har hatt en PC i mer enn to dager. Allikevel kan ikke jeg anbefale noe som strider i mot produsentkrav - da blir det evt opp til den enkelte å velge noe annet:) Slik er mitt forhold til saken.

Allikevel er det ok at noen som vet hva som faktisk holder av strømforsyninger, kommer med innspill. Da får vedkommende trådstarter reelle valgmuligheter og det er bra. Feks en strømforsyning på 400W og som beviselig har vært stabil i feks 1 år til GTX260 er fin dokumentasjon. Da kan det anbefales.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

hei, takk for alle svar :D jeg har ikke vert innpå fordi jeg ikke har hatt tilgang til internett, men jeg har sett litt og har mest lyst til og kjøpe en pc i deler for å prøve å bygge den selv :D noen som har noe peil på noe bra greier som koster rundt 8-10k, skal for det meste spille cs, warcraft, wow og kanskje noen andre spill, men ikke sånne sykt krevende spill som crysis og sånt :D

Lenke til kommentar
hei, takk for alle svar :D jeg har ikke vert innpå fordi jeg ikke har hatt tilgang til internett, men jeg har sett litt og har mest lyst til og kjøpe en pc i deler for å prøve å bygge den selv :D noen som har noe peil på noe bra greier som koster rundt 8-10k, skal for det meste spille cs, warcraft, wow og kanskje noen andre spill, men ikke sånne sykt krevende spill som crysis og sånt :D

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346269

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354601

De burde holde i massevis :)

Lenke til kommentar

leste litt på omtalene på begge, tror nok at jeg måtte hatt et annet kabinett da.... :/ men anna enn det så de jo greie ut... kjøper jeg en av de får jeg jo råd til skjerm og, og kanskje et g15 tastatur :D

ja + at du har en maskin som er lett og oppgradere hvis du bestemmer deg for nye deler etterhvert, tror ikke komplett har noen andre valg når det gjelder kabinettet, fordi det er en ferdig pakke.. :( Men kanskje noen andre her som har mer peiling enn meg :)

Lenke til kommentar

fatter og begriper ikke hvorfor det er så mange 'trenger hjelp til gamer pc' tråder der ute. gjør litt research på forumet/internett først!

For å hjelp ut litt om hvordan man går frem:

1. Finn ut hvilke spill du skal kjøre.

2. Finn så ut hvilket OS som kjører dette best.

3. Finn så ut hva slags maskinvare som har mest 'bang for the buck'(cpu, hk, grafikkort, psu og ram)

4. Google på god skjerm for lav responstid, godt bilde og farger + størrelse/pris.

5. For all del; styr unna alt som er tråløst(mus, tastatur og internett). Det er mange som hevder 'det funker fett hos meg'. Disse kan du ignorere. Kabler er veien å gå (mindre tull og lav responstid).

Følg disse enkle stegene og du slipper å servere dette spørsmålet som blir stilt 100 ganger i uka.

Takk.

Endret av THx1138
Lenke til kommentar
Følg disse enkle stegene og du slipper å servere dette spørsmålet som blir stilt 100 ganger i uka.

fatter og begriper ikke hvorfor det er så mange 'trenger hjelp til gamer pc' tråder der ute. gjør litt research på forumet/internett først!

hva tror du forumet er til for? hvis du ikke har noe godt å si så kan du vel bare drite i og poste? de fleste går vel inn på HJELP VED KJØP OG SALG AV PC for å få hjelp fordi de ikke kan det selv... men du påstår at de som så og si ikke kan noen ting om pc skal kunne gjøre de tingene du skrev opp, spesielt nummer 2 og 3?

Finn så ut hvilket OS som kjører dette best.

Er vel ikke så mange å velge i? :nei:

1. Finn ut hvilke spill du skal kjøre.

du er mongo om du bygger en pc til spesifike spill. Du bygger jo gjerne pc som kan dra spill som kommer også eller er du så rik at du har råd til å kjøpe ny pc for hvert spill som kommer?

Endret av CP-ape
Lenke til kommentar

CP-Ape: Hvis du prøver å Videreføre Nicket ditt til praksis, så har du lykkes :)

Når det gjelder diskusjonen, så er jeg nokså enig med THx1138.

Det er faktisk lov å gjøre en liten Research selv.

Det finnes flere Operativsystem, men i Praksis er det bare Microsoft som gjelder for Standard brukeren.

Det THx1138 mente var nok mer hvilket Microsoft Operatsystem du trenger, for det er delt opp i grupper (Med forskjellige nyttighetsverdier).

Angående den Dell PC'n så er den forsåvidt grei, men Dell Pc'r er ikke noe å satse på, Strømforsyning og Støynivå er noe som det skorter ned på, dessuten er ikke Skjermkortet av det beste heller.

Må si jeg likte formuleringen av Pc'n på Elkjøp sine sider " (....) and enorme 6 GB DDR3 RAM forener styrke og intelligens" :D

Lenke til kommentar

Jeg synes den fra Elkjøp(Dell) var et bra tilbud. HD 4850 med i7 yter ikke så mye dårligere enn GTX260 med E8500. I tillegg var ikke den fra komplett med GTX260 veldig oppgraderbar. den hadde bare 500W, så SLI var uaktuelt uten mere Watt. Den andre med 2X9800GT hadde en bra strømforsyning, men er ikke noe ytelsesmonster. I tillegg var begge de fra Komplett i deler og uten OS.

Skulle jeg anbefalt en i deler ville jeg nå heller anbefalt denne her fremfor de to andre; ihvertfall fremfor den med 2X9800GT.

Lenke til kommentar
Jeg synes den fra Elkjøp(Dell) var et bra tilbud. HD 4850 med i7 yter ikke så mye dårligere enn GTX260 med E8500. I tillegg var ikke den fra komplett med GTX260 veldig oppgraderbar. den hadde bare 500W, så SLI var uaktuelt uten mere Watt. Den andre med 2X9800GT hadde en bra strømforsyning, men er ikke noe ytelsesmonster. I tillegg var begge de fra Komplett i deler og uten OS.

Skulle jeg anbefalt en i deler ville jeg nå heller anbefalt denne her fremfor de to andre; ihvertfall fremfor den med 2X9800GT.

Veldig Godt oppsett det der, men jeg ville heller gått for noen selvvalgte deler, Mitt Forslag, dette er uten OS som enhver klarer å innstallere selv (Crack It Up :p ).

Og det er en Temmelig grei forskjell ytelsesmessig på HD4850 og 260 GTX ;)

260vs4850.png

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
elkjop pc 'en er en greit allround pc til den prisen, men ikke særskilt optimalisert for gaming. Til det er forholdet mellom cpu og gpu feil.

tror du ikke dell har mer peiling på det enn deg?

Nei det tror jeg faktisk ikke. Det er en grei og god allroundrigg. Det er ikke en rigg optimalisert for spill. Og det har neppe vært Dell sin intensjon med denne riggen heller.

Det er en topp rigg for rendering og konvertering av video, en grei rigg for spill på skjerm med lavere oppløsning. Men ikke noe i den riggen sier den er optimalisert for spill.

Og som sagt det tror jeg faktisk ikke Dell har ment med den riggen.

Det at det står en i7920 i riggen gjør ikke riggen til en en gamerigg. I7 920 gir deg ingen fordeler når det gjelder gaming før du er oppe på minimum 4870x2 eller bedre. En phii 720 eller tilsvarende core cpu med f.eks 4890 vil kjøre ring rundt i7 920 + 4850 i spill.

Eller for å si det slik en rigg til et par tusen rimeligere med 4850 vil gjøre det like bra i spill.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Komplett Gamer - AMD Dragon

Varenr.: 426806

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske STOR

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

World of Warcraft, MMORPG, PC

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK

Asus M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB CL5

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS ROYALTY Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Pris: 11514,-

her får du 750GB haddisk, Phenom II 940, ATI Radeon HD 4870 X2 med 2GB GDDR5 minne, 4GB DDR2 PC6400 Minne

for bare 1000 kr dyere får du dobbelt så rask skjernmkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...