Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Byttet fjærer foran, vanlig med ulyd med engang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kan være litt "stive" i starten hvis det fortsetter ville jeg tatt og sett på om de er festet ordentlig det kan være litt slark som lager ulyden

Byttet de på verksted altså, men det ble gjort igår så jeg tenkte at det kanskje var fordi fjærene er helt nye.

Regner med at det er ordentlig gjort. Hører også denne "krenge" lyden når vi svinger.

Lenke til kommentar

Åssen bil er det?

Hvis fjære ikke sitter helt på sin plass kan du få 1 lite smell i første fartsdump. Da sklir den bare i skålene så den ligger på riktig plass.

Ellers skal det være lydløst. Jeg hadde aldri levert ut en bil som lager lyd fra fjærene etter at jeg har montert nye.

I de fleste tilfeller hvor en ny fjær lager lyd så har man montert dempertoppen feil eller at lageret har ryki.

Lenke til kommentar

Vanskelig å forklare lyden, har blitt mye bedre nå etter ett par dager. Han hadde sjekket lagrene, at de var bra.

Er en Volvo v40. Skulle kjøre litt lengre på den og se om det ga seg.

Er vel en slags knirkelyd, ikke i dumper og sånn, men når jeg svinger i lav fart eller svinger fra den ene til den andre siden feks når man har rygget en vei, og skal svinge andre vei forover.

Kan hende at det er noe annet som har røket når fjæra røyk kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...