Gå til innhold

Narko Politi på The Gathering

Anbefalte innlegg

På TG05 står jeg og noen andre utenfor og diskuterer det nye anlegget han ene har skaffa seg, og plutselig kommer en fyr (ca 25-30år gammel, vi var 16 år) og bryter inn i samtalen:

"Ja, gutta anlegg er FETT ass!! Men hei, veit dere hvor jeg kan få tak i noe hasj eller?" Han hadde på seg en jakke og under der en hvit t-skjorte. Det verste var at du tydelig kunne se ledninger (avlyttingsutstyr?) under t-skjorta... Vi ble bare stående og måpe...

Hahahahahaaa!

Det hørtes ut som en scene tatt rett ut fra norsk film på 80-tallet :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På TG05 står jeg og noen andre utenfor og diskuterer det nye anlegget han ene har skaffa seg, og plutselig kommer en fyr (ca 25-30år gammel, vi var 16 år) og bryter inn i samtalen:

"Ja, gutta anlegg er FETT ass!! Men hei, veit dere hvor jeg kan få tak i noe hasj eller?" Han hadde på seg en jakke og under der en hvit t-skjorte. Det verste var at du tydelig kunne se ledninger (avlyttingsutstyr?) under t-skjorta... Vi ble bare stående og måpe...

Hahahahahaaa!

Det hørtes ut som en scene tatt rett ut fra norsk film på 80-tallet :!:

Du skulle sagt på kødd at, jaja seff har en plantasje på 90 kvadrat hjemme i kjelleren godt gjemt for purken, du kan bli med hjem og få kjøpt litt hvis du vill. Men pass på og ikke ha med våpen eller noe dritt fordi jeg har mange mistenksomme folk som jobbere for meg , ca 30 personer og de er alle godt bevæånet med automat gevær.

Så kommer det full razzia og helikopter, swat, militære og dritt. Kan jo ikke bli morsommere :)

Så på avhørt så sier du at du bare mente det med ironi til han svette tarden som kom og spurte om noe så tardish :p

Lenke til kommentar
Er nok mye narkosnut på TG, ja... Best å passe på hva man gjør og sier.

Du skulle sagt at du ikke solgte noe under en hekto av gangen, så bedt han møte deg på utsiden om 20min. Mer en nok tid til å gjøre seg klar med kamera for å ha det litt gøy.

Lenke til kommentar
Finni ut at hvis jge går langs veien og en politi bil kjører forbi så skal jeg plutselig "se" den og løpe som faen og kaste meg inni en hage eller en innkjørsel så de mistenker meg et hundre. Tror jeg hadde daua av latter :p

Haha, been there, done that! :!:

Meg og en kamerat som kasta oss gjennom en hekk inn i en random hage! Bilen stoppa og ene dama kom ut og kikka over hekken, bare for å se oss ligge der og gapskratte! Heldigvis (?:innocent:) var det ei med humor, hu ble bare stående og flire litt av oss, stilte et par spørsmål bl.a. om grunneier hadde gitt oss lov til å ligge der, før hu satte seg inn og de reiste videre! :love:

Lenke til kommentar
det er jo bare genialt da haha :)

hadde gossa meg sykt as :p

Finni ut at hvis jge går langs veien og en politi bil kjører forbi så ksal jeg plutselig "se" den og løpe som faen og kaste meg inni en hage eller en innkjørsel så de mistenker meg et hundre. Tror jeg hadde daua av latter :p

Hehe hørte om noen som hadde gjort dette med vilje. De hadde visst gått 2-3 stk og bært på bæreposer, disse var fyllt med gamle aviser. Så kommer det en politibil kjørende, og de kaster fra seg posene og begynner å spurte avgårde. Politiet tar de igjen, og legger de i jern.... Husker ikke hvor jeg har dette fra, men tror det var noen folk fra norsk freakforum :)

Lenke til kommentar
Politifolk som har som jobb å stoppe tilfeldige folk på gata og på forskjellige arrangemanger burde ha såpass mye erfaring at de klarer å forstå hvorfor noen blir nervøse når de blir iøyetatt av Politiet.

Dessuten er det mer enn nok grunn til å unngå Politiet selvom man ikke har begått noen lovbrudd.

Er du seriøs nå? Jobben deres er å stoppe tilfeldige mennesker på gata? Ikke rart de kriminelle slipper unna.

Jobben til de fleste politifolk innebærer å stoppe tilfeldige folk på gata og på forskjellige arrangemanger, ja. Og nei, det er ikke så rart at de kriminelle sort sett slipper unna når Politiet holder på slik de gjør.

Og hva mener du med at "såpass mye erfaring at de klarer å forstå hvorfor noen blir nervøse når de blir iøyetatt av Politiet."? Erfaringen burde jo tilsi at de faktisk har noe å skjule da?

Mange lovlydige folk blir nervøse i kontakt med Politiet. Det kan skyldes både tidligere negative erfaringer med politifolk og irrasjonell frykt.

Selvfølgelig kan man bli nervøs, men nå stakk jo karen faktisk med vilje, åpenlyst og veldig mistenktsomt avgårde når de kom. Hadde han villet unngå kontakt med dem burde han vel bare sitti der.

Ja. Og poenget ditt er..?

Endret av 793
Lenke til kommentar
Politifolk som har som jobb å stoppe tilfeldige folk på gata og på forskjellige arrangemanger burde ha såpass mye erfaring at de klarer å forstå hvorfor noen blir nervøse når de blir iøyetatt av Politiet.

Dessuten er det mer enn nok grunn til å unngå Politiet selvom man ikke har begått noen lovbrudd.

Er du seriøs nå? Jobben deres er å stoppe tilfeldige mennesker på gata? Ikke rart de kriminelle slipper unna.

Jobben til de fleste politifolk innebærer å stoppe tilfeldige folk på gata og på forskjellige arrangemanger, ja. Og nei, det er ikke så rart at de kriminelle sort sett slipper unna når Politiet holder på slik de gjør.

Hvordan mener du de skulle ha holdt på? Ignorert de som i ettertid viser seg å kun løpe fordi de var nervøse?

Og hva mener du med at "såpass mye erfaring at de klarer å forstå hvorfor noen blir nervøse når de blir iøyetatt av Politiet."? Erfaringen burde jo tilsi at de faktisk har noe å skjule da?

Mange lovlydige folk blir nervøse i kontakt med Politiet. Det kan skyldes både tidligere negative erfaringer med politifolk og irrasjonell frykt.

Selvfølgelig kan man bli nervøs, men nå stakk jo karen faktisk med vilje, åpenlyst og veldig mistenktsomt avgårde når de kom. Hadde han villet unngå kontakt med dem burde han vel bare sitti der.

Selv om man er nervøs kan man ikke forvente at politiet skal ignorere deg, når du helt åpenlyst løper for å unngå kontakt. Og uansett om dette var tilfellet eller ikke så er det jo bare positivt at politiet stoppet/forsøkte å stoppe han? Tenk om (ja, tenk om) han faktisk var en farlig person.

Lenke til kommentar
Min teori er at arrangørne inviterer politiet for å vise dem at TG er et ordentlig og ufarlig arrangement, og da tenkte vel politiet at de like gjerne kunne drasse med seg narkobikkjene i samme slengen, siden narkotika tross alt er et økende problem i ungdomsmiljøer.

I don' know, bare spekulasjoner.

Jeg leste at politiet ikke er invitert til TG. For at KANDU skal få lov til å arrangere TG må politiet komme innom med politibikkjer. Så det er ganske tydelig at det er narkotika de er ute etter.

Lenke til kommentar
Jobben til de fleste politifolk innebærer å stoppe tilfeldige folk på gata og på forskjellige arrangemanger, ja.

Kan du vise meg hvor i politiinstruksen det står at de skal stoppe tilfeldige mennesker? Jeg kan ikke tenke meg at de faktisk har lov til det. For å stoppe og ransake behøves skjellig grunn til mistanke. Dette er for å beskytte enkeltmennesket mot overgrep.

Forøvrig er trådstarter helt latterlig som synes politiet overreagerte. Du skjønner vel at oppførselen din førte til mistanke? Troll.

Og til dere andre: Hvorfor skal man, når man ikke har brutt loven, bli nervøs når politiet ser på deg? De er da mennesker med øyne de óg.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Jeg leste at politiet ikke er invitert til TG. For at KANDU skal få lov til å arrangere TG må politiet komme innom med politibikkjer. Så det er ganske tydelig at det er narkotika de er ute etter.

Okei. Men det er jo like greit, det da. Det er helt ok for meg i hvert fall, at man ikke ser på TG som en frihavn for narkotika, og ved å ha politiet snusende rundt der får man jo automatisk et bedre rykte...med mindre de faktisk pågriper to-tre hasjgutter, da.

Lenke til kommentar
Kan du vise meg hvor i politiinstruksen det står at de skal stoppe tilfeldige mennesker? Jeg kan ikke tenke meg at de faktisk har lov til det. For å stoppe og ransake behøves skjellig grunn til mistanke. Dette er for å beskytte enkeltmennesket mot overgrep.

Nei, det kan jeg ikke vise deg. Derimot kan jeg fortelle deg om flere episoder hvor jeg selv har blitt utsatt for det.

Og til dere andre: Hvorfor skal man, når man ikke har brutt loven, bli nervøs når politiet ser på deg? De er da mennesker med øyne de óg.

Fordi politifolk har rettigheter som står over de av sine sivile medborgeres. Ett ord fra deg er aldri verdt like mye som et ord fra en politibetjent.

Lenke til kommentar

Føler 793 har rett her.

Det hele handler om erfaringer.

Hvorfor jeg blir nervøs når jeg ser snut? Kan hende det er fordi når jeg står ute og røyker eller går kveldstur, så ruller de sakte forbi og ser på meg, nå og da stopper de og skal prate med meg også, som om jeg ser suspekt ut eller hva faen.

Men hvor var snuten da jeg nesten ble rana (ble redda av en taxi-sjåfør), hvor var snuten da en gjeng med ungdommer med sprettkniv hadde veldig lyst til å kutte opp magesekken min, hvor var snuten når ditt og datt skjedde som faktisk er kriminelt, godt spørsmål. Aldri sett de andre steder enn kjørende rundt og skule på meg og venna mine og andre folk.

Lenke til kommentar
Nei, det kan jeg ikke vise deg. Derimot kan jeg fortelle deg om flere episoder hvor jeg selv har blitt utsatt for det.

At du har blitt plukket ut av en mengde flere ganger sier sannsynligvis mye mer om deg enn om politiet.

Det eneste det sier noe om er hvordan Politiet går frem for å bekjempe offerløs kriminalitet.

Og for å berolige fordommene dine, kan jeg fortelle deg at Politiet aldri har gitt meg en god grunn til hvorfor de burde stoppe meg, og enda mindre, etter utallige pisseprøver, klart å bevise kriminell handling fra min side. Likevel er det aldri lang vei fra en rolig gåtur gjennom byen til en hyggelig helaften på et politikontor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...