Latskap-info Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg var på The Gathering. Der hadde de narko politi med hunder som luktet etter dop. Jeg så at de kom mot meg, så jeg så politimannen inn i øynene. Så tok jeg sekken på ryggen, å begynte å gå vekk fra dem. Går rundt raden, og ser at de følger etter (en dame og en mann). Så jeg slenger fra meg sekken (på plassen min) og øker farten. Da kommer politidamen springende og stopper meg. Deretter tok de meg med opp på et rom, der samlet 6 politifolk seg. Virker som om de var mer opptatt av å se på at jeg ble spurt ut enn å fange narkomane. Men uansett, de sjekket pupillene mine, ransaket meg, og stilte meg masse spørsmål (om jeg var ruset, hadde vært ruset, tidligere kontakt med politiet og sånt). Jeg synes dette er misbruk av politimakt! De hadde ingen indikasjoner på at jeg var ruset, eller hadde narko på meg. Man må JO ha lov til å være nervøs når det kommer to politifolk med hund mot seg! Har politiet lov til å ransake deg sånn uten videre? Og når man blir anholdt, bør man bare holde kjeft? Eller bør man samarbeide? Jeg hadde ingenting å skjule, så jeg svarte på spørsmålene (og bortforklarte at jeg gikk når de kom med at jeg var nysgjerrig på hva de ville gjøre). Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Naar du öker farten, og löper naar du ser dem ber du om braak Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Vel, det du burde gjort er vel åpenbart å ignorere at de var der, ved å være oppmerksom så sier det seg selv at mulighetene som å "stikke seg ut" er større. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Haha, at du var nysjerrig på hva de ville gjøre er dummeste forklaringen noensinne Aldri fungert for meg. Men, såvidt jeg vet har de lov til å sjekke deg hvis det er skjellig (riktig ord?) mistanke om at du har gjort noe ulovlig. Når du med vilje unngår dem og kaster fra deg sekken virker du veldig mistenksom Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Hva forvente du egentlig skal skje, når du viser klare tegn på at du har noe å skjule? Når du oppfører deg slik du gjor, så er det er en selvfølge at politiet vil fatte en mistanke til deg. Endret 16. april 2009 av Blueone Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 haha.. du burde slått deg i lag med min kompis som overså en voldtekt fordi han måtte hjem med pizzaen for den begynte å bli kald.... "jeg var nysgjerrig på hva de ville gjøre" ... likte den.. synd du ikke hadde noe på deg da, så hadde du fått deg en tur i politibil også Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 bortforklarte at jeg gikk når de kom med at jeg var nysgjerrig på hva de ville gjøre Du var nysgjerrig på hva de ville gjøre så du sprang vekk? Og sånn som du forklarer situasjonen virker det som det så veldig mistenksomt ut. De hadde nok all grunn til å spørre deg noen spørsmål. Lenke til kommentar
Latskap-info Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Det verste var at sekken var helt tom, og dynket i øl:P Ikke helt bra i et alkoholfritt arrangement... Men det overså de:D Jeg sprang ikke, jeg gikk litt fortere enn normalt... Nettavisen kaller meg for en "Moroklump" Hva hvis jeg kjører bortover veien, ser en politibil. Så stopper og springer så fort jeg kan vekk fra dem. Er det ulovlig å være mistenkelig? Gjorde jeg noe galt på TG? Kunne de tatt meg for å gå når de kom? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Har det mistanke om at du har gjort/gjør noe ulovlig har de vel rett til å stoppe deg. Står du rett opp og ned på gata og ser ut i lufta har de vel ingen grunn til å stoppe deg, men står du med ryggen til og ser ut som du ruller en joint snakker vi andre boller. Btw, ble stoppa en gang av politiet fordi vi skulle teste ut teorien din, og hadde de ikke vært opptatt med å finne den egentlige gjerningsmannen så hadde de kjørt oss til Grønland for hindring av politiets arbeid, misbruk av politiets autoritert something something etc. Og ingen løper fra politiet med mindre du har noe å skjule, så de hadde nok rettighetene sine på sin side Lenke til kommentar
Latskap-info Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Har det mistanke om at du har gjort/gjør noe ulovlig har de vel rett til å stoppe deg. Står du rett opp og ned på gata og ser ut i lufta har de vel ingen grunn til å stoppe deg, men står du med ryggen til og ser ut som du ruller en joint snakker vi andre boller. Btw, ble stoppa en gang av politiet fordi vi skulle teste ut teorien din, og hadde de ikke vært opptatt med å finne den egentlige gjerningsmannen så hadde de kjørt oss til Grønland for hindring av politiets arbeid, misbruk av politiets autoritert something something etc. Og ingen løper fra politiet med mindre du har noe å skjule, så de hadde nok rettighetene sine på sin side Skummelt at man ikke kan springe når man vil. Høres litt rart ut, får spørre rettslære læreren min en gang... Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det er ikke ulovlig å være mistenkelig, men det er ganske dumt å gjøre seg selv mistenkelig, da. All logikk sier jo at en som ser nervøs ut og setter opp farten for å komme seg unna, har noe å skjule. De følte de hadde en god grunn til å sjekke deg, og da er jeg rimelig sikker på at de har lov til det. Du fikk vel ikke noen bot eller noe, så sånn sett har du jo bare blitt en artig erfaring rikere. Jeg synes i hvert fall dette var en festlig historie Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 " En ”moroklump” skapte også oppstyr da han forsøkte å løpe fra politiet når han så dem. Gutten viste seg å kun gjøre dette ”for moro”, og hadde ingenting å skjule. " hehe, artig Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Samme type moro som å løpe inn i banken med en tranflaske og skrike "dette er tran". Det er tydeligere hvorfor det ikke er lov, men samme greia. Dette handler om at du vet hva du gjør. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hahahahahaha. Så moro. Når du selv åpenlyst unngår politiet, og selv øker farten for å gå unna, så sier det seg selv at de undersøker deg. Du viser helt åpenbare tegn på at du har noe å skjule. Moroklumpen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 det er ikke direkte ulovlig å løpe fra politiet nei, men igjen, politiet kan holde deg i 24 timer pga misstanke. dette kan de gjøre uten noe som helst bevis for noe, misstanke/misstenkelig oppførsel og lignende kan være nok. hva som er best å gjøre når man har oppført seg misstenkelig og blitt "tatt"? samarbeid, sitter du ned og krever advokat(ja, du kan det), så slipper de deg ikke med en gang akkurat. samarbeid så godt du kan hvis du ikke har gjort noe, ellers ender du kanskje opp med en natt på glattcella. lite lurt å leke med politiet med mindre du har en del tid til overs det neste døgnet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 En i gamleklassen min løp som fy da poltiet kom og skulle sjekke på skolen, de løp etter og bråkte. Han fikk rimelig mange tusen kroner i oppreisning ved fremvisning av legeattest på voldsom hundeallergi etter en uke på sykehus. Sånt går altså skattepengene våre til, knall. Lenke til kommentar
Latskap-info Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 det er ikke direkte ulovlig å løpe fra politiet nei, men igjen, politiet kan holde deg i 24 timer pga misstanke.dette kan de gjøre uten noe som helst bevis for noe, misstanke/misstenkelig oppførsel og lignende kan være nok. hva som er best å gjøre når man har oppført seg misstenkelig og blitt "tatt"? samarbeid, sitter du ned og krever advokat(ja, du kan det), så slipper de deg ikke med en gang akkurat. samarbeid så godt du kan hvis du ikke har gjort noe, ellers ender du kanskje opp med en natt på glattcella. lite lurt å leke med politiet med mindre du har en del tid til overs det neste døgnet Glattcelle uten bevis kommer vell ikke på rullebladet? Det ville jo vært en ganske bra historie egentlig... Uskyldig på glattcelle. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Glattcelle uten bevis kommer vell ikke på rullebladet? Det ville jo vært en ganske bra historie egentlig... Uskyldig på glattcelle. så klart ikke. du har jo ikke gjort noe ulovlig, det eneste "galt" du gjorde var å være misstenkelig, noe som på ingen måte er ulovlig i seg selv. men ting som hindring av politiets arbeid er jo ulovlig, noe det kan tolkes som hvis du gjør det bevist. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Du har jo bedt litt om bråk når dei kjem, dei ser at du ser dei, du reiser med sekk, sleng ifra deg sekken og går vidare... Men er ikkje noko skummelt med hund. Eg hadde jo ein ifra politiet med hund på besøk 2 ganger på TG08, null problem. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kanskje trådstarter har fobi mot hunder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå