Sonsol Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei! Jeg skal begynne å studere i Trondheim til høsten, og skal i den anledning skaffe meg en TV. TV skal benyttes til vanlig TV-titting, dvd (forhåpentligvis blu-ray etterhvert), og litt spilling på Wii. Det hadde også vært kjekt med en TV som gir god kvalitet på bildet også når den er koblet til en datamaskin, siden jeg av og til kunne ha tenkt meg å se filmer fra hard-disken på litt større skjerm Jeg ønsker ikke LCD, da jeg stort sett vil se film fra dvd og blu-ray. Er noe usikker på størrelse, men det er mulig 37" blir stort for en 12m^2 hybel. Full HD er vel å foretrekke, og høytalerne bør være brukbare, så jeg kan slippe å kjøpe et lyd-anlegg. Jeg går ut fra at det er kabel i hyblene, men har ingen anelse om det er digitalt eller ikke. Mvh Sondre Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Panasonic PX80 får du i 37". Du kan også sjekke ut Panasonics nye X10... Hvis du kan gå opp til 42" så kan du ta en titt på LG PG6000... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Til din bruk er ikke Full hd must vil jeg si:) Broren min kom over med sin ps3 og vi teste blueray på min px80 og var ikke no særlig forskjell fra en dullhd tv han hadde. var så og si like skarpt;) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Til din bruk er ikke Full hd must vil jeg si:) Broren min kom over med sin ps3 og vi teste blueray på min px80 og var ikke no særlig forskjell fra en dullhd tv han hadde. var så og si like skarpt;) Det er heldigvis meget få av oss som faktisk klarer å se forskjell på full hd og en hd ready skjerm som mange ganger forklart før.. http://teknofil.no/wip4/plasma_best_ser_fo.../d.epl?id=19611 Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Tenker på å ta meg råd til en Panasonic TX-P42G10E etter å ha lest at man kan sitte noe nærmere skjermen med HD enn før, uten at det blir ubehagelig eller kornete. Er dette en god TV med tanke på prisen? Finnes det TV-er som kan være mer aktuelle? Jeg skal se mye film, spille noe, og bruke den litt mot datamaskin. Panasonic stiller noe sterkere hvis det ikke anbefales å kjøpe TV-er på nettet, fordi jeg kan få Panasonic til noe redusert pris der jeg jobber. Endret 19. april 2009 av Zelziuz Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg har sett G10 med HD materiale og det så alldeles supert ut, men jeg har lest at den sliter litt med det samme som PZ80 - 85 og det er i overkant softe SD bilder. Når en plasmaskjerm på 42" skal skalere SD til HD så går dessverre ikke dette like smertefritt som en HD-Ready plasma. En klar fordel med G10 er at den har samme sortnivå som en 8 Generasjon Pioneer Kuro og den er mer eller mindre imun mot retention og dette gjør det til en brukervennlig spilleskjerm. Den har så og si ikke input lag og dette burde trekke en og annen spilleentusiast til skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå