Mr. Bojangles Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Hei Beklager hvis dette har blitt spurt om før, men finnes det noen måte å kjøre Windows-programvare (i mitt tilfelle Wolfram Mathematica) på MacBook Pro? Nesten som Wine i Ubuntu. Har hørt at det går an å legge inn XP e.l. men ville gjerne kjørt det uten å legge inn Windows. På forhånd takk. Endret 16. april 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du kan gjøre det med virtualisering av windows gjennom VMWare Fusion, Parallels Desktop eller Vitualbox Ellers kan du prøve Darwine for å slippe en windows-installasjon for mye her i verden Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Takk for kjapt svar. Så nå at Wolfram Mathematica lages til Mac òg, så blir nok til å kjøpe det - men trenger nok en Win-emulator uansett til å kjøre annen programvare, så skal sjekke ut forslagene dine. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 http://www.codeweavers.com/products/, kan emulere windowsprogram uten å ha windows. Ellers må jeg si jeg er veldig imponert over Sun VirtualBox, emulerer Windows 7, og med guest tools installert, kan jeg kjøre windowsprogrammer side om side med OS X, veldig elegant. Uansett, tyngre programmer, som mathematica fort blir, er det ikke ideelt å emulere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå