BoarderXtrem Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg bare lurer på hvordan skjermkort man må ha om man skal ha 40" Jeg har dette her nå. Intel E8500 3.16ghz Den er nå på 4Ghz luftkjørlt. hovedkort. Asus P5Q Pro skjermkort. XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA. har kjøpt meg XFX GeForce GTX 285. kommer om litt, men er det bra nok? strøm.Corsair Powersupply 750W Black. ram. OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB vista ultimate 64bit Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Nå kan ikke jeg mye om skjermkort men kan nok om skjermer til å si at skjermstørrelsen ikke har noe å si. Det som teller er oppløsningen og tilkoblingene. De fleste skjermkort mener jeg bruker DVI og er skjermen forholdsvis ny er det nok sikkert en HDMI inngang, da bruker du bare en DVI til HDMI overgang. Oppløsningen på LCD skjermer på den størrelse har oftes en oppløsning på 1366 x 768 eller 1920 x 1080 som også kalles FULL HD. Jo høyere oppløsning du bruker jo bedre må skjermkortet være for å takle ressurskrevende spill på høy fsp. Oppløsningen på en PC skjerm og en TV skjerm er ofte forskjellige fordi de har forskjellige standarder de som er mer vanlige enn andre men jeg tror ikke det har noe å si for skjermkortet. Hva er oppløsningen på skjermen din? Hvis du ikke vet det så finn ut modellen.... Endret 16. april 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Nå kan ikke jeg mye om skjermkort men kan nok om skjermer til å si at skjermstørrelsen ikke har noe å si. Det som teller er oppløsningen og tilkoblingene. De fleste skjermkort mener jeg bruker DVI og er skjermen forholdsvis ny er det nok sikkert en HDMI inngang, da bruker du bare en DVI til HDMI overgang. Oppløsningen på LCD skjermer på den størrelse har oftes en oppløsning på 1366 x 768 eller 1920 x 1080 som også kalles FULL HD. Jo høyere oppløsning du bruker jo bedre må skjermkortet være for å takle ressurskrevende spill på høy fsp. Oppløsningen på en PC skjerm og en TV skjerm er ofte forskjellige fordi de har forskjellige standarder de som er mer vanlige enn andre men jeg tror ikke det har noe å si for skjermkortet. Hva er oppløsningen på skjermen din? Hvis du ikke vet det så finn ut modellen.... Hei, Jeg har en HD-redy sony tv. jeg kjører den i 1280/720 men jeg skal kjøpe en full Hd tv. men bare om det vil hjelpe mye.. men GTX 285 kortet er vel bedre enn GTX 260. eller var det dumt kjøp.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Kansje ett dumt kjøp ja. gtx260 klarer 1920x1200 helt fint, og gtx285 koster mye for lite forbedring. Å heller vente til gtx3xx kommer er mer fornuftig. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Kansje ett dumt kjøp ja. gtx260 klarer 1920x1200 helt fint, og gtx285 koster mye for lite forbedring. Å heller vente til gtx3xx kommer er mer fornuftig. ja 1000kr mere, men det er vel ett kort jeg kan ha lengre. det er jo ikke så dyrt, men jeg syntes 295 kortet kostet litt for mye. men grunnen er jo at det var noe galt med GPU i skjemkortet så sendte det tilbake. så jeg betalte 1000kr til får å få 285 kortet. så det er vel ikke så ille..? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Da er det ikke så ille. Men du sier at du vurderer en fullhd-tv? Hvor langt unna sitter du når du spiller på den tven du har nå? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Da er det ikke så ille. Men du sier at du vurderer en fullhd-tv? Hvor langt unna sitter du når du spiller på den tven du har nå? Nei jeg sitter i stua mi. si ca 3-4 meter.. burde jeg bytte minne mitt også til DDR3. det er litt sånn når man først har det fint vil man ha mere å bedre, men må da stoppe ett sted. Jeg har vel ett okey oppsett som jeg kan ha en stund nå.? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Kommer litt ann på hvilken type spill det er snakk om, men vanligvis må man ned på 1-2m hold for at det skal utgjøre veldig mye i spill. ddr3 krever nytt hovedkort og ny cpu, glem det. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Kommer litt ann på hvilken type spill det er snakk om, men vanligvis må man ned på 1-2m hold for at det skal utgjøre veldig mye i spill. ddr3 krever nytt hovedkort og ny cpu, glem det. ja det blir litt mye. ja får se når jeg setter i skjermkortet. jeg får se hva jeg finner på. men takk for god hjelp da. får se om jeg kommer over 17000 på 3dmark nå da. gikk fra e5200 prosessoren som jeg kom opp i 10800. nå er den oppi 16800. blir moro å ha noe å drive med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå