Gå til innhold

Trenger litt informasjon om GTX 295.

Munty

Anbefalte innlegg

Hallois. Har akkurat kjøpt meg en GTX 285, men bortskjemt som jeg er så tok det ikke lang tid før jeg heller ville ha 295. Tenkte at jeg skulle kjøpe 295 så blir det enklere å oppgradere i framtia og slikt.

Men det er noen ting jeg lurer på når det gjelder GTX 295. Det sies jo at man kan kjøre quad-SLI med den men den har jo bare en "krok" for SLI på toppen. Kan noen forklare?

post-161752-1239916489_thumb.jpg

Her er det bare en kopling til SLI. Hvordan fungerer det i quad?

PS: Hvis noen er interessert i et GTX 285 til rundt 2800 - 3000 kroner så er det bare å si ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du får ikke fler enn 3 285 i SLi grunnet måten tilkoblingen er lagt opp på.

Og du får ikke fler enn 4 GPUer i driverstøtte.

Derimot kan du ha 19 kort om du har nok slots å ta av, dog blir dette mest brukt på folding farmer som er Theo's hjertebarn.

Disse ville da gitt kun ytelsen til 1x 285 i spill, men folding lar deg ta ibruk flere GPUer.

Lenke til kommentar
Jepp, du får ikke fler enn 3 285 i SLi grunnet måten tilkoblingen er lagt opp på.

Og du får ikke fler enn 4 GPUer i driverstøtte.

Derimot kan du ha 19 kort om du har nok slots å ta av, dog blir dette mest brukt på folding farmer som er Theo's hjertebarn.

Disse ville da gitt kun ytelsen til 1x 285 i spill, men folding lar deg ta ibruk flere GPUer.

Du vil kunne bruke 38 skjermer?

Lenke til kommentar

Det hadde sett nice ut da! :whistle: Ikke det at så mange har bruk for det... Men, men... Noen har litt for mye penger å rutte med.

Så, noen innvendinger om å kjøpe nytt hovedkort, ram og i7-prosessor i stedet for å bytte ut GTX 285 med 295, for så å kjøpe en ny 285 og kjøre sullamitten i SLI?

Lenke til kommentar
Det hadde sett nice ut da! :whistle: Ikke det at så mange har bruk for det... Men, men... Noen har litt for mye penger å rutte med.

Så, noen innvendinger om å kjøpe nytt hovedkort, ram og i7-prosessor i stedet for å bytte ut GTX 285 med 295, for så å kjøpe en ny 285 og kjøre sullamitten i SLI?

hvilket spill som krever mer en 2 stk 295 kort?

Lenke til kommentar

hvilket spill som krever mer en 2 stk 295 kort?

Crysis? Mega-bra score på 3DMark Vantage?

Lenke til kommentar

MEN! Hva burde jeg velge? kjæsje på, og selge mitt GTX 285 og kjøpe 295 i stede? Og om en måned omtrent kjøper jeg et til. (om lenge kan jeg kjøpe nytt hovedkort, ram og prosessor) Eller burde jeg ha mitt GTX 285 og heller satse på å kjøpe nytt hovedkort, ram og prosessor først. (om leenge kan jeg da bytte ut GTX 285 med 295)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...