icehot Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hvordan får man best mulig bildesignal fra X-Boxen til bruk f.eks med en projektør? Har sett diverse monster komponent-kabler og VGA boxer som skal gi godt bildesignal. Er det noen som har erfaring med noe av dette? Lenke til kommentar
steeler Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 En s-vhs kabel for xbox vil nok holde lenge... Fås billig på de fleste webshoper. Lenke til kommentar
icehot Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Har testet den s-vhs kabelen som du nevner, og grunnen til at jeg er ute etter noe bedre er at jeg sliter med forrstyrrelser i bildet når jeg ser på DVD. Bildet er stort sett meget bra fra X-Boxen på spill m.m, men så fort jeg skal se en DVD og det dukker opp store lyse flater så vises et systematisk vertikalt stripemønster over hele skjermen. disse stripene fremtrer som lysere og mørkere toner av slike store flater. I de fleste filmer så går det for fort til at man ser noe til det, men sjefseksempelet er Disney logoen (blå og hvit). I tillegg så har jeg sett konturene av disse stripene til og med i den actionfyllte pod-race scenen i Star Wars Episode 1. De kom da frem på lyse brune ørkenbilder. Men siden disse stripene stort sett kommer på DVD så er det jo ikke så greit å si hva som er problemet. Har ikke klart å identifisere stripene på samme måte ved spill, men det kan komme av annen oppløsing eller mer actionfyllte sekvenser. Når jeg bruker compositkabelen som følger med X-Boxen så viser ikke disse stripene, men da er jo bildet så uskarpt uansett.... Lenke til kommentar
raysv Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg hadde nesten det samme problemet, dvs det var ikke noe problem når jeg kjørte både bilde og lyd igjenom forsterkeren. Akkurat det samme problemet har jeg når jeg kobler en video spiller til prosjektoren. eller problemet oppstår med en gang jeg plugger de analoge lyd kablene til forsterkeren min! med en gang jeg tar ut lyd kablene igjen så forsvinner disse lysstripene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå