superkaisa Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Heei, jeg lurte på om meg og faren min hadde greid og bygge en pc selv. er det vanskelig? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 med mindre dere har ti tomeltotter og slette egngelskunskaper skulle det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er enkelt og det følger med anvisning med hovedkort som forklarer steg for steg montering. Det klarer dere fint Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Guide: Bygg PC-en selv ( HW.no) Hei, det er ikke vanskelig, man må kjøpe deler som passer. Det har man forumet til. Så må man huske ting som avstandsskruer bak hovedkortet og div småting. Guiden burde forklare godt nok, hvis ikke så kan man jo spørre på forumet her både før, under og etter bygging. Når pcen booter må man også huske ting som drivere til hovedkortet, skjermkort osv som man ikke tenker mye på ved kjøp av en ferdig montert pc. Edit: Alt man trenger følger med hovedkortet /kabinettet osv som skruer og ledninger) Men skal man montere en annen prosessorkjøler må man kjøpe med en tube kjølepasta uten om. Endret 16. april 2009 av War Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 For å si det enkelt: Ja, du alene klarer å bygge en PC. Men alltid kjekt med litt hjelp. Alt står meget godt forklart i manualene som følger med delene. Ellers finnes det utallige guider ute på nett også. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 høres bra ut men min far snakket om at vi måtte være forsiktig med å ta på tingene fordi vi hadde strøm i oss og det kunne ødlegge tingene. ????? hra noen opplevelser om dette eller går det fint? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Klart det ikke er lurt å subbe rundt på et teppe med masse statisk elektrisitet først. Men tar man å lader seg selv ut på f.eks kabinettet eller bruker en anti-statisk håndlenke er det ingen problemer. Jeg har ikke på de 17 åra siden jeg bygde min første PC, klart å ødelegge noe med statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Klart det ikke er lurt å subbe rundt på et teppe med masse statisk elektrisitet først. Men tar man å lader seg selv ut på f.eks kabinettet eller bruker en anti-statisk håndlenke er det ingen problemer. Jeg har ikke på de 17 åra siden jeg bygde min første PC, klart å ødelegge noe med statisk elektrisitet. men har du gjort noe for å få vekk den statiske elektrisiteten før du begynner? eller bare begynner du? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ta på noe av stål før du tar på delene. Ta av ullgenseren og ullsokkene og ikke bygg på teppe. Har bygget siden 93, 131pcer trur jeg og ikke ødelagt noe pga statisk smell. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ta på noe av stål før du tar på delene.Ta av ullgenseren og ullsokkene og ikke bygg på teppe. Har bygget siden 93, 131pcer trur jeg og ikke ødelagt noe pga statisk smell. pleier du å gjøre det før du begynner? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ja, ta på noe du ville ha fått støt fra til vanlig om du var ladet. Holder med å ta på kabinettet ( innsiden der det er stål ) Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ja, ta på noe du ville ha fått støt fra til vanlig om du var ladet.Holder med å ta på kabinettet ( innsiden der det er stål ) ok takk for hjelp Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjøp en armlenke og bruk den. En billig investering. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36144%3br:pg Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Kjøp en armlenke og bruk den. En billig investering.http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36144%3br:pg hva gjør den? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hindrer statisk elektrisitet Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Hindrer statisk elektrisitet ok men er det san at jeg bruker den klypen til og løfte/flytte på tingene som ikke skal få støt? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Du kobler den til armen + noe som er jordet (vasken f.eks) så DU ikke dreper elektronikken med støtene dine. Du skal uansett ALDRI ta i datadeler med strøm koplet på. Endret 17. april 2009 av Mads-b Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) . Endret 6. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
War Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvis trådstarter leser guiden jeg linket ser du også dette. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Hvis trådstarter leser guiden jeg linket ser du også dette. sorry.. men nå forstår jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå