Gå til innhold

BK: Gateportrett fra Stavanger

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Jeg fikk en utfordring å finne en eller flere personer i Stavanger og be om lov til å ta et bilde, og her er resultatet (bildet er tatt på kaien i Stavanger i dag den 16. april). Bildet er ikke beskåret, men har fått seg en omgang i PhotoShop.

Mottar gjerne krittikk, både positiv og negativ.

post-156401-1239912313_thumb.jpg

(16.04 - korrigert bildestørrelse)

Mvh. Helge

Endret av rosseha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Pass på å legge inn rett størrelse, i følge retningslinjene:"Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen" - og hvis du resizer bildet for web greier det seg med et par hundrede kb, så tar det ikke så stor plass, og blir ikke så tungt å åpne), ellers fine farger i bildet ditt...

RandiA

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre. Hvordan har du fått til de fargene? Får sånn skikkelig dagbladet magasine feeling over bilde, fargene får meg til å tenke på d. Alt i alt et godt bilde.

Jeg har justert bilde i Photoshop og brukt følgende verktøy (engelsk versjon av CS4):

Level, Curves, Hue/Saturation samt bruk av Dodge & Burn tools.

Eneste jeg vil pirke på, er at det ser ud som om du har tatt bluret bakgrunnen, og fått med en bitteliten del av hans venstre skulder.

Jeg har ikke bluret bakgrunnen, den er resultat av stor blenderåpning, men jeg har besvist laget litt blur slik at det blir mer fokus på hovedmotivet, samt at det blir symetri på venstre og høyre side av bildet.

Mvh. Helge

Endret av rosseha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...