Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke opp bilde på bærbar

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg bruker pc på skolen, og i timen i dag så kom det en oppdatering for windows som jeg da installerte. Men jeg har hatt et problem på pcen før og det er da at den ikke vil skru seg av når jeg ber den om det. Så når jeg hadde innstalert oppdateringen så tenkte jeg ikke over det så jeg bare skrudde av pcen via strømknappen. Og når jeg skrudde den på neste gang så fikk jeg opp en "blue screen" og etter det får jeg ikke på pcen lenger. Jeg hører at den starter men det kommer ikke opp noe bilde. Pcen er en Acer TravelMate 2480.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å finne ut akuratt hva det er utifra hva du skriver her. men du kan prøve å kjøre en windows repair fra cd, hvis ikke installasjonen var ferdig så vil det være noen korupte filer og da kan det være at maskinen ikke vil starte opp.

Lenke til kommentar
Vanskelig å finne ut akuratt hva det er utifra hva du skriver her. men du kan prøve å kjøre en windows repair fra cd, hvis ikke installasjonen var ferdig så vil det være noen korupte filer og da kan det være at maskinen ikke vil starte opp.

Installasjonen var ferdig men den manglet bare å skru seg av og på igjen. Tror ikke det vil funke å bruke windows repair fordi når jeg starter pcen så er skjermen helt svart.

Lenke til kommentar

Rart, er det en pc du har fått av skolen? evt. hvis det er det så kunne du snakket med IKT ansvarlig på skolen så han/hun kunne sett på den og hvis det er noe feil så sender de den nok inn igjen eller bytter delene det er noe feil på..

Lenke til kommentar
Rart, er det en pc du har fått av skolen? evt. hvis det er det så kunne du snakket med IKT ansvarlig på skolen så han/hun kunne sett på den og hvis det er noe feil så sender de den nok inn igjen eller bytter delene det er noe feil på..

Hmm.... det er en egen privat pc så tviler på at det funker... :(

Lenke til kommentar

PCen ble tydligvis ikke avsluttet riktig. Når du foretar oppdatering av Windows er det svært viktig å avslutte korrekt (og ikke via strømbryter) etter som oppdateringene fortas når maskinen avsluttes og de gamle windowsfilene (som skal erstttes) blir frigitt.

Selv om skjerm er svart bør du forsøke med Windows repair med start fra CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...