Bruker-111299 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei Sitter og funderer på hvordan man kan gjøre det trådløse nettverket bedre, da det er en smule "ustabilt" for tiden. Nettverket skal strekke seg over 3 etasjer(3 aksesspunkt). Skal klare totalt 16 aktive brukere totalt uten at det knekker sammen. Inntil 12 av brukerne trådløst. Nettverket består i dag av en Speedtouch(telenor sin drit) som hovedenhet/modem, en D-link 635 som er koblet til via kabel til Speedtouch, og en eldre Belkin som kræsjer nettverket hver gang den kobles til. Hvordan kan dette løses? Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ingen forslag i det hele tatt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvis du ikke har satt Speedtouch i bridge så bør du gjøre det for å få bedre stabilitet. DIR-635 er en stabil router og man kunne gjerne bruke 3 slike (en for pålogging til bridgemodem) og dumpe Belkin. Skal du ha enda bedre stabilitet så kan du vurdere en gammel PC med m0n0wall eller smoothwall som hovedrouter. Da får du mye bedre fordeling av nettverksressursene og god stabilitet. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Hvordan setter jeg opp SpeedTouch på den måten da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem Hvis du har PPPoE så legger du inn pålogging i routeren etter modemet. Husk at det skal benyttes brukernavn@online.no og ikke bare brukernavn. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Etter at du har konfigurert ruteren som beskrevet kan du legge til flere aksesspunkt rutere. Blir oftest minst plunder hvis du skrur av DHCP i de to resterende routerne og kobler disse opp mot hovedrouteren via LAN innganger og ikke WAN. Ruterne fungerer da likt til et aksesspunkt. Jeg opplever det også som lettest å ha 3 forskjellige SSIDer, f.eks. MittHus1, MittHus2 og MittHus3. Det finnes også rutere som støtter WDS ( http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System ). Jeg har dog aldri hatt muligheten til å se nærmere på dette. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Har til nå konfigurert den sånn jeg kan bruke LAN innganger istedenfor WAN, og det er en stor forbedring med tanke på svartid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå