Gå til innhold

Gode kjøp i USA?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Drar til statene i mai/juni nå og skal innom noen såkalte "factory outlets" eller også kjent som fabrikkutsalg her i Norge.

Nå har jeg allerede bestemt meg for å kjøpe en ny koffert derover fra det verdenskjente merket Samsonite ettersom om dette er en av butikkene jeg skal innom. Ble forresten bittelitt tvilende da dem sa på en butikk som bærer Samsonite her jeg bor at Samsonite kofferter som selges i Norge er lagt i Europa og er av bedre kvalitet enn Samsonite kofferter som selges i USA...

Men nok om det... Hvilke andre typiske gode kjøp er det å gjøre i USA? Elektronikk vet jeg om men det kan være temmlig risky om det går i stykker.

Det finnes et flust av kjente merker på dette fabrikkutsalget, deriblandt Nike, La Coste, Samsonite og masse masse annet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både klær og elektronikk er faktisk billig i Norge. Det man kan tjene på er litt dyrere merkevarer for klær, sko og vesker.

Takk for svar! Ja, jeg er litt skeptisk også til å kjøpe ting som typisk kan gå i stykker når man kommer hjem. Jeg tenker litt dyre og fine sko/klær kanskje...

Du kan gjøre kjempekupp på Nike-sko der! Det gjorde ihvertfall jeg:) (var ikke på noe outlet da, men i en vanlig Footlocker butikk:))

Sko er jo absolutt aktuelt ja :) Ser kanskje ikke bortfra at jeg kan finne noen billige Nike sko på fabrikkutsalget til Nike :)

Husk at du kun kan ta med deg verdier for inntil 6000 NOK(omkring, ihvertfall) når du kommer hjem igjen. Når dollaren var på det laveste kjørte tollerne noen kontroller på USA-flyene og stoppet de med mye (spesielt) elektronikk. Klær er det jo som kjent vanskeligere og verdifastsette.

Takk for svar! Tror jeg har lest at grensen er på 5000 NOK... Vet ikke om dette stemmer?

Men som du sier så er klær vanskelig for tollere... Er jo bare å klippe av lapper og si det var noe du hadde med det ved utreise av Norge?

I "vanlige" butikker er bl.a joggesko og kamerautstyr er billigere. Er 2-3 år siden jeg var i USA sist, så det kan jo ha forandret seg.

På outlets er det mange gode kjøp du kan gjøre. Gled deg!

Hvor i USA skal du?

Hehe, gleder meg masse til shopping ja! Skal til New York og Orlando, dog blir det ikke noe særlig til shopping i New York (har bare noen få dager der).

Mener jeg har kommet over noen outlets i Orlando som heter Premium Outlets eller noe i den duren :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe klær i USA er amerikanske merker alà Tommy Hilfiger, Polo Ralph Lauren og Calvin Klein etc. Mye billigere enn å kjøpe det i Norg eog de har mye bedre utvalg. Etter hva jeg erfarte bør en styre unna de kjente Europeiske merkene som D&G, Versace, Hugo Boss osv fordi dette er langt dyrere der. (Hvertfall der jeg var, Miami)

Lenke til kommentar
Hvis du skal kjøpe klær i USA er amerikanske merker alà Tommy Hilfiger, Polo Ralph Lauren og Calvin Klein etc. Mye billigere enn å kjøpe det i Norg eog de har mye bedre utvalg. Etter hva jeg erfarte bør en styre unna de kjente Europeiske merkene som D&G, Versace, Hugo Boss osv fordi dette er langt dyrere der. (Hvertfall der jeg var, Miami)

Aha, så en god tommelfingerregel er å altså kjøpe amerikansk i amerika? :)

Lenke til kommentar
Jeg har vært på oulets både i NY og Orlando. Bra begge steder, men jeg vil aboslutt anbefale Woodbury common oulet utenfor NY (ca en time) hvis du har tid (går buss fra Port Authority).

Takker for tipset i New York men der har jeg dessverre ikke tid. Har bare 3 dager og de er mer enn fullbooket fra morgen til natt :p

Lenke til kommentar

Elektronikk er litt vanskelig å kjøpe der, ihvertfall hvis du skal ha gode priser.

Mye er faktisk samme pris som i Norge, og det er uten forbrukerkjøpsloven som gir deg reklamasjonsrett.

Iom. at min far reiser til USA ~10 ganger i året, har han kjøpt meg seg litt elektronikk over årene og har funnet ut en veldig grei måte å gjøre det på.

Det er egentlig å gå til Fry's, som er en svær kjede på vestkysten, og istedenfor å kjøpe det aller nyeste, kjøpe det som kanskje er et halvt år gammelt og skal byttes med oppdateringer.

Da kan du få et godt hovedkort og en god prosessor for halv pris, og så kjøper du med litt vanlig RAM og alt du trenger, og så har du lett spart en tusenlapp eller mer.

Kjøpte også hovedkort, RAM og prosessor til en bekjent, og totalen var lavere enn bare hovedkortet i Norge.

Er ikke alltid det lønner seg, men mange ganger kan det være verdt en titt.

Lenke til kommentar

Jeg var der i sommer (herlig dollar kurs da:D) og det er noen ting jeg synnes var gode kjøp, som Nike joggesko, skateboard, pc-spill, merkeklær med merkene volcom,dc,element, vans sko og softguns. En ting som er sykt bra der er at hvis du skal vere der en stund, bruk nettbutikker som bare shipper til USA, og ebay!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...