Gå til innhold

Hvordan bytte fra ubuntu tilbake til XP

Anbefalte innlegg

Hei, jeg for drøyt 5-6mnd siden byttet jeg fra XP til ubuntu 8.10, og nå vil jeg gjerne bytte tilbake.

Jeg slo av dataen, satte i XP recovery CD'n og det skjedde ingen ting...

Hva må jeg gjøre, har hørt noe om piratkopier av XP, men da dette er ulovlig vil jeg tro dette strider mot forumets regler (?)

Så. noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ingen rolle om kopien din er lovlig eller ikke. Med riktige BIOS settinger og en fungerende cd plate skal det gå fint.

Men er det en XP cd, eller en recovery cd? Hvis det er en recovery cd kan det hende den leter etter en recovery partisjon. (som du kanskje har formatert.)

Men dette er ikke en GNU/Linux spørsmål. Har ingenting å si hvilket OS du har installert fra før. Anbefaler å spørre et annet sted.

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Jeg slo av dataen, satte i XP recovery CD'n og det skjedde ingen ting...

Hva må jeg gjøre, har hørt noe om piratkopier av XP, men da dette er ulovlig vil jeg tro dette strider mot forumets regler (?)

Her har vi problemet - du må slå på pc'en igjen ;)

Men fra spøk til revolver - det er ikke sikkert du kan boote fra cd'en. - Det kan hende at recovery må startes fra "bios" (iallefall fra oppstarten), eller at du må lage deg din egen boot-disk. - Det kommer helt an på hva slags pc/produsent du har.

-Dette står vanligvis i manualen.

Lenke til kommentar

Hmm, ettersom jeg har ''arvet'' pc'n fra foreldra mine som har såppas peiling på data at de tror at pc'n består av hardisk og skjerm, har jeg verken manualer eller andre dokumenter. CD'n er en recovery CD og ikke en boot cd. Fikk en XP cd for lenge siden av en kompiss, men der var det en fil skadet så den ville ikke fungere.

Må spørre han om han kan brenne en ny en.

Men etter instalasjon, er alle drivere instalert eller kan jeg da kjøre recovery CD'n ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...