Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vedr årets plenvedlikehold

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
jeg benytter tråden til å stille enda et spørsmål; Det er betraktelig mye mose i plenen i hagen, hva hjelper mot det? Rake, Gjødsle, ikke klippe så lavt?

Har allerede raket litt.

Moseriver er effektivt.

Lenke til kommentar

Det som hjelper mot mose er å kalke og gjødsle riktig. I tillegg til å klippe plenen ofte og i rett høyde. Mosen vil også forsvinne om du bruker plenen litt.

Det finnes også div. mosedrepemidler, men jeg har egentlig ikke så god erfaring med de jeg har prøvd. Jeg vet det finnes midler som fungerer, men hva de heter husker jeg ikke (kan godt være du må ha sprøytesertifikat for å få kjøpt de også).

Til trådstarter: Du bør gjødsle plenen, ja. I tillegg bør du passe på at jorden har rett ph. Det finnes mange måter å kalke en plen på, men de fleste kalker vel en gang i året, så er det et år siden sist du kalket (og du da kalket med en mengde som skulle tilsi at det skulle vare ett år) så er det på tide kalke igjen. Du kan godt lufte plenen også, men vil ikke tro det er det viktigste (nå har jeg ikke sett plenen, og vet heller ikke hvilken type jord du har, da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...