Tobo-Potato Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Jeg tipper noe sånt som dette: Unexpect - 20-30 min. Bigelf - 30-40 min. Opeth - 40-50 min. DT - 90-120 min. Da er jeg raus mtp. Opeth og DT. Seriøst? Tror sjefene tar seg litt bedre tid enn som så. Spår opp mot tre timer med DT. Får bare håpe våre svenske venner får spille opp mot en time, men hvis det blir Deliverance er det ikke sikkert jeg står oppreist når DT kommer på scenen. Endret 16. mai 2009 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg tipper noe sånt som dette: Unexpect - 20-30 min. Bigelf - 30-40 min. Opeth - 40-50 min. DT - 90-120 min. Da er jeg raus mtp. Opeth og DT. DT har alltid pleid å spele i 2,5-3 timar sjølv, og hugs på at det er ein Dream Theater-konsert med diverse band "med på kjøpet" - ikkje ein festival med DT som hovedattraksjon Blir skuffa om DT er på scena i mindre enn to timar. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Nja, de må nok slutte litt før denne gangen. De andre konsertene har vært annonsert som "An Evening with Dream Theater", da har de peisa på i 3 timer. Men når det er 3 andre band spørs det jo. Sliter temmelig på publikum å stå rett opp og ned i 5-6 timer også. Husk, bandene går ikke på rett etter hverandre, er sikkert regna inn 45 minutter på sceneskifte også. Og Spektrum holder ikke på halve natta heller. Pluss at folk må nå tog og t-baner for å komme seg hjem hvis de ikke bor midt i oslo. Endret 25. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 4-5 timar er nok iallefall å forvente til saman, ut ifrå tidligare erfaring. Og det kun med éitt band som oppvarming. Sliten blir ein jo, men eg hadde ikkje klaga om DT tok seg god tid på scena etter passelig tid med oppvarming Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Jeg tipper DT holder på MAKS 2 timer. Tror spektrum avslutter alle konserter senest 23 pga. kollektiv trafikk. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Noen som veit hvor mange billetter det er igjen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg tipper DT holder på MAKS 2 timer. Tror spektrum avslutter alle konserter senest 23 pga. kollektiv trafikk. Det hadde i så fall vore skuffande. Dei to konsertane eg har vore på med DT har dei holdt på i oppunder tre timar. Det er fortsatt ein DT-konsert, men med fleire oppvarmingsband enn vanlig. Det er DT folk i hovedsak er der for å sjå Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 De konsertene var vel oftest en "Night with Dream Theater" eller noe lignende, og da kjører de på med alt de har. Men skal ikke se bort ifra maaaaange timer med deilig instrumental-onani av ypperste kvalitet. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Tror nok det blir en lang og slitsom dag for beina mine. Om ikke Bigelf eller Unexpect er noe tess, kan jeg gjøre sånn jeg gjorde da Trivium spilte på The Unholy Alliance, bare gå og sette meg ned bakerst. Det var utrolig deilig. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Set list fra Rrogressive Nation i USA i fjor, hvor også tre band "varmet opp" (Opeth, Between the Buried and Me og 3): 1. 2008: An Ant Odyssey (intro video) 2. Also sprach Zarathustra 3. In the Presence of Enemies pt.1 4. Beyond This Life 5. Blind Faith 6. Forsaken 7. Erotomania 8. Voices 9. The Ministry of Lost Souls ~~~encore~~~ 10. Metropolis pt.1 (w/ guitar and keyboard jam)/ 11. Learning to Live (abridged)/ 12. The Crimson Sunset Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Og då endar vi opp på om lag 90 minutt med musikk (Albumversjonar, dog). Skuffande om dette er tilfelle, I mine auge. Det er jo faktisk DT eg er der for å sjå. Og Opeth, men det blir for min del meir ein bonus. Synest det er dumt om DT skal nesten halvere konserten sin fordi dei skal ha oppvarming :\ Endret 13. mai 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Om de spiller ca. like lenge i Spektrum håper jeg får all del set-listen blir bra. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg håper også på en sterk setlist. Forrige gang Dream Theater var i Spektrum ble jeg litt skuffet over hvilke sanger de hadde valgt ut, men det vel alltid poenget å promotere det nyeste albumet, da Systematic Chaos, nå Black Clouds & Silver Linings. For meg ville det vært virkelig kult om de spilte hele eller deler av A Change of Seasons, men det er nok ikke noe man skal regne med, men på setlisten blade-bunny postet står det at de faktisk avsluttet det hele med The Crimson Sunset, bare den ville vært verdt hele billettprisen for meg. Noe mer realistisk vil være å håpe på noe fra Scenes from a Memory-albumet. Noe som dette ville vært fett: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Dei spelte jo Strange Deja Vu forrige gong Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Og då endar vi opp på om lag 90 minutt med musikk (Albumversjonar, dog). Skuffande om dette er tilfelle, I mine auge. Det er jo faktisk DT eg er der for å sjå. Og Opeth, men det blir for min del meir ein bonus. Synest det er dumt om DT skal nesten halvere konserten sin fordi dei skal ha oppvarming :\ Du har misforstått ganske kraftig. Dette er Progressive Nation. Ikke "an evening with Dream Theater". Man drar ikke på Unholy Alliance f.eks og blir skuffet fordi Slayer spiller kort set. De andre bandene er en del av pakka. Ikke DT's oppvarming. Endret 16. mai 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Tjoa, forsåvidt eit poeng - men DT er fortsatt heile grunnen til at turnéen er der. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 16. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2009 Tjoa, forsåvidt eit poeng - men DT er ikke eneste navnet på plakaten denne gang. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Dei spelte jo Strange Deja Vu forrige gong Det stemmer faktisk, men jeg håper noen er enige at de kan spille litt mer av det eldre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Det er jeg veldig enig med deg i, Tobo-Potato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå