Tremolo Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Sitteplasser har jeg ikke noe ønske om uansett, men sikrer meg billetter på mandag uansett. Edit: Veit dog ikke helt hva jeg synes om Unexpect etter det jeg hører fra låtene det er linka til på forige side her, men jeg klarte da å smerte meg igjennom Trivium på Unholy Alliance så det skal nok gå fint. Endret 17. april 2009 av Tremolo Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Unexpect er i det minste originalt. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Var det slik at gode sitteplasser var dyrere enn ståplasser og "dårlige" sitteplasser? Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe da dette kommer til å bli en lang kveld. Men går mest sannsynelig for ståplasser. Endret 17. april 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kunne aldri tenke meg å sitte på en slik konsert, mye pga. Opeth. Alle sitteplasser har forøvrig samme pris uansett om det er gode eller dårlige plasser, men de koster vel ca. 100-lappen mer enn ståplass. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) I følge billettservice: STÅPLASSER - UNUMMERERT 450,00 NOK VOKSEN Prisnivå 1 - Sitteplass - 500,00 NOK VOKSEN Prisnivå 2 - Sitteplass - 450,00 NOK VOKSEN Fant forresten denne på www.oslospektrum.no Endret 17. april 2009 av blade-bunny Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Sitteplasser i Spektrum er skikkelig kjipt. Det er god og fin plass til å stå på der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Blir ikke noe pes på gulvet på en progfestival uansett, er vel stort sett bare reflekterte karer som står og hører på istedet for gærninger som crowdsurfer, dytter og bøller konstant, som på en Slayer-konsert. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Jeg vil påstå både DT og Opeth har blitt fjortismateriale. Jeg har ikke orket å dytte meg frem på tidligere DT-konserter iallefall. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Blir ikke noe pes på gulvet på en progfestival uansett, er vel stort sett bare reflekterte karer som står og hører på istedet for gærninger som crowdsurfer, dytter og bøller konstant, som på en Slayer-konsert. Huff ja. Sånn var det hele Unholy Alliance igjennom. Jeg kan fint moshe litt jeg også, men da gjør jeg det på konserter hvor det passer, og jeg drar ikke meg med alle som ikke vil. Jeg gjør det også bare i perioder, ikke hele tiden. Jeg vil påstå både DT og Opeth har blitt fjortismateriale. Jeg har ikke orket å dytte meg frem på tidligere DT-konserter iallefall. Fjortissmateriale eller ikke, det er uansett ikke musikk man tar av på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Orker ikke dytte meg fremst på noen konserter, etter at jeg sto most inn i gjerdet på første rad på en Iron Maiden-konsert. Slåss sånn for å holde meg på beina og i live at jeg missa halve konserten. Nå stiller jeg meg noen rader bak de fremste gærningene, da er jeg fortsatt langt nok frem til å hoppe eller rope og synge, men ikke så langt at det er bare bølling. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Jeg vil påstå både DT og Opeth har blitt fjortismateriale. Jeg har ikke orket å dytte meg frem på tidligere DT-konserter iallefall. Fjortissmateriale eller ikke, det er uansett ikke musikk man tar av på. Du har tydeligvis ikke vært på DT-/Opeth-konsert før. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) DT elsker at publikum tar av, og det vil du se at de gjør på konsert. Har sett dem 4 ganger i Oslo, og det har vært allsang og masse cheering hele tiden. Selv de "gamle karene" blir revet med. James sa i et intervju at progfans kan være veldig forskjellige, noen steder står bare alle helt stille og hører på med armene i kors, og da tenker han "hm, kjeder de seg eller hva foregår?" Du må gjerne stå med armene i kryss og surmule på de rundt deg, men da ødelegger du jo opplevelsen for deg selv. Endret 18. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Du har tydeligvis ikke vært på DT-/Opeth-konsert før. Nei, det har jeg ikke. Jeg ser ikke for meg at det er masse dytting og hopping på slike konserter. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Fytti! Den her updaten har jeg ikke fått med meg før nå. Var redd Norge ble utelatt denne gangen, men neida! Skal bli konge å få se Bigelf samtidlig som jeg drar for å få med meg DT. Heftige greier! Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Selvsagt skal jeg på denne! Vurderer å dra på konserten i Stockholm også, men jeg tror det blir litt tett (dagen før!). Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du har tydeligvis ikke vært på DT-/Opeth-konsert før. Nei, det har jeg ikke. Jeg ser ikke for meg at det er masse dytting og hopping på slike konserter. Opplevd lite dytting på dei DT- og Opeth-konsertane eg har vore på før iallefall. Så lenge du ikkje står aller fremst, men eit par meter frå scena, så er det relativt rolig og greit, og du får godt med deg kva som skjer på scena. Sjølv skal eg ha ståplass iallefall, basert på tidligare erfaring. Midt på, fem-seks meter frå scena er perfekt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Du vil bli overrasket hvor "livat" et DT-publikum er. Man skulle tro det er bare reflekterte folk som står rundt og klør seg i sitt imaginære skjegg mens de filosoferer over teksten i låten de hører, eller om Portnoy spiller i 17/14 takt eller 14/15 takt akkurat nå. Men jeg har vært på mange DT-konserter og andre konserter, og DT-publikummet er blant de som setter mest pris på bandet med cheering og synging, hvor rart det måtte høres ut. F.eks. når de spilte Another Day, sang publikum så høyt at James slutta å synge en liten stund og lot oss "ta over låten" og det funket dritbra, og det brøt ut massiv applaus midt i låten. Har bootleg av 2004-konserten hvor akkurat det skjedde. Og Rudess sine sjuke solopartier med keytar er alltid en crowdpleaser. For et par år siden turnerte de med Symphony X, det andre superbandet i progmetal. Når de var i Norge var det like mange SX skjorter å se som DT-skjorter, og de rocka helt villt. Russell Allen er en vokalist som alltid fremfører perfekt, nesten skremmende god. Og vi nordmenn støttet dem like mye som hovedbandet, selv om de bare spilte 45 minutter og DT nesten 3 timer. Og man trenger ikke være redd for at James synger "dårlig" som mange påstår han gjør. Det er noe som henger igjen etter at han skada stemmen på 90-tallet, og ble veldig redusert i noen år, men nå han tilbake for fullt, sist de var her kjørte de Surrounded, som er en sjuk låt vokalt, men James kjørte alt fra de laveste tonene til høye screams bare hunder og flaggermus kunne høre. Jeg TROR han kunne gjort Another Hand-Killing Hand like ekstremt bra som han gjør på Live at the Marquee CD'n nå igjen. Endret 19. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Gege Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er det ikke sånn at de spiller sjelden "Another Day" fordi at han som spiller saksofonen ikke er med? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Dei hadde sikkert spelt den om dei fekk lyst, ser ikkje heilt problemet i at Rudess kan lage litt saksofonlyd på anlegget sitt Blir nok ein heil del frå nyeplata som kjem i juni. Og det ser iallefall eg fram til! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Vet ikke, var ingen saksofon på Another Day den gangen, hvertfall. De kan nok omarrangere litt for livespilling. Skal ikke høres klin likt ut som på plate heller. Så var det bare å huske å komme seg på nett kl 09 og bestille ståplass, da. Sitter på jobb nå. Må selvsagt ha med meg DT denne gangen også, som alle de andre gangene siden 2001. Opeth har jeg aldri sett live, så det kan også bli moro. De andre har jeg aldri hørt om, men sikkert bra de også siden Portnoy drar dem med på PN-turneen. Endret 20. april 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå