Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Når det gjelder utgivelsesdatoer. Om GT5 og eventuelt Forza 3 kommer senere enn planlagt, er det bedre enn at de kommer for tidlig og er uferdige. Jeg venter heller ett halvt år ekstra på ett godt bilspill, hvorfor ikke. Så lenge det er verdt å vente på. Og det tror jeg både GT5 og Forza 3 blir.

 

Har ikke PS3 enda, venter til fullversjonen av GT5 kommer. For det skal jeg prøve, uansett.

 

Er ikke noen "fanboy" av noe som helst selvom jeg bare har 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder PD sine påstander om at GT5 er mer eller mindre ferdig må jeg si at det er kommet en del skittviktige og lite gjennomtenkte kommentarer her.

 

Vi vet eksempelvis fra tidligere pressemeldinger og uttalelser at det er design av biler som tar tid. En bil holder en designer okkupert i en uke har det blitt sagt. Spillet kan godt være ferdig det, men kanskje Yamauchi og PD ikke ønsker å gi ut spillet før de har alle de bilene de ønsker å ha i fullversjonen. Kanskje de avventer til demografien er klar for neste generasjons GT. Kanskje spillet er i lukket beta, og de ønsker å utbedre de buggene de kan før de lanserer.

Det kan være mye som ligger til grunn for dette utsagnet.

 

Kaz Yamauchi er en perfeksjonist av de få, og sier han og hans team at spillet kunne lanseres i morgen, men de velger å pusse mer på det inntil lansering, så velger jeg å tro på det fremfor diverse forståsegpåere med null objektivitet og en torn i siden til alt som står Sony på.

 

La meg spørre det enkle spørsmål. Hva har PD å vinne på å juge ovenfor forbrukerene og konkurransen når det gjelder dette? Svaret er intet. Hva er motivet? '

Eller er det slik at man innbiller seg at talsmenn for firma med omsetning på linje med bruttonasjonalproduktet til en eller annen stat i karibien, tjater og sprer rykter som fjortisser og er egentlig intellektuelt underlegne den generelle hobbykritiker som sitter hjemme på gutterommet.

 

Gentlemen, free your mind. :D

Lenke til kommentar
Nå har GT alltid reklamert med X antall biler, ikke X antall forskjellige biler. For en bilinteresert kan jeg tippe at det vi ser på som 4 like biler er stor forskjell mellom for dem, om du har hørt en bilentusiast snakke om biler så skjønner du godt hva jeg mener.

 

Toyota - ein bil.

Chevrolet - to biler.

Audi - tre biler.

 

--8<-- klip klipp --8<--

 

Ford - firehundre biler.

 

Klart det er slik vi egentlig teller forskjellige biler i de skikkelige bil-spillene. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
La meg spørre det enkle spørsmål. Hva har PD å vinne på å juge ovenfor forbrukerene og konkurransen når det gjelder dette? Svaret er intet. Hva er motivet? '

Eller er det slik at man innbiller seg at talsmenn for firma med omsetning på linje med bruttonasjonalproduktet til en eller annen stat i karibien, tjater og sprer rykter som fjortisser og er egentlig intellektuelt underlegne den generelle hobbykritiker som sitter hjemme på gutterommet.

 

Gentlemen, free your mind. :D

 

Ja, ikke sant?

 

Enkelte folk er for utålmodige. Burde ikke alle være enige om at den siste finpussen, betatesting og en generell kvalitetssikring er essensielt istedetfor å si "pytt, pytt, dette holder, det får skure og gå"? PD hadde snytt fansen ved å gi ut en uferdig tittel; ikke ved å drøye utgivelsen. Jeg vil ikke spille halvferdige titler som flopper pga. at de kom for tidlig og det vil ikke noen av dere andre heller.

Lenke til kommentar

"GT5 Preview in Next Month’s Official PlayStation Magazine"

 

-"Not long after the dust settled at E3, people started to ask when we could expect the next batch of news from Yamauchi and his team at Polyphony Digital. It didn’t take much time to find out: the PlayStation Official Magazine is expected to preview Gran Turismo 5 in next month’s issue. Of course, there are no guarantees as to what this “preview” will contain - indeed, it may simply be a re-hashing of what we already learned at E3. With that said, it makes sense for Sony to drive “official” magazine sales by using its own media property to announce new information. Keep a close eye on those newsstands!"

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå har jeg faktisk lest hele denne tråden, og det har vært en fornøyelse fra start til slutt. Her var det jammen mange sinte mennesker ;P

 

Hvordan ligger GT an, ble det noen info på messen i Tokyo?

 

Forøvrig (med fare for å fyre oppunder) så kan jeg si at jeg forstår, og støtter, thklinge sine argumenter.

Lenke til kommentar
Nå har GT alltid reklamert med X antall biler, ikke X antall forskjellige biler.

Meget viktig poeng.

 

 

Ta en titt på denne GT PSP anmeldelsen. Spesifikt mellom 2:15 og 2:38.

Jeg mistenker at det er mye av det samme i GT5.

 

Man kan jo spørre seg om mange av de 1000, eller hva det nå var, antall bilene er nødvendige. Joda, det er fint å ha med f.eks vanlig Golf mk2, GTI og G60, men trenger vi både 1.3 og 1.6 litern av den vanlige Golfen..?

 

Menmen, det er jo kult at man kan finne den eksakte bilen man eier selv i spillet :)

 

Forza er det eneste av disse to jeg er 120% sikker på at jeg skal ha, men det er fordi jeg ikke eier en PS3 enda. Når skaffer meg en, så skal jeg definitivt ha GT5, for det er ingen tvil om at det kommer til å bli et godt spill.

Lenke til kommentar
Nå har GT alltid reklamert med X antall biler, ikke X antall forskjellige biler.

Meget viktig poeng.

 

 

Ta en titt på denne GT PSP anmeldelsen. Spesifikt mellom 2:15 og 2:38.

Jeg mistenker at det er mye av det samme i GT5.

 

Man kan jo spørre seg om mange av de 1000, eller hva det nå var, antall bilene er nødvendige. Joda, det er fint å ha med f.eks vanlig Golf mk2, GTI og G60, men trenger vi både 1.3 og 1.6 litern av den vanlige Golfen..?

 

Menmen, det er jo kult at man kan finne den eksakte bilen man eier selv i spillet :)

 

Den kjøper jeg, samme modell men med forskjellige features og store motorforskjeller er greit, og jeg håper min bil er med i spillet så jeg håper dette er litt av lista:

 

2000 Opel Astra Bertone Coupè 1,8l

 

 

Dette derimot (som med Civicene på GT4) blir bare tåpelig:

 

2000 Opel Astra Bertone Coupè 1,8l

2001 Opel Astra Bertone Coupè 1,8l

2002 Opel Astra Bertone Coupè 1,8l

2003 Opel Astra Bertone Coupè 1,8l

 

 

Fulgte med på Sony keynoten fra TGS i natt. Det var bare bambus og ingenting om GT5.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

gt5 burde absolutt ha bedre grafikk. vi har tross alt fått TRE forza spill i tiden sony har brukt på gt5. det er ganske sykt.

 

og er jo ikke sikkert det kommer ut før sommeren neste år heller siden de har sagt mars for japan. gt spillene har alltid blitt sluppet noen måneder senere her.

Endret av Laskelurs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...