Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Hva vil det si?

 

Jeg bare leste hva thklinge skrev:

 

Det første de startet med å forbedre fra Forza 2 er DEKK(?!) Dekkene i FM3 er nå deformerbare, det vil si at når man går inn i svinger og legger vekt på dekkene så vil de deformeres og presse dekksiden innover og rulle over seg selv. Grepet reduseres og man vil merke stor forskjell fra dyre lavprofildekk og dårligere/billigere dekk med høyere dekksider. Høyere dekksider og billigere dekk vil føles "slobby".
Lenke til kommentar

I GT5 traileren så ser jeg at de "reklamerer" for WRC (som i mine øyne er det beste rally spillet sammen med Richard Burns rally noensinne utgitt på konsoll). Hvis jeg forstår dette riktig, så er WRC blitt en del av GT5? Isåfall må jo GT5 bli det mest ultimate bilspillet gjennom tidene :-D

 

Ser at det er bil damage på rally sekvensen i traileren (noe det må være hvis det er WRC), håper det vil bli for selve Gran Turismo delen også.

 

Ellers så ser jeg også fram til Forza 3, da jeg aldri har testet det spillet.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Ja ser ut som de lager gt til det ulitmale bil spillet med alle slags biler og grener inc. rally, nascar, formel, bane osv. Men nå har de hvertfall WRC bilene atleast så får vi se på om det blir virutuelt på grus og snø noe jeg ikke likte på de forrige gt spillene hvertfall. Ellers så er det alle type bil spill integrert i et bare med 10 ganger så god grafikk .

Lenke til kommentar
I GT5 traileren så ser jeg at de "reklamerer" for WRC (som i mine øyne er det beste rally spillet sammen med Richard Burns rally noensinne utgitt på konsoll). Hvis jeg forstår dette riktig, så er WRC blitt en del av GT5? Isåfall må jo GT5 bli det mest ultimate bilspillet gjennom tidene :-D

 

Ser at det er bil damage på rally sekvensen i traileren (noe det må være hvis det er WRC), håper det vil bli for selve Gran Turismo delen også.

 

Ellers så ser jeg også fram til Forza 3, da jeg aldri har testet det spillet.

 

 

WRC og WRC-logoen er tilhørende FIA (Fédération Internationale de l'Automobile), et motorsportforbund som står bak blant annet WRC, Formel 1, Formel 2, WTCC, GT, Karting World Championship, og masse masse mer. At WRC-logoen vises i en Gran Turismo-trailer viser bare at de har et samarbeid med FIA og har med bilene fra WRC-sirkuset. Det har ingenting med det offisielle WRC-spillet som Evolution Studios har gitt ut. Siste spill kom forøvrig i 2005.

 

Det som er litt synd med traileren er at det bare er Imprezaen til Solberg vi ser skade på. Det kan tyde på at WRC-bilene får ta skade i spillet, men hva med resten av bilene? Siden de viste så lite av GT5 ser jeg på det som svært lite sannsynlig at spillet kommer i år. :/

Lenke til kommentar
Det som er litt synd med traileren er at det bare er Imprezaen til Solberg vi ser skade på. Det kan tyde på at WRC-bilene får ta skade i spillet, men hva med resten av bilene?
Sony confirmed during their press conference yesterday that Gran Turismo 5 will feature crash damage on cars and will also play host to other racing disciplines including Nascar and off-road Rallying.
Lenke til kommentar

Personlig har jeg alltid vært stor fan av Grand Turismo serien da det var der jeg tilbrakte 100talls timer i min ungdom.

Forza er kult det også, men aldri fått samme nostalgiske følelsen som GT hos meg, men begge er gode bilspill.

 

At det nå tyder på at GT kommer med full WRC og nascar lisens gjør nok at jeg holder en knapp på GT fortsatt forblir min favoritt etter nummer fem og tre er ute.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Det som er litt synd med traileren er at det bare er Imprezaen til Solberg vi ser skade på. Det kan tyde på at WRC-bilene får ta skade i spillet, men hva med resten av bilene?

Sony confirmed during their press conference yesterday that Gran Turismo 5 will feature crash damage on cars and will also play host to other racing disciplines including Nascar and off-road Rallying.

 

Vi får håpe det er sant da. De som uttaler seg om Gran Turismo pleier å ha et litt lettfeldig forhold til sannheten.

Shacknews - Gran Turismo 5 Prologue To Get Vehicle Damage. Vi vet jo alle hvordan det gikk...

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Nå har de sagt at de skal se om de implementerer det i spillet ved en senere anledning, om de gjør det eller ikke er en annen sak, for min del er det et negativt punkt med GT at det ikke har skademodell men spillet er såpass fullført på andre punkter at den negative tingen blir en liten filleting slik sett.

Lenke til kommentar

For meg er det en dealbreaker. Når man kan gå inn i svingen 100km/t for fort og bruke de andre bilene som autovern uten konsekvenser så bare drar det all spilleglede og realisme ut av opplevelsen. Man kan vel "late som" at det er farlig å krasje og så prøve å unngå det, men når man trenger bare bittelitt bedre rundetid så kan ofte fristelsen bli for stor.

Lenke til kommentar
For meg er det en dealbreaker. Når man kan gå inn i svingen 100km/t for fort og bruke de andre bilene som autovern uten konsekvenser så bare drar det all spilleglede og realisme ut av opplevelsen. Man kan vel "late som" at det er farlig å krasje og så prøve å unngå det, men når man trenger bare bittelitt bedre rundetid så kan ofte fristelsen bli for stor.

 

Nå kompanseres dette med fartsbegrensning samt at det samme gjelder i Forza 2 nærmest, har spillet online noen ganger og konsekvensen av å dulte i siden på en motstanderen er såpass liten at mange gjøre det uansett, noen som fører til at man er nødt til å gjøre det for å vinne, så om det ødelegger realismen for deg er vel ikke Forza 2 heller noe valg...

Lenke til kommentar

Du bomma litt ved og si at du ikke tror gt5 kommer i år, faktisk så er det ferdig lagd alt sammen. De har bare kose dager på jobben og ser om de finner bugs eller noen små justeringer i detaljene i grafikken...nesten som de siste dagene på skolen hvor det bare er slækking og du enkelte dager heller blir hjemme og sover :)

Intervju med sjefen kom just check out :)http://www.gtplanet.net/we-can-release-gra...enever-we-want/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...