Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Neida, bare den lille demoen kommer til og være bedre en FM høhø :p

 

Det jeg er mest spent på er faktisk fysikken, ikke bare racing men aller mest på grus, sand whatever- rally.

 

Faktisk så har racing vært realistisk men kjører du sportsbiler eller vanlige biler er grepet like bra på tørr asfalt med varme racing slicks som i virkeligheten på is omtrent...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke mulig å teste ut rallykjøring i demoen. Den inneholder en bil og en bane. Siden bilen er en Nissan 370Z så kjøringen blir garantert på en bane belagt med asfalt.

 

En pekepinn på hva PD har fått til blir det nok, men tror vi trenger fullversjonen for å si noe endelig om hva som er "best" av GT/FM.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ja så klart, men demoen er egentlig bare et opptak til GTACADEMY 2010. Samtdig som vi får se ny bil, ny bane og den nye GT5 fysikken. Og er nok litt bedre bilde kanskje og.

 

Så det blir som du sier en bil, Nizzan 370Z som er tunet og en bane som er laget på Indianapolis Motor Speedway.

 

Det gir et lite første inntrykk hvertfall men er ikke nok til og sammenligne sånn i helhet. Men om en uke / 7 dager får vi se. Jeg kommer ikke på skolen den dagen hvertfall :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har GT5P vært ute på markedet i ca 2 år, så vi får se om det ikke er litt mer enn 3,2 mill solgte FM3 der ute i okt. 2011. Forza 3 vil åpenbart selge mer enn GT5P. Installbasen til X360 er større enn PS3 så strengt tatt burde FM3 selge bedre enn GT5 også.

 

 

Tviler på at Forza 3 klarer å slå salgstallet til gt5p, og i værtfall ikke GT5.

 

Du tøyser nå, ikke sant? Hvis du mot formodning uttalte det ovennevnte med alvor så kommer mine tanker om det:

 

Forza 3 kommer til å selge masse mer enn GT5P, faktisk har Forza 2 (som hadde release 7mnd før GT5P) solgt 800.000 mer. Kilde: VgChartz.

 

 

Så hvor mye tror dere Forza 3 og GT 5 kommer til å selge. Selv tror jeg Forza 3 kanskje selger 4 millioner.

 

Tror Forza 3 ender en plass mellom 1,5 - 2 millioner for Forza 3 worldwide, tror det skal være solgt noenlunde ca. 800k sålangt.

Så da satser vi på at det dobler seg når GT5 kommer ut, og alle XBox-fanboysene skal ha duplikerte biler sånn at de kan matche GT-garasjene. ;)

GT5 selger uansett ca. 3 ganger så mye, fordi de har allerede lært fansen sin at man må ha 3 like duplikater av biler, baner og spill.

Men egentlig selger dem like mye, men tallene til GT vil være mye høyere, men det er sikkert flere forskjellige som har kjøpt Forza, selv om GT selger mye bedre med alle duplikatene sine. :-/

Hmm.. Nå gikk det visst i surr for meg tror jeg.. De vil selge masse. :)

 

 

Eneste som til nå ser ut til å få rett er Kongrudi som tippet at Forza 3 kommer til å ende på mellom 1,5-2 millioner. Jeg trodde det kunne nå 4 millioner og thklinge som skrevet over:

 

Du tøyser nå, ikke sant? Hvis du mot formodning uttalte det ovennevnte med alvor så kommer mine tanker om det:

 

Forza 3 kommer til å selge masse mer enn GT5P

 

Ja, tøyset veldig. Faktisk så tøyset vi begge to.

 

Hvorfor tror dere at Forza 3 foreløpig ser ut til å bli en ganske så stor flopp. Vil kalle det en flopp når oppfølgeren til ett annerkjent bilspill ser ut til å kun selge halvparten så mye som forrige spill. Er det kanskje slik at bilspill er mindre populært for tiden, og at det er andre spill som dominerer markedet? Håper ikke GT5 ender opp med å selge halvparten av GT4, som blir ca 5 millioner. Men siden prologuen har solgt 4+ millioner så burde vel GT5 klare 7-8 millioner.

Lenke til kommentar

Det var ingen tidsbegrensning på salget. Forza 3 kommer nok til å selge stabilt over en mye lengre periode en typiske FPS og lign. Forøvrig så har jeg ventet på en representant for SDF etter at Whackedorange kom med kritikk av pre-demo-prolog-demo-GT5 (eller hva dere nå unnskylder det med nå).

 

Jeg avventer salg over tid og en FM3 vs GT5 til begge er i butikken.

Lenke til kommentar
Håper ikke GT5 ender opp med å selge halvparten av GT4, som blir ca 5 millioner. Men siden prologuen har solgt 4+ millioner så burde vel GT5 klare 7-8 millioner.

Dette henger jo også en del sammen med hvor stort markedet er. Når GT4 ble lansert var det vel et enormt antall PS2 på markedet i forhold til hvor mange PS3'er det er ute blant folk nå.

 

Men det er godt mulig at bilspill er en litt tapende genre; utvalget er stort og mange foretrekker kanskje mer casual bilspill hvor det er mer ren action hele tiden istedet for 'realistisk' kjøring. Og når det gjelder Xbox 360 så er det jo selveste 'bilspillplattformen' når det gjelder konsoller; utvalget er veldig stort, noe som nødvendigvis gjør at hver enkelt tittel selger mindre.

 

Som det nevnes ovenfor så har dog spill som Forza og GT en mye lengre levetid i butikkhyllene enn mange andre typer spill. Mange FPS'er for eksempel selger jo sikkert 90% av totalsalget sitt i løpet av de første par ukene.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Har ikke lastet ned GT-demoen enda, kjøpte Dragon Age fredag og venter på tid til å prøve det først.

 

Men jeg har ikke bil-ratt heller, og har lest om GT Academy-demoen har vell bare fysikk lagd for de med bil-ratt (profesional physique), og ikke fysikk-settingen som er lagd for de som spiller med DS3, som jeg skal spille med. :-/

Noen som kan avkrefte eller bekrefte muligheten til å forandre dette, før jeg vurderer å laste det ned?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det var ingen tidsbegrensning på salget. Forza 3 kommer nok til å selge stabilt over en mye lengre periode en typiske FPS og lign. Forøvrig så har jeg ventet på en representant for SDF etter at Whackedorange kom med kritikk av pre-demo-prolog-demo-GT5 (eller hva dere nå unnskylder det med nå).

 

Jeg avventer salg over tid og en FM3 vs GT5 til begge er i butikken.

 

Bla bla bla bla bla bla. Joda selvfølgelig selger spillet noe over tid, men store deler av salget på slike spill er i starten. Så ja, spillet kommer sikkert til å runde 2 millioner, kanskje det ender på 2,2 millioner. Men langt i fra GARANTERT bedre enn prologuen.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Fast innstilling. Men jeg klarte fint å kjøre med kontroller, og nei fysikken i Forza 3 gruser ikke noe som helst.

 

Jo forza 3 fysikken er MYE bedre enn fysikken på academy ihvertfall. Det kan ha mye med innstillinger, eller mangel på slike å gjøre, men det er direkte motbydelig å kjøre med slik det er nå.

 

Når de får på dødsonejustering så hjelper nok det på en del, samt får polert fysikkmotoren så det går litt "glattere". Er vanskelig å si hvor bra fysikkmoteren er når det ikke er mulig å holde bilen rett....

 

Når disse tingene er ordna kan man begynne å sammenligne, og da håper jeg GT kan ta overtaket igjen.

Lenke til kommentar
Fast innstilling. Men jeg klarte fint å kjøre med kontroller, og nei fysikken i Forza 3 gruser ikke noe som helst.

 

Jo forza 3 fysikken er MYE bedre enn fysikken på academy ihvertfall. Det kan ha mye med innstillinger, eller mangel på slike å gjøre, men det er direkte motbydelig å kjøre med slik det er nå.

 

Når de får på dødsonejustering så hjelper nok det på en del, samt får polert fysikkmotoren så det går litt "glattere". Er vanskelig å si hvor bra fysikkmoteren er når det ikke er mulig å holde bilen rett....

 

Når disse tingene er ordna kan man begynne å sammenligne, og da håper jeg GT kan ta overtaket igjen.

 

 

Javel, vet ikke hvem jeg skal stole på, meg selv samt mange anmeldere eller en random fyr på forumet..

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Fast innstilling. Men jeg klarte fint å kjøre med kontroller, og nei fysikken i Forza 3 gruser ikke noe som helst.

 

Jo forza 3 fysikken er MYE bedre enn fysikken på academy ihvertfall. Det kan ha mye med innstillinger, eller mangel på slike å gjøre, men det er direkte motbydelig å kjøre med slik det er nå.

 

Når de får på dødsonejustering så hjelper nok det på en del, samt får polert fysikkmotoren så det går litt "glattere". Er vanskelig å si hvor bra fysikkmoteren er når det ikke er mulig å holde bilen rett....

 

Når disse tingene er ordna kan man begynne å sammenligne, og da håper jeg GT kan ta overtaket igjen.

Tar du et standpunkt ut ifra hva som er best/enklest eller hva som er mest realistisk her? Dette er tross alt en simulator.

Ikke mulig å holde bilen rett? Er da bare å ikke svinge det?

Lenke til kommentar
Det var ingen tidsbegrensning på salget. Forza 3 kommer nok til å selge stabilt over en mye lengre periode en typiske FPS og lign. Forøvrig så har jeg ventet på en representant for SDF etter at Whackedorange kom med kritikk av pre-demo-prolog-demo-GT5 (eller hva dere nå unnskylder det med nå).

 

Jeg avventer salg over tid og en FM3 vs GT5 til begge er i butikken.

 

Bla bla bla bla bla bla. Joda selvfølgelig selger spillet noe over tid, men store deler av salget på slike spill er i starten. Så ja, spillet kommer sikkert til å runde 2 millioner, kanskje det ender på 2,2 millioner. Men langt i fra GARANTERT bedre enn prologuen.

 

 

Vi får se :)

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke standpunkt utifra hva som er enklest, men når academy ikke er kjørbart så får man jo ikke engang prøvd det skikkelig. Derfor blir det jo grusa av forza.

 

Du kjører på rettstrekka å vrir rattet ett par stusselige grader til høyre= rett i veggen...

 

Mulig det funker bedre med konroller, men bilspill skal spilles med ratt og pedaler...

 

Som sagt, jeg er på ingen måte forza fanboy, heller GT fanboy om noe. Jeg sier det bare slik jeg opplever det, hva dere vil tro på får bli opp til dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...